We hebben een aantal aanbieders voor Turunc voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Turunc voor je op een rij gezet:

Over Turunc

Turunc is een Turks kustplaatsje en ligt ter hoogte van het Griekse eiland Rhodos aan de zuidwestkust van Turkije (aan de Egeïsche Zee). Turunc ligt aan een helderblauwe baai. Er wonen 1500 inwoners. De natuur is indrukwekkend. Het dorpje is gesticht in de Osmaanse periode.

Turunc kreeg pas in 1983 electriciteit en de wegen er naartoe zijn pas in 1989 verhard. Het is een ideale reisbestemming voor degenen die graag door de bossen willen trekken of voor watersportbeoefenaars in de prachtige baai. Het klimaat is er ideaal. In de winter komt de temperatuur niet onder de 15 graden. De hete zomermaanden zijn goed te doorstaan door de koele bries uit de bergen. Er zijn prima restaurants en bars, maar geen discotheken.

Weer & Klimaat Turunc

Dagen regen12973210015611

Reviews over Turunc

• 10Irma evers02-11-2018

Super

Wij waren in het resort turunc ....de stad is op nog geen 10 minuten vanaf het hotel ..ook de stad was sprankelend en gezellig maar vooral erg schoon .

Gereisd met vrienden in september 2018

• 10nicole brasse27-09-2018

fantasies volgenjaar gaan we weer naar turunc

we komen al 16 jaar in turunc mooie omgeving mooie hotel

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 8F en M17-01-2016

Nog steeds heerlijk plaatsje

In Turunc kan je nog rustig shopppen. Veel restaurants, terrassen en barretjes. Aanrader is restaurant Korfez!!!

• 8Omgeving
    • 6Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in september 2015

• 7E25-08-2015

prachtige omgeving

Turunc is een dorp in een prachtige baai. Geen super toeristische omgeving daardoor redelijk rustig. Geen opdringerige verkopers in de winkels of restaurants.

• 8Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 10Rianne Arends12-07-2015

In één woord: geweldig!!

Turunç ligt tussen de bergen en is (nog) geen massatoerisme plaats. De mensen zijn er zeer vriendelijk en behulpzaam en in het centrum is er genoeg mogelijkheid om te winkelen. Met de watertaxi kun je naar Marmaris, maar daar zijn de winkeliers heel opdringerig en hangt er een andere sfeer dan in Turunç. Voor een drankje (met of zonder alcohol) 's avonds of overdag zijn er genoeg bars, maar onze favoriet is The Corner. Gezellig personeel, leuke ligging en genoeg keuze. Turunç is gewoon een geweldige plaats en heeft een speciaal plekje in onze harten gekregen!

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 9Marietine07-07-2015

Prachtig dorpje.

Gezellig klein dorpje, in een mooie baai. Bereikbaar via een bergpas vanaf Icmeler & Marmaris of over het water met taxiboot Wij hebben ons best vermaakt, snuffelen in de winkels gezeten bij restaurantjes met terrasjes, aan het water hebben eigenstrandje met parasols en ligbedden, water activiteiten. Winkeliers zijn hier minder opdringerig. Was een leuk verblijf in Turunc.

• 9Omgeving
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Els Vos22-06-2015

Gezellig dorp

Dorp is makkelijk en snel bereikbaar via een voetpad langs de haven. Leuke winkels en gezellige restaurantjes langs de kust. Op maandag is er een kleine markt. Geen vervelende verkopers en lekker rustig rondneuzen in alle winkeltjes. Beter dan Marmaris of Icmeler.

• 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd in juni 2015

• 9Stephan18-05-2015

Leuke sfeervolle plaats

Turunc is kleine sfeervolle en levendige toeristenplaats op 500 meter loopafstand van Hotel Turunc.

• 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 9Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in mei 2015

• 10Bianca14-05-2015

Paradijs

Zeer geschikt voor gezin met jonge kinderen, water bij het strand loopt langzaam af! Veel keuze in de zwembaden, 4 stuks !

• 8Zorg voor natuur
    • 8Stranden

Gereisd met jonge kinderen in mei 2015

• 9GEHRARD20-10-2014

leuke plek

Turunc is een leuk klein dorpje 5 minuten vanaf hotel gezellige winkeltjes niet te opdringerig kunt er rustig winkelen

Gereisd met vrienden in september 2014

Turunc scoort een 9,8 uit 10, op basis van 157 reviews