Hotel Birbey

18 reviews over Hotel Birbey in het Nederlands

bouwval

bernadet
16-5-2010

Het ontbijt was goed, de service redelijk, de ligging dichtbij de tramlijn naar Kabatas, die je naar allle bezienswaardigheden voert.

De kwaliteit van de kamers slecht, het houtwerk verrot, de badkamer beschimmeld, het stucwerk viel uit het plafond, de verlichting was slecht, bed was goed

Nooit meer hotel Birbey

jolanda willemsen
13-10-2009

Vies, smerig oud hotel. Overal schimmel, behang van de muren. TV zit met 2 draadjes in het stopcontact gestoken.

Heb nog nooit zoiets slechts gezien.

Nooit meer!

Tamara
15-1-2009

Wij zijn eind september/ begin oktober 6 dagen naar Istanbul geweest, aan het einde van de Ramadan en met het suikerfeest. Geen goede keus om in Birbey te zitten. Het is al een vreselijk gehorig hotel, maar met feestvierende turken naast je, boven je en op de gang doe je geen oog dicht. Heel erg vervelend. De kamers zijn zo gehorig dat je telefoongesprekken van de kamer naast je kunt verstaan! We hadden een kamer bij de nooduitgang, dus als er brand was moest iedereen door jouw kamer! Belachelijk!

Het hotel is oud en vies, overal schimmel in de badkamer en oude troep! Het eten is erg karig, alleen brood met komkommer, olijven en fetakaas! Koffie is smerig. Het enige positieve is de ligging, maar dat heb je met meer hotels. Nee, Birbey nooit meer!

Maar Istanbul zeker wel! Wat een stad!!!

2008

Aardig hotel

M.Sahin
28-12-2008

Hotel is redelijk tot goed bevallen; het ontbijt was goed. Verder is de verbinding erg goed: bus, tram,metro (naar vliegveld) bevinden zich op loopafstand.

Prima als slaapplek

Donna en Deniz
13-11-2008

Het hotel oogt vriendelijk. Personeel doet zijn best om je te helpen. De kamer was redelijk. Het linnengoed was schoon en de handdoeken waren in voldoende mate aanwezig. De douche zat wel onder de schimmel en de douchekop was een drama. We zijn na 1 nacht van kamer verwisseld. Dat was geen probleem. Daarna hebben een aangenaam verblijf gehad. De kamers werden dagelijks verschoond, prullebakken leeg, schone handdoeken. Het is er wel gehorig maar dat wordt ruim gecompenseerd door de ligging. Je bent in principe toch het merendeel van de dag buiten. De metro is binnen 2 minuten te bereiken. Na 5 haltes sta je bij Topkapi Palace....en de rest van de bezienswaardigheden. Zeker een aanrader voor mensen met een laag budget of echte stedentrippers. Ik zou het zo weer doen!

Basic; maar de basics werken

Cees
15-9-2008

Dit hotel is alles wat je nodig hebt als je je hotel alleen voor slapen wilt gebruiken. De ligging is prima (3 min lopen van de tramhalte en dan binnen 5 minuten bij alle top attracties). De kamers en de douche/toilet zijn schoon en de bedden ok. Het onbijt is basic turks (brood, komkomer, tomaat, olijven en koffie). Wij hebben in het hotel veel vriendelijke mensen uit Iran ontmoet. Hotel staff is vriendelijk en efficient

Slecht, slecht en nog eens slecht

Hadassah
10-8-2008

Positief:

- Goed ontbijt, prima Turks ontbijt (hotel is echt Iraniërs en Turken ingesteld)

- Airco koelt erg goed

- Je kunt buiten goed zitten

Negatief:

- De douch maakt alles nat, behalve jouzelf

- Als de boven buren douchen, gaat het regenen in jouw kamer

- Bijna elke avond is de w.c. verstopt

- Het water kwam uit de vloer omhoog

- Schimmel, schimmel en nog eens schimmel, waar je ook kijkt.

- We hebben twee avonden in het donker moeten douchen (de lamp had geen kap en ging dus kapot van het vocht)

- Een bed storte halverwege de week in toen even het laken recht werd getrokken

- We hebben twee weken lang dezelfde vuilniszak gehad

- In het hotel spreken ze amper Engels

- Het was er ronduit heel erg vies. Overal waar je keek was het vuil. De kranen plakte, de wc plakte, de douchekop plakte, alles plakte. En de badkamer was nog vies toen we aankwamen.

Prijs kwaliteit verhouding klopt

Thea huesken
12-5-2008

Prijs kwaliteit verhouding klopt. De hal ziet er gezellig uit maar de kamers heel wat minder de bedden vonden wij in tegenstelling tot reactie's hiervoor weer wel goed, maar wij houden van harde bedden. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Internet tegen betaling aanwezig.

Dicht bij het centrum zowel lopen als openbaar vervoer. Openbaar vervoer perfect.

Ontbijt eenvoudig. Kluisje zijn te huur voor 2 lira per dag. Badkamer schoon iedere dag schone handdoeken.

Istanbul is een geweldige stad, mensen zeer vriendelijk en behulpzaam. Grote tegestellingen in een enorme grote stad. Wij zijn na 6 dagen een fan van Istanbul geworden.

Tip. doe de lange Bosporus vaart voor 25 lira ben je de dag op pad.

Oude kamers, smoezelig, slecht bed, niet heel schone douche.

Maar....

Wel vriendelijke mensen en de sfeer was OK

Bij dit hotel is de prijs-kwaliteit verhouding prima

B.J.M. Stift
28-3-2008

Bij dit hotel is de prijs-kwaliteit verhouding prima.

Het ontbijt is wat aan de sobere kant, dit blijft beperkt tot brood, jam en een vrij koud ei.

We hebben een aantal aanbieders voor Birbey voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Birbey in Istanbul, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Birbey zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.