31 tips over Hotel Jiva Beach

• Jos, Irma, Laurie & Ralph, 20-05-2014

Het hotel gaat dit najaar fors uitbreiden: van circa 400 gasten naar ruim 1000 gasten. Voor ons daarom in de toekomst geen JIVA Beach meer. We houden van kleinschaligheid en hebben daar nu ook zeer van genoten! De sauna en hamam zijn ook prima met zeer vriendelijke mensen. In het hele hotel is prima Wifi en deze is gratis! Vanuit het hotel loop je in 15 minuten naar Calis Beach waar je lekker kunt shoppen en een terrasje kunt pikken. In Fethiye ben je binnen 30 min met de Dolmus [2 lire].

• Cuddles, 10-10-2013

Ga paragliden in Ölüdeniz! En Fethiye bezoeken met de watertaxi is erg leuk en niet duur (ca. 2 euro p.p. vanuit Calis).

• Corina, 07-07-2012

Dit hotel is zeker op de goede weg en laat je niet ontmoedigen door de negatieve reacties! Ervaar het zelf en je kunt zeker met een gerust hart gaan!

• Madelon, 17-10-2013

In fethiye naar de vismarkt lekker eten. Naar oludeniz voor wel een mooie zee, saklikent, patara, mooiste strand van misschien wel Turkije!

• jaon, 02-07-2012

Je kan hiervandaan met de dolmus voor 2 turkse lira p.p. naar Fethiye leuk plaatsje met een haven.

• Cor Steenstra, 01-10-2013

Restaurant is het heerlijk eten. Echt heel goed

• Rob en Heleen, 16-09-2013

Als je kleine kinderen bij je hebt, dan zou ik de kamer met het aangrenzende zwembad nemen.

• Ineke, 13-07-2013

De hamambehandeling in het hotel was erg goed, maar ding wel af tot je ongeveer op de helft van de prijs zit.

• F.b.kort, 15-06-2013

Voor een goede sport massage moet u bij Ercan Sonmez zijn ,ik wou dat ik daar langer kon zijn , hij heeft mijn spieren een flink stuk kunnen oprekken waardoor ik ook beter kon lopen

• daan, 25-07-2013

Neem een swim up kamer. Het hoofdzwembad is een beetje saai.

• Mariejan, 11-09-2013

Als je slecht ter been bent, vraag dan om een kamer op de begane grond of 1e etage. De lift gaat maar tot de 1e etage! Neem een waslijntje/knijpers mee voor het drogen van een wasje In de directe omgeving zijn geen winkeltjes e.d. Maar lopen naar begin van Calis ong. 10 min. Daar loopt een boulevard tot ver na het centrum. Neem de taxiboot vanuit Calis naar de haven van Fethiye. Leuke trip om Fethiye te bezoeken kosten 5 TL per persoon. busje naar Calis en Fethiye 2 TL (grote markt op dinsdag)

• Johanna, 15-05-2014

De twaalf eilanden boottocht. En zelf voor de deur van het hotel een taxi nemen naar Oludeniz, de Blue Lagoon, met een prachtig aangelegde, gezellige boulevard; met de taxichauffeur kan je afspreken hoe laat je weer opgehaald wilt worden.

• Ilse, 03-11-2013

Ga naar de markt in Fethiye met de Dolmus, erg leuk en als je goed onderhandeld kun je leuke items scoren voor weinig.

• de boer, 21-05-2013

Een dag naar Oludiniz met de dolmus .

• Mariejan, 11-09-2013

In de Spa van het hotel hebben we het welkomspakket (Haman, sauna,stoombad, gezichtsmasker en 1/2 uur full body olie massage) gedaan. Kosten € 50,00. Omdat ik zelf meer behandelingen wilde heb ik bij het welkomspakket 1 uur olie massage gehad en daarnaast nog 5 massages van 1 uur (is maar 50 min. moet de afdwingen) Ik heb in totaal voor deze 6 behandelingen € 200,00 betaald, dus goed afdingen!

• sjanie de jonge v/d Salm, 15-10-2012

waterschoentjes meenemen,voor het strand,ook is het direct diep

• CP.Denneman, 09-10-2012

Het is s'avonds erg rustig op het complex, voor vertier moet je met een dolmus naar Fethiye gaan ( 2 TL )

• leila de mulder, 11-10-2012

boottochtje blue bay is zeer mooi en stadje olundeniz is prachtig,the blue lagoon veel te druk ,had er meer van verwacht.

• Andrea, 14-10-2012

Bij bruggetje in Calis de taxiboot naar Fethiye nemen (5 TL p.p.) leuk boottripje, waar je de Licysche graven en het fort kunt bewonderen in de rotsen. Leuke haven in Fethiye met zijn vismarkt , bazar en winkelstraten. Trip naar Dalyan, best te boeken op boulevard van Calis (15 TL p.p. inclusief vervoer, boottrip, modderbad en lunch), Oludeniz is leuk toeristenplaatsje met Blue Lagoon (entree 5 TL p.p.) te bereiken met domus naar Fethiye en daar overstap op dolmus naar Oludeniz!

• Fam Ruijzenaars, 11-08-2012

Een reis naar Tlos en Salikent is een echte aanrader. Onderweg je lunch doen in Yakapark (forelkwekerij hoog in de bergen) is leuk. Vanaf het hotel 10 minuten lopen ben je op een gezellig stukje van Calis met wat barretjes en restaurantjes voor degene die 's avonds wat vetier zoeken.

• hennie en martha de haan, 26-09-2012

het is een groene omgeving die je zeker moet bezichtigen .In calis zijn genoeg barsen restaurants die in de avondurenmuziek bieden. Het hotel laat na 24.00uur de rust uitstralen . vertier kan je in de omliggende plaatsen opzoeken als je behoefte daar toe is.

• Hanan , 14-08-2012

Dalyan is de moeite waard om te bezoeken! Wat een super mooie stadje, uiteraard de boottocht maken die je naar turtle beach brengt. Onze tip aan jullie, ga met Kaptein Ali! Super verzorgd op de Sultan of Dalyan Boat.De blue lagoon in Oludeniz is ook een prachtige strand. Natuurlijk zijn er altijd nog tripjes via Neckerman te boeken die zijn ook leuk om te doen. Wij hadden een 12 eilanden trip gedaan, ook een erg geslaagde dag moet ik zeggen.Bedankt alle mensen van Jiva Beach!!!

• ellen_snoopy, 10-07-2012

Niet boeken als je een resort wil zoals vele in Turkije, deze is klein, alles op een paar vierkante meters en weinig te beleven in de omgeving. Toen wij weggingen werd het al veel te druk voor het te kleine zwembad. Voor ons geen tweede keer in ieder geval.

• N en K, 18-10-2012

Een boottocht naar de 12 eilanden was zeer leuk. Er is in de directe omgeving niets te doen dus voor de jeugd niet erg geschikt voor uit te gaan. Met de dulmus boot van Calis naar Fetiye is erg leuk om te doen. Hoef je onderweg niet steeds te stoppen om andere mensen op te pikken en je bent meteen bij de mooie haven.

• MB, 09-07-2012
    • Denk aan waterschoenen ivm kiezelstrand.
    • Tips voor excursies: Hamam, markt Fethiye (elke dinsdag), Öludeniz strand (Blue Lagoon), 12-eilanden boottocht, Saklikent

• jolanda66, 03-06-2012

ik kan je als tip geven kijk op zoover en ga langs bij een reisburo of de bel met reis orgensatie.

• Guy , 02-09-2012

De hammam in dit hotel is zeker een aanrader!

• Melanie, 15-10-2014

Wil je een kamer met privé zwembad dat heeft dit hotel dat goed voor elkaar. Ook de bar boven het water is heel gezellig, met heerlijke lounge stoelen. Verder is de Blue Lagoon ook mooi om een keer naartoe te gaan met de Dolmus. Duurt ongeveer 3 kwartier. Fethiye heeft een hele grote markt.

• Danny_1234, 13-07-2015

Van Jiva Beach naar Calis met de dolmus kost 2 TL en duurt zo'n 10 minuten. Van Jiva Beach naar Fethiye met de dolmus kost 2 TL en duurt 30 minuten. Naar Hisorunu pak je de dolmus naar Fethiye en vandaar (otogar) de dolmus naar Oludiniz. Kost 3,5 TL en duurt zo'n 25 minuten. Naar Oludiniz pak je de dolmus naar Fethiye en vandaar (otogar) de dolmus naar Oludiniz. Kost 5 TL en duurt zo'n 40 minuten. Je kan ook naar Fethiye met de taxiboot. Vertrek om het half uur, duurt 25 minuten en kost 7 TL.

• John Manders, 13-06-2015

Een swim out kamer, dit is het zeker waard, grote kamers met een eigen terras incl. twee ligbedden en zitje met directe toegang tot je eigen " zwembad".

• Paul, 30-09-2014

Neem waterschoenen mee voor bepaalde excursies. Strand bevat grof grind, vonden wij niet onprettig. Aanbevolen tripjes": - ölüdeniz, blue lagoon -Tlos, oude Griekse opgravingen -Saklikent, kloof in het gebergte, schitterend!! Waterschoenen mee!