Hotel Alahan

5,2

Matig

11 tips over Hotel Alahan

Kats, 9-3-2013
Istanbul is een prachtige stad, de wijk Aksaray is een prima wijk om te verblijven, alle bezienswaardigheden op loopafstand! Wij hebben ons daar ook totaal niet onveilig gevoeld. Koop je eten buiten de toeristische wijk, ter vergelijking: kipdöner voor Blauwe moskee 16TL, kipdöner in winkeltje in Aksaray 2TL.. Shopping tips: wijk Taksim (bezoek de Galata brug en toren, vanaf de toren loop je zo verder naar de enorme winkelstraat van Taksim!). In Taksim metro naar Sisli voor shoppingmall Cevahir!
jaymee, 7-12-2012
Als je de straat uitloopt en naar de grote weg loopt(richting MacDonalds ) en die grote weg uitloopt kom je vanzelf bij de Blauwe moskee en de Aya Sofia
A. van Zutphen, 26-11-2012
Eten in de vissershaven bij de versvisstalletjes is een aanrader. Heerlijk eten en zeer goedkoop. Maar geen luxe van een restaurant.

M.Dolman, 21-11-2012

Bij de dame van Corendon hadden wij 2 vouchers gekocht (50 euro) voor een 5 gangendiner onder de Galatabrug. Wat ons betreft geen aanrader. Elders eet je lekkerder en goedkoper. Een biertje koste daar 10 TL.

Van medereizigers hoorden wij dat de aangeboden excursies van 99 euro p.p. een sterk commerciël karakter hadden (tapijtweverijen enz.) en ook de plaatsen bezochten waar wij gewoon met de tram voor 1,50 heen gereden waren.

zusje, 4-8-2012
Consumptieprijzen liggen in heel istanbul hoog, dus check vooraf!
Daphne, 3-8-2012

Rondom dit hotel is weinig te doen. De lokatie is prima, maar voor wie 's avonds veel activiteiten wil ondernemen, is dit misschien een mindere plek. Het restaurant tegenover (groen uithangbord) is echteer heerlijk! Voor 12 euro voor twee personen een heerlijk lams-gerecht gegeten + baklava als toetje.

De buurt is even wennen (veel mensen hangen op straat en autohandelaren op straat), maar na een dag ben je er achter dat dit de cultuur is en geen hangjongeren zoals we die in Nederland kennen.

Daphne, 3-8-2012
De Arasta-bazaar in Istanbul is een echte aanrader. Minder verkopers die je, bij wijze van spreken, naar binnen trekken en alle spullen werden verkocht in winkels, ipv kraampjes. Ook goede prijzen!
Cindy, 18-7-2012
Wij hadden via TourOperator een 3daags excursiepakket geboekt en hebben zo alle hoogtepunten van de stad gezien, de blauwe moskee, Hagia Sophia, boottocht op de Bosporus, Hammam, egyptische bazaar, winkelcentrum, leerfabriek waar je een modeshow kreeg van de leren jassen die ze er maken, we zijn bij een juwelier geweest, topkapi paleis, juwelier, Hippodroomplein, Gouden hoorn enz.enz...
hagedis, 9-5-2012

Ga met de tram naar het oude centrum. In 5 haltes ben je er. De trams zijn altijd wel overvol.

Pak een broodje vis aan de overkant van de Galatabrug in het parkje. Overheerlijk gezeten in de zon met uitzicht over de Gouden Hoorn en de oude stad. Super lekker en niet duur:)

Shalini, 6-4-2012
Vanuit het hotel is het 5 min lopen naar de tram en bushalte, 1 enkel kost 2 lira. Maak er gebruik van, je bent zo bij de highlights.