We hebben een aantal aanbieders voor Avanos voor je op een rij gezet:

Reviews over Avanos

Stadje in Cappadocië

Krissi
    7-11-2013

Avanos ligt in de provincie Nevsehir in het hart van Cappadocië. Het stadje strekt zich uit langs weerszijden van de Kizilirmak, de langste rivier van Turkije. Het oude gedeelte heeft een aantal mooie huizen, gebouwd in Griekse stijl. Het stadje is vooral bekend om zijn pottenbakkers, die mooie potten met bloemmotieven en geometrische figuren fabriceren. Verder zijn er ook heel wat tapijtenknoperijen. Avanos is een geschikte uitvalsbasis om Cappadocië te verkennen. Göreme ligt vlakbij.

Gereisd met partner in Tue Oct 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Nabij het fraaie Zelve dal

Rinus
    14-11-2011

Het plattelandsstadje ligt in een weids dal en heeft nogal wat pottenbakkerijen. Ten zuiden van het stadje ligt het Zelvedal met zijn schitterende, op reuzenpaddenstoelen lijkende rotsformaties waarin woningen zijn uitgehakt, aan de voet van deze rotsformaties groeien wijnranken. Als men wat verder het Zelvedal ingaat , komt men bij een waar natuurlijk openluchtmuseum, in het dal met zijn merkwaardige, door een speling van de natuur ontstane rotsen liggen honderden grotwoningen, grotkerkjes en zelfs een klooster in de rotswand uitgehakt.

Gereisd met partner in juli 1997

Aardig dorp in een schitterende omgeving

topwals
    13-11-2011

Avanos (bekend om de pottenbakkers) ligt dicht tegen de mooiste plekken van Cappadocia. Binnen enkele kilometers ben je bij Zelve of bij andere rotswoningen. Voor 35 euro pppk in het Sofa Hotel overnacht. Doolhof van gangetjes brengt je naar je bijzondere kamer. Prima ontbijt! Eten is goed en goedkoop bij het restaurant naast het hotel. In het dorp zelf is niet veel te doen. Wel een mooie moskee die gewoon van binnen te bekijken is.

Gereisd zakelijk in Sat Jan 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Avanos is een leuke en nog nog niet al te toeristische bij

arnold boegborn
    12-5-2008

Avanos is een leuke en nog nog niet al te toeristische plaats, vlak bij het hart van Cappadocië. Goede verbindingen en op 60 km van de luchthaven van Kayseri. Avanos staat bekend om de pottenbakkerijen. Prachtig wandelgebied. In de zomer een gunstig klimaat met overdag vrij warm en 's nachts afkoeling. Leuke sfeer ook voor westerse oeristen

Gereisd met partner in mei 2007
Avanos scoort een 8,3 uit 10, op basis van 7 reviews