Pension Emel

9.8Fenomenaal

Turkije, Egeïsche Zee, Güzelçamli (bij Kusadasi)

9.8Fenomenaal

Pension info

Meer pension info
Tonen op kaart

92 reviews over Pension Emel

• 8Karin Kuiper 06-06-2015

Paradijsje, zowel binnen als buiten.

Erg rustig gelegen aan de rand van een authentiek Turks stadje. Vlak aan zee en naast een schitterend natuurgebied Milli park. De zelf verzorgde excursies met eigen busje of boot, zijn non-toeristisch, maar gevarieerd, informatief en goed verzorgd. Het eten is Turks, heerlijk en genoeg. Het ontbijt en diner is aan lange tafels in de tuin. Het pension is goed bereikbaar en ook omgedraaid: je kunt met de dolmus overal naar toe: naar Kusadasi, maar ook het binnenland in. Veel cultuur, archeologie (efeze, milete, bijv) en veel natuur in de buurt. De grote tuin is van mei tot oktober prachtig! Ook voor alleengaanden een aanrader.

Gereisd met partner in januari 2015

• 9Gea02-06-2015

Bijzonder paradijsje

Pension Emel is een zeer prettige plek om te verblijven: frisse lichte kamers, een prachtige tuin met rozen, geurende jasmijn, olijfbomen. De goed verzorgde maaltijden aan lange tafels geven gelegenheid voor contacten. De medewerkers die je vanaf de eerste dag bij naam noemen zijn vriendelijk en behulpzaam. Het pension ligt op loopafstand van de zee met aan het strand leuke restaurantjes en dichtbij een vriendelijk dorpje.

Alleen gereisd in mei 2015

• 10Kees22-05-2015

heerlijk

We zijn vaker in Emel Pension geweest en na een paar zeer prettige vakanties, zijn we naar andere plaatsen op de wereld op vakantie gegaan. Nu, na een aantal jaren, waren we er weer, begin mei 2015 , 10 dagen. Het was fantastisch en vertrouwd. Gezellige, vriendelijke mede pensiongasten; iedereen laat iedereen in zijn waarde; je kan gewoon je eigen gang gaan. Dat is onveranderd prettig. Daarnaast is het Emel team nog steeds ijzersterk: vriendelijk, behulpzaam en erg betrokken. Wij vinden dat een enorme prestatie! Pensiongasten kunnen na jaren weer terug komen en het blijkt dat de kwaliteit niet is afgenomen, integendeel, wij merkten dat Emel de lat voor zich zelf steeds hoger legt. Wij genoten van het uitgebreide ontbijt, van een goede airco op de kamer, overal WiFi, uitstekend Diner, men houdt rekening met het milieu. Wij kunnen nog wel even doorgaan, maar men moet gewoon zelf een keer langs gaan en ervaren hoe prettig Emel Pension is. Wiij beoordelen Emel Pension met een 10 !

Gereisd met partner in april 2015

• 9Jolanda van der Wiel-van Slooten15-05-2015

Fantastische plek.

Wij komen hier al ruim 10 jaar. Het is niet toeristisch. Je kan hier goed ontstressen. Je komt aan, gaat in de olijfboomgaarden zitten, waar een en al rust isen weg is de stress. Onze dochter en haar gezin gaan om de 2 jaar mee en die vinden het hier ook heel fijn.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2015

• 10Evie13-05-2015

Idyllisch en geriefelijk!

Het Emel Pension is voor mij een plek waar ik volledig kan ontspannen en kan genieten van de prachtig gelegen tuin. Met een boek in de Olijfgaard en een schildpad of kat in de buurt is het een idyllisch oord. Ook aan ander gezelschap is geen gebrek, leuke en interessante mensen heb ik ontmoet aan tafel of op het strand. Een praatje is zo gemaakt, ik was alleen op vakantie en het Emel Pension was een warm bad voor je mij. Heb je even genoeg van al het geklets dan kan je je terugtrekken op je kamer met een wijntje en genieten van een mooi uitzicht op Samos en het Milli Park.

Alleen gereisd in mei 2015

• 10henmkr23-04-2015

Prima plek om er eens helemaal uit te zijn

In pension Emel in Guzelcamli kom je helemaal tot rust. Prima concept van het 'familie' gevoel en je laten verwennen. De mensen zijn heel vriendelijk en willen het je helemaal naar de zin maken. Echt een aanrader als je naar Turkye wil en niet in de drukte van de toeristen centra wil zitten. Ook direct aan het natuurpark Milli en op loopafstand van de zee.

Gereisd met partner in april 2015

• 10myrian sacksioni05-05-2014

super relaxte vakantie

Je bent echt een week weg, gastvrijheid, warmte je komt in een familie terecht, die jou alleen maar willen verwennen. Via het schapenpad naar het strand , even de grot van Zeus in voor de eeuwige jeugd, en dan naar het prachtige natuurgebied... Alles aanwezig om een heerlijke week te beleven. En iedereen zo aardig !! Volgend jaar weer terug...

Gereisd met oudere kinderen in mei 2014

• 10Bella02-05-2014

Droomplek

Al jaren kom ik hier regelmatig een weekje bijtanken. Wat een fantastische sfeer en wat een lieve mensen. Hier zit de toegevoegde waarde niet in overdadige luxe maar in een ongekende puurheid. Heel af en toe komen er mensen die dat niet zo ervaren.

Alleen gereisd in april 2014

• 6Kmv25-08-2013

We hadden er meer van verwacht

Pluspunten: - personeel: heel vriendelijk en accuraat - tuin: ruim met veel privacy - avond eten: smakelijk en gevarieerd

Minpunten: - zeer beperkte keuze in ontbijt als je niet van hartige dingen (olijven, tomaat, komkommer, feta kaas) houdt op de vroege ochtend - jus en yoghurt tegen betaling (dit zijn toch bij uitstek Turkse producten? Waarom dan niet 'all in'? - koffie ook tegen betaling (vonden wij trouwens niet te drinken....) - eigenaresse leek niet betrokken en geïnteresseerd; ze verwelkomde ons voor de 2e keer toen we letterlijk op het punt stonden te vertrekken (was zich kennelijk helemaal niet bewust dat we er al een aantal dagen verbleven....)

Gereisd met vrienden in januari 2013

• 9Robin09-06-2013

Heaven on earth. Truly.

Emel Pension. Eigenlijk wil ik het met niemand delen en vooral voor mezelf houden, maar het is de lieve Emel-mensen meer dan gegund! Het pension en de villa zijn prachtig, de tuin is als uit een sprookje en het personeel zo ongelooflijk vriendelijk, het hadden A-film acteurs kunnen zijn. Arriveren bij Emel is (ook een tweede en hopelijk een derde keer) als thuiskomen.

Relaxen in de tuin met Herman de schildpad, bakken op het strand, zwemmen in de helderblauwe zee, een boottour met de Afrodite, op maandag naar het authentieke marktje in het dorp, heerlijke Turkse diners, indrukwekkende dansmoves van het personeel, de jeep safari door het nationaal park, genoeg te beleven!

Het klinkt alsof ik ervoor betaald krijg om dit te schrijven, maar laat ik je meteen uit die droom helpen. De wifi kan stukken beter! ;)

Verder kan ik je alleen maar aanraden je te laten veroveren door deze plek.

Gereisd met vrienden in mei 2013

12 tips over Pension Emel

• Marjon, 15-09-2013

Restaurant "Agora" is een aanrader. Prima prijs kwaliteit verhouding. Hou je van vis, ga dan eens eten bij "iyi balik'.

• Marjon, 15-09-2013

De boottrip die vanuit Emel pension wordt georganiseerd is echt een aanrader. Alleen je zwemkleding en handdoek mee nemen.(voor de liefhebbers ook je snorkel uitrusting) Voor eten en drinken wordt gezorgd. Deze boottrip heeft in tegenstelling tot de andere die vanuit de haven van Guzelcamli vertrekken geen keiharde muziek en feestende, dronken lui aan boord.

• Robin, 10-06-2013

Het restaurantje bij het Dolmuş-station: Leftere.

4 vragen over Pension Emel

• OANIT41, 24-03-2015

Ik wil graag boeken

Ik ben vader van Genco en Iris, jullie bekend. Ik wil graag met mijn vrouw tussen 7 (in-checken) - 20 september (uit-checken) voor een vakantie een kamer boeken. Wij komen met onze eigen gelegenheid. Gaarne laten weten een prijs voor B & B of andere mogelijkheden. Met dank woorde en met vriendelijke groeten, O. Anit

Evie, 13-05-2015

Voor meer informatie kijk op www.emelpension.nl

• Conny v Tol, 14-08-2012

wij hebben geboekt voor 4 september tot 18 sept.

Mijn vraag is ; Is er een c.d speler op de kamer ?

Bella, 02-05-2014

Nee, er is wel een cd speler in de centrale ruimte. De kamers zijn eenvoudig, maar de bedden zijn super. Er is een goed werkende airco en een prettige douche. Heel veel plezier in september!

• patricia, 05-12-2010

Toegankelijkheid gehandicapten

Kan iemand mij vertellen of het pension goed te doen is voor iemand met een beperkte mobiliteit en of je goed bij de zee kunt komen? Alvast bedankt!

joost_1, 19-05-2011

Ik denk dat dit appartement minder goed is voor mensen met een beperkte mobiliteit. Er zijn veel oneffenheden en trappen en het mooie strand is bereikbaar via een een behoorlijke trap.

Met vriendelijke groet,

Joost