vakantie Kairouan

We hebben een aantal aanbieders voor Kairouan voor je op een rij gezet:

Reviews over Kairouan

• 7Lisette07-02-2020

Fantastisch, heerlijk weer, vriendelijke mensen

Ik ben in oktober 10 dagen in Kairouan geweest.Ik had het geluk om uitgenodigd te worden door een familie die hier woont.Daardoor ben ik in de gelegenheid geweest op het gemak de stad te verkennen. De medina is erg mooi, goed onderhouden.

• 7Omgeving
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in oktober 2019

• 8Michel30-12-2014

rustige stad

Een rustige stad, geen rijkdom, de medina is ook rustig en heeft niet heel veel te bieden. Leuk om even te kijken, dat wel. Verkopers beleefd, niet opdringerig.

Gereisd met vrienden in december 2014

• 7Janusz07-09-2014

Święte miasto islamu

Jest to czwarte w kolejności (po Mekce, Medynie i Jerozolimie) święte miasto islamu, przyciągające do Wielkiego Meczetu rzesze pielgrzymów.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 9pommettes1323-07-2013

super

mooiste stad in tunesie goede echte sfeer weinig lastige touristen zij die klagen moeten in hun all inclusive bij de russen blijven lekker gezellig wie niets nodig heeft word niet lastig gevallen door verkopers goed om schouders en knieen te bedekken

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Alleen gereisd in januari 2005

• 7Wesley22-10-2012

Niet de moeite waard

Kairouan was de laatste stop op onze 2-daagse Tunesië woestijnsafari en we zijn er ongeveer een uur geweest. Dan heb je de highlight van de stad, namelijk de grote moskee, ook echt wel gezien. Geen last gehad van onvriendelijke mensen of gestaar, maar het is inderdaad veel duidelijker islamitisch dan de westerse kust en toeristische gebieden. Niet de moeite waard voor een dagtocht of overnachting, wel leuk om even gezien te hebben tijdens een excursie.

juni 2012

• 7andreu arias29-08-2012

Sitio con aires especiales

La gente me parecio muy amable y correcta

• 7Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2012

• 8Rinus12-04-2011

Mooie, rustige stad

Kairouan heeft enkele bezienswaardigheden die de moeite waard zijn zoals de Waterbassins van de Aghlabiden, vanaf een hoog terras in het ontvangstgebouw heeft men er een mooie uitzicht over. Verder is de Sidi Sahab moskee de moeite waard, het is een erg mooi complex met fraaie tegelwanden. De topatractie van de stad is echter de Grote Moskee een prachtig complex dat beheerst word door een vierkante minaret, vanaf de fraaie binnenhof kan men de prachtig bewerkte deuren van de moskee aanschouwen.

• 7Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in november 2009

• 8Lukasz16-03-2011

Kairouan

Kariouan po Mecce,Medynie i Jerozolimie jest czwartym świętym miastem islamu. Wierzący, który nie może jechać do Mekki w zastępstwie może odbyć 4-krotnie pielgrzymkę do Kairouan. Znajduje się tam jeden z największych meczetów Afryki, niestety "niewierzący" nie mają do niego wstępu. Miasto słynne jest również z produkcji dywanów. Warto odwiedzić którąś z fabryk i zapoznać się tradycyjnymi technikami produkcji.

Gereisd met partner in juli 2007

• 6Wim15-04-2010

De Moskees waren mooi, maar de rest was niks

In Kairouan valt heel weinig te beleven, je kunt er een paar moskees bezoeken, maar verder vond ik er niets aan. Wat ik nog nooit meegemaakt heb, is dat je een bewijs moet halen om foto's te mogen maken en daar moest je voor betalen. Dat is niet vriendelijk voor de toeristen. De straatverkopers zijn zeer brutaal en vasthoudend, het leken wel horzels. Er waren niet veel restaurantjes te vinden en de meeste lagen buiten het centrum. Uitgaan kun je daar helemaal vergeten

• 5Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 4Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in december 2006

• 2Nienke Hiemstra01-11-2009

Dit nooit meer!!

Zeker een zeer slechte ervaring. De medina is zeker af te raden voor vrouwen: we werden lastig gevallen door de plaatselijke mannen. Verder zijn we bestolen op de hotelkamer en waren de kamers erg smerig. Verder is er ook weinig te beleven in de stad. Voor ons dus zeker geen bezoek aan Kairouan meer!!

• 2Omgeving
    • 2Cultuur