Hotel Alahan

31 reviews over Hotel Alahan in het Nederlands

niet slecht

Ronald van Echteld
4-5-2013

Geen slecht hotel .Ligt op loopafstand tot de bekende moskeeen.Ligt in een mindere buurt maar het is er niet onveilig .Ik zou er zo weer terug gaan.Wij moesten er vroeg vertrekken omdat er demonstratie was in Istanbul er werd gelijk geregeld dat we om zes uur s morgens konden ontbijten. We hebben weinig tot geen last gehad van die discotheken

Verschrikkelijke pestherrie!!!!

Arco van der Wal
22-3-2013

Wat een ongelovelijke pestherrie de hele nacht! Dat gaat vanaf een uur of half elf doort tot 's morgens half zeven. Dus amper een moment om tijdens het gedreun in slaap te komen. Jammer hoor, want het hotel is wat prijs/kwaliteitsverhouding nog geen eens zo slecht. Ontbijt is voor Turkse begrippen ook prima. Maar kamers zijn zeer gehorig, zelfs gesprekken van je buren kan je (ongevraagd) woordelijks volgen, idem de rook(m)(g)euren...Buurt is nogal bezaaid met disco's en nachtclubs (plus bijhorend volk/pooiers met 'handel' ) Al met al een absolute afrader en begrijp niet dat touroperator het nog in haar hotelbestand heeft staan!! Verder is Istanbul supergaaf en een echte aanrader voor cultuur- en shopliefhebbers.

Op het oog een prima hotelletje. Redelijk centraal gelegen, uiterlijk prima, kamer klein maar netjes, wel smoezelig, niet lekker fris. Bedden keihard.Ontbijt eenvoudig maar meer dan vodoende keus. MAAR: onder het hotel is een discotheek en in de straatjes eromheen ook diverse discotheken dus van 24.00 tot 6.30 uur dreun je je bed uit. Met oordoppen redelijk op te lossen maar uitrusten doe je er beslist niet.

Geen aanrader

Kats
9-3-2013

Kamer voor 2 personen geboekt, we kregen een kamer met een 2 persoonsbed en een 1 persoonsbed op de 3e etage. Kamer zag er nieuw uit met een nette badkamer. Wel erg krap vanwege het extra bed.

Positief:

- nette inrichting

- mooie badkamer met grote douche en goede warme waterstraal

- mini koelkast op kamer

Negatief:

- keiharde matrassen

- vieze kamer, zeer slecht schoongemaakt. Bijv: vloer allemaal stof en viezigheid, badkamer wastafel smerig, plankje boven wastafel echt heel vies, smerig bekertje voor tandenborstel, vieze vlek op dekbed.

- sigarettenrook lucht in de kamer en mn badkamer, schoonmaaksters in het washok naast onze kamer rookten daar voortdurend (ookal is het verboden te roken in het hotel!!).

- ZEER GEHORIG! je hoort complete gesprekken van de buren en de hele nacht (van 23:00 tm 7:00 uur) harde disco muziek (ook op ma-do!).

- Ontbijt zeer karig: lauwe yoghurt met choco-cornflakes, kaas/tomaat/olijf, stukjes uitgedroogd stokbrood, water, vieze koffie, jam/pasta cupjes.

Waag de gok niet

mrkkster
8-3-2013

Het hotel ligt op een loopbare plek vanaf het centrum. Wel goed route van tevoren bekijken, want het is een doolhof de 1e dag.

De service in het hotel is voldoende, maar verwacht niet (veel) extra moeite van personeel.

Ontbijt is aan de onderkant van matig. Verwacht hier niet al te veel van, een broodje om de hoek van 2 lire is veel beter en natuurlijk erg goedkoop.

Kamers zijn op het oog prima, alleen ont-zet-tend gehorig. Buurman/vrouw last van broekhoest? Je hoort het alsof je er naast staat. Het hotel is niet duur, wat dit overkomelijke problemen zou maken, maar...

Zoals eerder vermeldt, de disco's....ik geloof best dat je op de 6e verdieping er geen last van hebt, maar op de derde word je weggedreund van 23:00 tot 07:00. Ik hoef niet uit te leggen dat dit erg bedervend is voor het verblijf. Ik zou zeggen, WAAG DE GOK NIETt. Hartstikke fijn dat mensen op de 5e en 6e verdieping geweldige recensies neerzetten, maar wanneer je lager zit dan dat heb je een rot vakantie.

goede locatie

cleopatra
14-2-2013

vriendelijk beleefd personeel.kamer schoon. ontbijt uitgebreid en lekker olijven feta watermeloen mmmmmmm! op loop afstand van de tram.

geen last gehad van de disco. Wij als 2 jonge meiden hebben ons geen moment onveilig gevoeld waar dan ook in istanbul.

minpunt: kamers heel gehorig (belletje van de lift) en het douche putje liep niet goed door

Geweldige tijd in Istanbul en willen zeker nog is terug gaan ook naar Alahan!

Prima hotel

jaymee
7-12-2012

Goede en schone kamer met een tv met veel zenders en heerlijke airco die je even lekker afkoelt. Heel goed hotel voor een absolute bodemprijs

Heerlijk onderkomen en zeer centraal

A. van Zutphen
26-11-2012

Wij hebben een heerlijk verblijf gehad in het hotel met een mooie grote slaapkamer met uitzicht op een moskee en de zee. Het ontbijt was goed en zeer vriendelijk personeel. Een mooie badkamer en alles zeer schoon. Zeer gunstig gelegen van het openbaar vervoer en zeer makkelijk te bereiken ook lopend.

Alleen de luchtkoker in de badkamer zorgde ervoor dat je gesprekken van andere gasten woordelijks kon verstaan dus ook omgekeerd. en de matrassen van de bedden waren erg hard, maar verder een prima en gezellig hotel.

Hotel Alahan is ons goed bevallen. De kamer en badkamer (op de 6e) was groot genoeg en goed schoon. Bovendien werd de kamer elke dag schoongemaakt en van nieuwe handdoeken voorzien. Wij hadden een prachtig uitzicht over de zee van Marmara, vooral s'avonds een mooi gezicht met al die lichtjes op de schepen.

Het hotel is gelegen in een gezellige volksbuurt met veel eettentjes en verkopers van van alles en nogwat. Dat wij s'morgens gewekt werden door de moskee vonden wij erbij horen en erg sfeervol. De aanwezigheid van discotheken is ons niet opgevallen. Wel bleek een restaurant een ontmoetingsplaats van prostituees te zijn. Zo zie je nog eens wat . Wij hebben ons in deze buurt geen moment onveilig gevoeld. Istanbul is een prachtige stad waar wij zeker nog eens terukomen. Jammer is wel dat de rit van en naar het vliegveld zo lang (2 uur) duurde. Op de dag van vertrek werden wij 5 uur voordat onze vlucht ging al opgehaald, zodat je aan die laatste dag niets hebt.

Nooit doen !

Adri
8-11-2012

Een hotel in een van de rosse buurten van Istanbul. Kamers zeer klein met een bed dat je maar aan een kant in kunt omdat de zijkant tegen een muur staat. Niet schoon, veel omgevingslawaai. Slecht eten ( zowel ontbijt als diner is niet goed). En dan de harde beat van de "disco" die je hoort en voelt in je bed van 23.00 tot 07.00 u constant en heel hard. Disco is ontmoetingsplaats voor prostituees en klantne die 's nachts en 's ochtends hoorbaar aan- en afgevoerd worden met taxi's en soms zelfs met bussen ! Snel wegwezen dus !!!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Alahan in Istanbul, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Alahan zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Alahan scoort een 5.17 uit 10 op basis van 31 reviews.