12 tips over Pension Kemal's Guest House

• Hilfra Heus, 08-07-2013

Maak zeker een ballonvaart,het is adembenemend,maar vraag advies aan Barbara

• Stan Nuveen, 11-10-2011

De ballontocht is zonder meer een must. Daarnaast zijn de wandelingen door de diverse valleien steeds weer een openbaring. Het openluchtmuseum vonden we vanwege de vele groepen en enorme drukte tegenvallen. Er zijn genoeg andere kerken in de omgeving die je in alle rust kun bekijken.

• Han en Jan, 06-05-2014

Vraag Barbara vooral om een keer 'haar' Cappadocië te laten zien: dan kom je op de mooiste en meest bijzondere plekken waar verder geen toerist te zien is. En als Kemal eens niet kookt, is restaurant Kale een goede keuze.

• Matje, 23-10-2012

Ondergrondse stad vond ik te benauwend, maar Barbara weet er 1 in het wandelgebied waar je niet onder de grond voor hoeft. En ga je ook nog Turkse thee drinken met een hele lieve Turkse meneer. De markt op zaterdag in Urgup is ook gaaf. Geen toerist gezien! Ik heb de nachtbus vanaf Goreme naar Side gepakt en dat was heel erg goed te doen. Je rijdt in een touring car waar je ook nog een eigen tv scherm hebt.

We hebben een aantal aanbieders voor Kemal's Guest House voor je op een rij gezet:

• Jeannette van der Wal, 17-06-2013

Je voelt je in Kemal’s Guest House door Barbara en Kemal persoonlijk gezien, ze weten je een tijdelijk thuis te bieden door hun professionaliteit te combineren met een gezellige atmosfeer. Een echte aanrader.

• Matje, 23-10-2012

Buiten uiteraard een wandeling in het prachtige gebied (ik vond het een kruising tussen Death Valley en de Grand Canyon) en het maken van vele foto's heb ik ook een scooter gehuurd voor een dag. Het leuke hieraan is dat je vooral op plekken kan komen waar geen toeristen zijn. Daarnaast heb ik paardgereden door de waanzinnig mooie bergen en ik vind paarden eigenlijk te groot, maar dit was echt geweldig. Shoppen kan je goed in Nevsehir, zowel in een overdenkt winkelcentrum als in oude winkeltjes.

• Matje, 23-10-2012

Ooooo ja, laatste stukje en dan stop ik hoor, als je een excursie wilt doen, boek dan via Kemal want hij krijgt korting. Dat lukte mij zelf namelijk niet. En ook leuk, omdat ik in Kemal's Guesthouse sliep hoefde ik geen benzine te betalen voor mijn scooter.

• Marianne Holterman, 15-05-2012

Tip: raadpleeg je gastvrouw voor de wandelingen. Je krijgt dan een paar goede prints van de omgeving van Göreme. Doe beslist een ballonvaart. Geniet van het geweldige uitzicht. Meer dan de moeite waard zijn ook de te bezoeken ondergrondse steden van Derinkuyu en Kaymakli. De maand mei is een goede keuze voor een vakantie naar Göreme. Niet te heet. De natuur bloeit en groeit en is fris en groen.

• hermien de waard, 11-05-2015

Kemal kookt heerlijk. Geniet ervan. Voor een sneller en lekker hapje kan je terecht bij benedenbuurman Cafe Keyif. Een eenvoudig familierestaurant waar moeder kookt met verse lekkere producten.

Ingeborg verzorgt niet alleen het ontbijt in pension 1 maar werkt ook bij manege De Dalton Brothers. geweldig om samen met haar een paardrij-rit tijdens de sunset te maken.

• Hans en Rinie Schoorl, 19-09-2014

Het dorp Göreme is tamelijk toeristisch, zonder het (vervelende) lawaai wat daar vaak bij hoort.

• hermien de waard, 11-05-2015

Kemal kookt heerlijk. Geniet daar van. Maar als je een keer een snel maar lekker hapje wilt eten ga dan naar de benedenbuurman Cafe Keyif. Een eenvoudig familierestaurant waar moeder kookt met verse en gezonde produkten. Vraag vooral naar de granaatappelazijn.

• Jacqueline van Male, 19-06-2015

Ga vooral eten in het guesthouse. Kemal is de beste kok van Göreme dat hebben we inmiddels wel ontdekt!