21 tips over Hotel Turquoise

• Freek Taal, 29-06-2019

Let op de transver naar dit hotel is soms meer dan 2 uur

• annette verkooyen, 08-06-2014

Dinsdag markt in Fethiye Ook aldaar de vissershaven waar 1-2 grote schildpadden zwemmen die daar gevoerd kunnen worden. Je ziet vanzelf in welk hoekje t is want daar staan veel mensen. Bij ons was dat rond 15:30 uur

• theaderaad, 22-07-2013

6 of 12 eilanden boottocht. Boek het gewoon in het dorp, veel goedkoper dan bij de host(ess) en je vertrekt gewoon uit Oludeniz. Spaart weer een lange busreis naar Fethiye!! Paragliden (zelf niet gedaan, maar zeker volgend jaar). Jeepsafari is ook zeker de moeite waard.

• Iolani, 19-09-2013

Vraag om een kamer die niet in het hoofdgebouw ligt. Verder staat Ölüdeniz bekend om de Blue lagoon, een bezoekje waard, en het paragliden! Wat ook zeker de moeite waard is, is een bezoekje aan Fethiye, een eilanden-boottocht, Daylan en de modderbaden in de buurt. Genoeg te doen in de omgeving. Er staat een moskee naast de deur die elke ochtend met zonsopgang iedereen wakker maakt, dus oordopjes zijn geen overbodige luxe als je liever niet wakker wilt worden ;)

• Thea, 03-06-2013

Oludeniz en omgeving, Skydyven, Fethiye (vooral markt op dinsdag), strand, met de dolmus naar Hisaronu, Blue Lagoon, teveel om op te noemen.

• A. de Weerd, 19-05-2014

Neem zelf een badlaken mee, want er is geen handdoekenservice bij het zwembad, als je dat niet weet, ben je al snel genoodzaakt een nieuw badlaken te kopen. Veel moet je zelf ontdekken bij het hotel, er wordt weinig uitgelegd, zoals de gratis shuttle naar het strand elke dag vanaf 9 uur, daar wordt je afgezet bij The Seahorse Beachclub, waar je gratis gebruik kunt maken van de ligbedden. Een mooie plek aan de lagune, een reden om voor terug te komen.

• loesened, 28-05-2012

Ga een lekker wandelen rondom de lagune. Schitterend!!!!. Neem de dolmus naar Fethiye en ga naar de boerenmarkt. Klim naar boven in de oude stad en zie, daar zijn de koningsgraven. Ga daar op het kleine terrasje zitten en neem een glas vers geperste sinaasappelsap van de 2 Turkse oudjes.En geniet van het prachtige uitzicht. Maak een excursie naar Dalayan en zwem in het mineraalbad en neem dan ook een modderbad. Kijk naar de Caretta-Caretta die daar in het meer zwemt .

• Janny, 19-09-2012

Blue Lagoon is fantastisch,lopend ongeveer 30 min.vanaf hotel. Ook hier zijn waterschoenen aan te raden. 12 eilandentocht is aan te raden,heerlijk relaxte dag. Last but not least,markt in Fethye,altijd leuk.

• Fam.Duivenvoorden, 09-10-2011

Het is aan te raden om in de avond eens naar de Buffalo Bar te gaan,heel gezellig,iedere avond wat anders en in Blue Lagoon het natuur reservaat te bezoeken.

• SJ, 02-07-2014

Heel veel leuke uitstapjes te doen in omgeving. Niet via reisorganisatie boeken! Dit is echt belachelijk duur! Loop de winkelstraat in en boek het bij bv Pioneer Travel, Focus. Er zijn genoeg aanbieders, allen met een goede kwaliteit en prijs. Als je meerdere trips boekt bij 1, dan krijg je vaak een trip(je)gratis. Aan te bevelen: - Dalyan Tour (via Focus) - Ölüdeniz boat trip (via Pioneer Travel) - Paragliding (trek iets warms aan, zet zonnebril op) via Pioneer travel - Quad tour (via Focus)

• Sander, 09-05-2015

Jeep Safari is leuk, Maar paragliding was toch wel een bijzondere ervaring. Jammer dat ze achter absurde bedragen vragen voor een CDtje met wat foto's en korte filmpjes, vlucht alleen kost al genoeg. Niet alle piloten spreken even goed Engels, wij hadden geboekt via Hannibal (1e verkoop punt dat je tegen komt vanuit het Hotel) Verkooppunt is prima, alleen de paragliding wordt gedaan door firma Hector en dat was een beetje rommelig, erg commercieel en sommige 'piloten' spraken nauwelijks engels.

• jrsjerps, 17-07-2015

Wij hebben bij de Hamam van het hotel 2x een behandeling geboekt. Turks bad met massage ed. Geweldige ervaring en super lief personeel.

• Marga, 29-09-2014

Salikent, Lost City, Paragliding.

• Thereza., 26-10-2014

Gezellige plaats met winkeltjes en restaurants en barretjes. Geweldig met al die parapenters die over je heen glijden en landen. Prachtig strand, vooral de zonsondergang. Boek je een excursie, weet dan dat de helft van wat men verteld niet klopt, de verkopers hebben allemaal mooie praatjes. Maar desalniettemin zijn de aangeboden excursies een aanrader.

• Frans Jonkers, 06-08-2017

Ga in ieder geval eten in het a-la-carte-restaurant-Voor 50 lira=€12.50 een fantastisch 3 gangen keuze menu van zeer hoge kwaliteit.

• christel van de water, 30-07-2014

12 eilandentocht is zeker een aanrader, Hebben ook boottocht gedaan met het piratenschip maar vonden dit maar niks, veel te veel volk en het eten was ronduit slecht zijn allemaal ziek geweest achteraf.

• G.J.Veldhuis, 05-05-2015

De omgeving ( Blue Lagoon) wordt veel gebruikt om te para gliding . Verschillende excursies zijn te boeken in de winkelstraat;Jeepsafari,Dalyan ( modderbaden,koningsgraven),etc.

• Thea, 01-06-2015

boottocht, paraglyden, de kloof van Saklikent. Ik zou deze excursies gewoon in het dorp boeken, bij de hostess van de reisorganisaties betaal je veel te veel!!

• R.Feenstra, 24-07-2014

Strand is eerst zand en kiezel en loopt vrij snel af naar diepte,dan is de blau lagoon een mooie alternatiev want dat loopt langzaam af en is zand.Een waterfiets huren in de lagoon is zeer leuk om te doen.Ook moet je als je durft zeker gaan paraglide boven Oluduniz (70 euro) maar een hele mooie ervaring.Verder is de markt van fetiye een bezoek waard en een 6 eilanden tocht is ook leuk.

• miranda, 16-10-2014

de jeepsafari van evergreen was echt de moeite waard een geweldige ervaring, vriendelijke chauffeurs. verwacht alleen niet te veel van de lunch.

• Peter, 09-06-2015

Boek voor een paar Euro een betere kamer (dus neem geen voordeelkamer), deze zijn kleiner, ook qua bed en neem een kamer in een van de bijgebouwen. Niet in het hoofdgebouw (= het dichtst bij geluid van moskee wat hinderlijk zou kunnen zijn).