Hotel Faros Old City

• Kinderopvang

13 reviews over Hotel Faros Old City

• 6Martine19-03-2017

stadshotel met grandcafe uitstraling

Centrale gelegen en in loop afstand de meest mooie bezienswaardigheden te bewonderen. Tram stopt bijna voor de deur dus die eventueel verder willen kijken zou dit absoluut kunnen. Hotel zit boven een grand café achtige locatie niet heel veel kamers maar ze zijn groot en schoon. Lift stopt op de 4de verdieping dus de 5 de gaat met een trap buiten om. Geen standaard ontbijt eventueel dan bij te boeken voor 5,- euro p.p. Maar onze ervaring is dat je buiten overal geweldig gezellig kan eten voor echt niet veel meer. De keuken is prima en je voelt je al snel op je gemak. Maar let op! Betaal met Lira´s laat weten dat je in het hotel verblijft scheelt je 15% extra op je rekening. Jammer dat ze elke keer kwamen met rekeningen die nog betaald moesten worden en die al betaald waren. Voor excuus een biertje uit de bar die je de volgende dag weer op de rekening kreeg. Ook een gast die je even op je kamer liet laten ze je extra voor betalen.

Gereisd met oudere kinderen in maart 2017

• 9Rob10-04-2010

Goed hotel met perfecte ligging

Het hotel ligt midden in het centrum, vlakbij de Hagia Sofia en Blauwe Moskee. Tramhalte op 100 meter. De eerste nacht was het hotel overboekt, waardoor we één nacht in een hotel aan de overkant moesten slapen. Wat verder wel oke was. Het werd netjes gecompenseerd door een kamer op te waarderen naar suite en we kregen een gratis diner. Ruime kamers, het ontbijt is oke en het diner erg goed. Verder aardig personeel en goede service.

Gereisd met oudere kinderen in april 2010

• 8Hermens22-02-2010

Mooie ruime kamers op fantastische locatie

We hadden een standaard kamer, maar die kamer was al zo groot dat mijn dochter er lekker kon spelen en rennen. Het bed sliep heerlijk en er was een ruime badkamer die er schoon uitzag. De locatie van het hotel is fantastisch, echt alles ligt op loopafstand en de tram ligt voor de deur. Het eten in het restaurant is lekker en de jongens die er werken zijn zeer vriendelijk. Ze waren steeds leuk aan het spelen met onze dochter.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2010

• 9Vincent20-05-2009

Uitstekend hotel

Een van de beste low-budget hotels waar ik geweest ben. Uitstekende ligging (paar minuten lopen van Agia Sofia en Blauwe Moskee), in het centrum aan een voor auto's verboden weg (alleen tram en af en toe een tourbus). Prima kamer, hele vriendelijke mensen. Uitstekend restaurant, lekker eten en een prima bediening. Goede schoonmaak. Een aanrader!

Gereisd met vrienden in mei 2009

• 9Michel den Adel17-08-2008

Net hotel, perfecte ligging !

Wij kregen een familie kamer ipv 2persoonskamer, dus lekker ruim. Bankje erbij, thee/koffie apparaat, flatcreen, ruim hoekbad en lekkere douche (harde straal). Jammer dat door de kracht het water aan alle kanten van de slang eruit kwam.;-) Helaas heel rumoerig 'snachts, wegwerkzaamheden ! drilmachine. Daarom ook maar 1 keer ontbeten, wat goed was.

Voor de rest ideale ligging, neem gewoon de tram(kost 0,70 cent en brengt je tot bijv taksim. Loopafstand blauwe moskee/topkin paleis.

Schoonmaakperfect.

Gereisd met partner in juli 2008

• 8Menno21-10-2007

Het Faros Istanbul is erg centraal gelegen in de wijk Sultanahmet op loopafstand van de meest toeristische attracties van Istanbul. Voor de bezienswaardigheden die wat verder weg liggen, is de tramhalte bijna voor het hotel. De kamers zijn eenvoudig, maar smaakvol en modern ingericht en het belangrijkste: brandschoon. De kamers zijn wel gehorig en de gordijnen verduisteren niet goed, waardoor je 's morgens vroeg wakker kunt worden van het licht. Ontbijt is een beetje karig: kleine broodjes en Nescafé-koffie. Je kunt beter gaan ontbijten bij de Starbucks naast het hotel. Het personeel van het hotel is erg vriendelijk en behulpzaam.

Gereisd met partner in oktober 2007

• 8corinne kriek06-10-2007

Wij komen hier graag terug, alles is goed verzorgd. Het avondeten is zeer goed en betaalbaar, het ontbijt is goed. De kamers zijn prachtig. Personeel is zeer vriendelijk. Ligging perfect. Groeten Corinne.

Gereisd met familie in oktober 2007

• 8carry de iongh04-10-2007

prettige kamer, goede badkamer met klein bad, erg schoon, iedere dag schone handdoeken en kussenslopen. midden in het centrum van sultanahmet. terras aan de straat met trambaan is wel erg lawaaierig, maar er is wel altijd wat te zien. bedienend personeel is erg aardig en behulpzaam. ook leuk is de 10% korting op eten en drinken ( zelfs toen we noodgedwongen in een ander hotel logeerden)

Gereisd met familie in september 2007

• 8Jacques17-08-2007

Prettig hotel, met een klein restaurant, maar met tafeltjes op straat. Lekkere shis kebab, ook de vis is goed. Ontbijt: dikke voldoende. Ligging is excellent: veel op loopafstand en de tram voor de deur. Kamers netjes. Lift vrij langzaam. Aardige, soms wat stugge mensen in de receptie. Goede service bij het afhalen van het vliegveld.

Gereisd met partner in augustus 2007

• 9Pascal en Linda01-05-2007

Wij zijn hier in november geweest en we kunnen maar 1 ding zeggen: helemaal TOP! Het is een heel mooi, schoon hotel met allemaal lieve vriendelijke mensen. Het eten is heerlijk en de ligging t.o.v. de toeristische trekpleisters is perfect! Echt een aanrader!

Gereisd in mei 2007

Hotel Faros Old City info