60 tips over Hotel Salmakis Beach & Spa Resort

• Jacobs Nuyens, 29-06-2014

Met het bootje naar Bodrum is heel leuk. Voor de jeugd zijn er de discoboten die s'nachts uitvaren.

• Addy, 04-05-2014

Om de 10 minuten gaat een taxiboot naar Bodrum voor € 2,50 p.p.

• jlandeweerd, 10-05-2014

Leg aan het begin van de vakantie en/of tussendoor iets op het kussen voor de kamermeisjes. Ook de ober is blij met een tip. De zaterdagmarkt in Turgutreis is de moeite waard.

• Bart, 03-11-2013

De taxiboot gaat de hele dag tot 18:30 heen en weer naar de haven van Bodrum. Wel een vrij dure optie vergeleken met de gewone taxi en het busje. Als je het busje wilt nemen, laat je dan met een golfkarretje naar de weg brengen.

We hebben een aantal aanbieders voor Salmakis Beach & Spa Resort voor je op een rij gezet:

• Simon Padt, 22-06-2014

Pas op als je slecht ter been bent, rolstoel gebruikers hebben hier niets te zoeken.

• nathalie, 16-06-2014

Als je slechter te been bent neem dan een lage kamer. Lekker dicht bij zwembad, strand, restaurant en bar.

• Dennis en Suzanne, 21-07-2014

Je kunt hier heerlijk snorkelen. Erg veel vis te bewonderen.

• marvelous, 19-09-2013

Wel vroeg opstaan want om 08:uur je handdoek leggen op een bedje bij het zwembad. Ik ben er maar aan mee gaan doen, anders heb je geen plek. Maar op het strand genoeg plaatsen. Met bediening van drankjes etc. Bodrum is zeker heel leuk en flink uitgebreid, want ik was 10 jaar geleden voor het laatst geweest. Doet niet onder aan Ibiza!

• Astrid, 11-06-2012

veel trappetjes, dus minder voor oudere mensen.

• jacqueline, 30-07-2013

eten bij Zazu in Bodrum stad, zeer goed en goede prijs.

• Renee, 12-07-2013

Spa rood kennen ze in het hotel niet, zij zeggen SODA. Je krijgt dan een ijskoude spa rood met een citroentje. Wij kwamen er helaas op het einde van de vakantie pas achter....

• jill_dockx, 06-11-2012

ga eens zwemmen met dolfijnen, super leuk!!! maar neem niet de boottocht naar Kos want dat is een verlore dag. Er is in Kos zelf eigenlijk weinig te zien.

• Naat99, 14-04-2013

De kapper in het hotel is goed en goedkoop!

• Gülay Arslan, 22-06-2014

Veel traplopen dus niet geschikt voor mindervaliden

• kurt, 29-06-2013

Vraag een extra kaart voor je kamer dan kan je de airco laten draaien als je s avonds weggaat 10€ waarborg

• -Hans-, 13-07-2014

Neem het bootje naar Bodrum leuk en meteen een havenrondvaart

• Liesbeth, Bert, Emma, 26-08-2012

Het bootje naar Bodrum was 2,5 euro pp per rit.Dit is niet goedkoop maar wel een aanrader (Dolmus is goedkoper). Boek geen duikexcursie bij Novat tours in Bodrum want ze komen niet opdagen en dan moet je de dag nadien nog eens staan wachten. Het was dan zogezegd de fout van de kapitein. Het duiken zelf is super. Boek je excursies in Bodrum zelf want daar is het veel goedkoper.

• esther smulders, 01-07-2014

Niet tevreden, de receptie regelt alles, als je vriendelijk blijft, want niet alle gasten gedragen zich als gast. Vaporette is een leuke ervaring. Gumusluk is een bijzondere ervaring, zeker in de avond, ibiza is er niets bij...

• Yolanda en Rini, 13-06-2013

Echt een aanrader dit Hotel. Mooie uitzichten. Je ben zo in Bodrum met watertaxi.

• miek.rapati, 16-10-2012

Personeel is erg vriendelijk en niets is hun teveel terwijl ze erg hard moeten werken. Animatie was er, soms een film op andere avonden een dansgroep of buikdanseressen.

• Lieve, 04-09-2009

Ga nooit naar dit hotel de eerste weken van de paasvakantie. Hotel is nog niet klaar voor de seizoenstart. Het grote restaurant is dan nog niet open.

• thijs_megens, 31-07-2012
    • Bezoek Dalyan: een leuk dagje uit met moddelbad, zwavelbad, reuze schildpadden en een van de mooiste stranden van Turkije
    • Bezoek de Hamam (wel in het begin van je vakantie)
    • Boottrip: bezoek de mooiste baaien rond Bodrum
    • Markt in Bodrum: nep merkkleding in alle soorten en maten...en als je een beetje kan onderhandelen voor een leuke prijs

• ingridmul2, 09-07-2012

Je kunt vanaf het hotel met een bootje naar het centrum van Bodrum en dit is verreweg de leukste manier. Het kost per keer 5 lira of 2.50 euro. De bootjes varen ongeveer iedere 10 minuten van 8.00 tot 23.00. j.In het all inclusive zit 1 keer a la carte en dit is heel erg lekker. De citytour voor 3.50 was erg leuk met bezoek aan de windmolens, goudcentrum en leer centrum. De overige excursies zijn vaak veel voordeliger in Bodrum zelf te boeken.

• ingrid, 31-05-2012

neem zelf een badlaken voor het zwembad/zee mee!! je kunt ze daar wel krijgen maar ze zijn erg oud en niet bijzonder groot. drink koffie/thee boven bij de receptie: die is daar echt lekker!! op het terras kun je genieten van het prachtige uitzicht op bodrum.

• brigitte153, 28-10-2012

Wanneer je buiten de deur wilt eten vraag dan even aan de manager waar je het beste naar toe kunt. Wij hebben helaas teveel betaald bij The Place. Er zijn veel mogelijkheden om een boottrip te maken: eerst informeren wat het gaat kosten en wat je er allemaal voor krijgt. Vraag ook hier eerst naar de ervaringen in het hotel. Er worden ook leuke excursies aangeboden door de reisorganisaties: voor ons een reden om terug te gaan want onze tijd was te kort om alles te doen.

• bing3065, 27-05-2012

voor zeilers en watersporters en die goed ter been zijn is deze vakantie goed.

• bing3065, 27-05-2012

met mooi weer ben je zo met dolmus 1,50of bootje2,50 in bodrum.kos 12 /15 euro

• oostw149, 19-08-2012

voor mensen die moeilijk te been zijn is het minder geschikt door vele trappen maar er zijn ook wel liften

• bert, 20-04-2012

wandel eens naar Bitez en Ortakent.Wandel Bodrum eens uit langs de havens en verder.

• corina, 16-06-2012

Bootje naar Bodrum,lazy cruise vanuit Gumbet.

• w_m_j_v_franken, 18-10-2011

Restaurant: de beste eetgelegenheden (als je zicht hebt op de haven) aan de linkerkant van de haven.

• vanwijngaarden, 03-11-2018

We hadden een landroversafari geboekt 8:45 opgehaald bij het hotel ,10 uur vertrokken we van het verzamelpunt en 14:30 waren we al weer terug.Twee keer onder weg gestopt om foto's te maken van het uitzicht. Toen naar een water opvang, op een verlaten camping ,naar een plas met schildpadden(alleen de kopjes van de schilpadden gezien),eten bij een weverij ( kippen op de tafel), olijven fabriek en nog even zwemmen en toen met hoge snelheid terug naar het hotel. Nee wij vonden hier niks aan.

• Claudia, 20-07-2014

Ga met het bootje naar de haven en binnenstad van Bodrum, kost 2 euro p.p. De oude stad is prachtig met zn kleine straatjes waar je prima kunt winkelen. Je kunt er ook met de taxi of dolmus komen natuurlijk.

• Michelle, 29-09-2014

Ga niet naar het Dedeman Aquapark. Er is weinig bijzonders aan. Er is een golfslagbad wat om het half uur golven geeft. Daarnaast moet je veel trappen op als je van glijbanen af wil. Het personeel fluit al bij het minste of geringste. Op drukke dagen moet je met je bedje op in de tuin op een soort grindpad gaan liggen. Wij vonden het park de entree (22 euro) helaas niet waard.

• Joyce, 02-05-2015

Boek een quad / buggy safari, erg leuk om te doen. Het is ongeveer 45 minuten rijden naar de bestemming en dan leg je een parcours van 20 kilometer af door de bossen e.d.. Wij hadden het geluk om schildpadden tegen te komen, evenals een flinke slang en een meertje vol met kikkers en padden. Ze maken voor een redelijke vergoeding aardig wat foto's en een filmpje van je.

• Vanhaeren I., 16-05-2015

Als je gaat shoppen, kan je in euro's betalen maar wisselgeld meestal in lira. Wel vervelend.

• Tuênke, 01-07-2015

Zeezicht is een echte meerwaarde. All-inclusive is aan te bevelen.

• Karin, 21-05-2015

Salmakis ligt tussen Gümbet en Bodrum stad in dus voor degene die van stappen houdt kan naar de barstreet in Gümbet en naar de barstreet in Bodrum stad. Je kan in Bodrum stad heerlijk eten voor niet te veel geld bij Antik Adenis (ligt rechts naast benzinestation bij busstation).

• Marion, 04-06-2015

Leuk met het bootje naar Bodrum voor twee euro vijftig!

• susanne, 24-06-2014

Paar minuten lopen om het bootje naar Bodrum te nemen. Kost je 12 TL of 5 euro voor 2 personen. Zeker de moeite waard en je komt direct midden in het centrum van Bodrum terecht.

• ilja Harteveld, 29-06-2014

Handig was het taxibootje naar Bodrum haven. Ieder kwartier vertrek vanaf strand voor slecht 6 TL pp.

• -Hans-, 13-07-2014

Een wandeling naar de windmolens is leuk voor het uitzicht verder vervallen en verwaarloosd.

• -Hans-, 13-07-2014

Bezoek het kasteel zeer de moeite waard. Wel heet en veel ongelijke trappen lopen.

• -Hans-, 13-07-2014

Dagtocht naar Kos. Tijdens je vakantie in Turkije toch even naar het altijd leuke en kneuterige Griekenland

• J.Bakker, 26-07-2014

Tip; ga naar de Hamam en boek een dag "sun en fun" dit is een halve dag met de jeep en een halve dag meet een boot, echt heerlijk!

• Wouter van Kesteren, 22-08-2014

Vraag om kamers met zee zicht en de lage gebouwen, scheelt veel traplopen. Zet de airco niet te koud, bijna iedereen is daar einde vakantie snotverkouden Geef vroeg in de vakantie fooi aan de betere obers e.d. scheelt veel ergernis bij bestellingen later in de vakantie.

• Gerrit vink, 27-04-2015

Met bootje vanaf het strand naar Bodrum, binnen 5 minuten in centrum. Kosten 6TL (2,50 euro ) pp enkele rit. Ook dagje KOS is mooi, vanaf kos terug naar bodrum kom je weer langs de tax free schop en kun je nog wat goedkope spullen kopen.

• Pollet Carine, 03-06-2015

Wij nemen steeds een kamer met zeezicht ! uitkijkend op de prachtige baai.

• Peter Stoorvogel, 06-06-2015

prijs kwaliteit erg goed op elkaar afgestemd. Eind mei/begin juni prima tijd om hier te zijn. Wees vriendelijk tegen het personeel en je krijgt het dubbel en dwars terug

• Jos, 14-09-2014

Maak een boattrip. Dit is de moeite waard. Bij het zwembad te boeken voor € 25,00 (all inclusive). Hierop is wat af te dingen. De kamers met zeezicht (wij hadden 302) zijn uitstekend. Een geweldig uitzicht. Als je thuis doet fitnessen, kun je er hier mee doorgaan. Er is volop ruimte. De temperatuur in de fitnessruimte is redelijk. Niet te warm. Bodrum zelf bezoeken is ook de moeite waard. Een prachtig stadje. De markt viel tegen. Veel agressieve verkopers die ons bedonderd hadden.

• J. Blinkhof, 21-05-2015

taxibootje naar Bodrum stad..echt leuk.!!

• Connie Verpaalen, 14-06-2015

Niet teveel bagage meenemen op de heenweg,zodat je lekker veel kan shoppen daar!! zoveel leuke dingen daar,bv hele mooie tassen enz enz.

• Bouwens, 19-06-2015

Leuke excursie gedaan genaamd: Discovery Highlight, deze dag veel gezien en erg gezellig.

• Aletta, 16-05-2015

Eten in Bodrum: Korfez is een aanrader. Als je met de taxiboot komt dan is het aan de overkant van de straat. Een familiebedrijf dat er al jaren zit, goede recensies en niet extreem duur.

• claudia anches, 20-07-2014

Salmakis ligt op een top lokatie. Prachtig uitzicht op de haven van Bodrum, die met het bootje, de taxi of dolmus prima te bereiken is. Ook gumbet/icmeler etc is makkelijk te bereiken... Een dagje naar de bazaar in bodrum of turgutreis...... zeker doen als je daar bent.

• cora asmussen, 22-10-2014

Neem een kamer met zeezicht.

• Aletta, 07-02-2015

Met het taxibootje naar Bodrum varen, daarna eten bij restaurant Korfez. Deze zit bijna recht tegenover de aanlegplaats van de bootjes. Restaurant is een aanrader, wij hebben er ons huwelijksdiner gehouden.

• i.smit, 27-05-2015

Vanwege de vele trappen goed voor de conditie maar minder geschikt voor ouderen en kleine kinderen. Neem vooral voor 2,50 euro pp de watertaxi naar Bodrum Centrum, erg leuk.

• Marion, 04-06-2015

Het bootje naar Bodrum kwam om de 5 a 10 minuten en kost €2.50 heel leuk!

• Fam. van Dijk, 01-07-2015

Zelf hadden wij een kamer met zeezicht geboekt, echt een aanrader.

Iedere avond was er iets te doen bij het hotel en wij hebben 3 keer een live band gehad.