9 vragen over Hotel Chich Khan

• 1831958, 09-09-2012

sigaretten

Hallo ,mijn zoon gaat morgen naar iberostar chich khan. Weet iemand van jullie wat de sigaretten daar kosten en waar hij ze het beste kan kopen.bv marlborro light of palmall.Alvast bedankt.

Mark Laros, 12-10-2012

De sigaretten zijn overal wel te koop. Alleen opletten dat je ze in een winkel koopt en niet op straat! Die zijn niet te roken. (in de haven en op strand lopen ze veel) Wij hebben ze in een fixed price zaakje gekocht en 40dinar (20euro) voor een slof betaald. Prijzen zijn niet overal het zelfde.

• Thomas, 22-08-2012

regen in september

Hallo,weet er iemand of er veel regen is in de maand september en of het koel is in de avond?wij gaan van 12tot22september naar chich khan.En valt er buiten het hotel iets te doen? mvg

thomas, 10-09-2012

Dag Hans bedankt voor je reactie,dat treintje stopt dat aan het hotel?Of hoe gaat dit?groeten

THOMAS, 22-08-2012

De Medina is dit ver van het hotel?

Ellen Donners, 22-08-2012

Volgens mij weinig regen. Buiten het hotel kun je naar de nieuwe Medina, veel leuke winkeltjes en pret/water parken. Daarnaast kun je gezellig langs de boulevard en de haven lopen. Uitgaan vrij weinig.

Hans, 04-09-2012

Hoi Thomas, september is een hele goede maand om naar Chich Khan te gaan. Weinig regen, maar 'savonds koelt het wel af. Wij komen hier al voor de tiende keer, wat dus genoeg zegt. Wat echt een must is, is de twee daagse saharatocht. Je ziet dan heel veel van Tunesie. Echt super. Taxi kost bijna niks, maar het is ook leuk om met het treintje of openbare bus naar de stad Hammamet te gaan. Zeker de moeite waard is ook de warenmarkt in Hammamet. Fijne vakantie en doe Denise, hostess Neckermann, de groeten van Hans en Hennie.

• Myrthe, 27-06-2012

Geld wisselen / pinnen

Hallo! Is er een mogelijkheid om in het hotel te pinnen? En kunnen ze in het hotel euro's omwisselen? Groetjes!

Hans, 28-06-2012

Je kunt niet in het hotel pinnen. Er zijn wel banken enz. in de buurt. Euro's kun je gewoon in het hotel omwisselen. De koers is overal gelijk. Tip: Als je op het vliegveld door de douane komt, is rechts een wisselkantoor. Wissel hier bv. 50 euro en vraag er dab losse dinars bij, altijd makkelijk. Fijne vakantie

chris, 01-07-2012

kan je in hotel El Menzah euro's omwisselen voor Dinars...? alvast bedankt

• lansink, 15-05-2012

reistijd vliegveld naar hotel

wat is de reistijd vanaf vliegveld hammamet naar hotel

Hans, 06-06-2012

Vliegveld/ hotel plm. 40 minuten.

We hebben een aantal aanbieders voor Chich Khan voor je op een rij gezet:

• esther, 13-09-2011

cocktails

hallo, wij gaan van 9 tot 16 oktober 2011 naar dit hotel. zijn de cocktails ook all-inclusive, of moeten we die apart betalen? en als ik een cocktail bestel, schenken ze die dan zo uit een kant en klare kan, of maken ze een ''verse''?? thnxx alvast..

esther, 14-08-2013

Hoi CG, Het is voor ons alweer even geleden dat we daar zijn geweest, ik moest dus even nadenken over hoe het weer daar was. De foto's heb ik er ook weer even bijgehaald en daar is niets dan zon te zien, en savonds liepen wij ook met korte mouwen en hemdjes buiten. Volgens mij is het weer daar in oktober nog erg goed! (of wij hebben net heel veel geluk gehad ;) ) Fijne vakantie!

esther, 21-10-2011

hoi Hans, dank je wel nog voor je reactie op mijn vraag. We zijn ondertussen alweer terug uit Tunesie, helaas. Ik heb de pina colada (cocktail) gedronken in het hotel, maar die werd helaas niet vers gemaakt :( misschien ligt het eraan welke cocktail je besteld, verder heb ik niets anders geprobeerd.

CG, 15-08-2013

Hoi Esther, Bedankt voor je reactie :)

CG, 12-08-2013

Hoi Esther, Kun jij mij nog zeggen hoe het weer daar was in oktober?

Hans, 26-09-2011

Hoi Esther, de cocktails zijn allemaal inclusief en worden vers gemaakt.

• T.K., 13-09-2011

Wie heeft tips?

Wie weet leuke excursies in de buurt van dit hotel? En aan wat voor bedragen moet ik dan denken? Is er voldoende te doen in de buurt van het hotel, 's avonds? En het afpingelen.. tot hoelaag kun je gaan?

esther, 21-10-2011

hallo, wij zijn net terug uit Tunesie nu. wij hebben de excursie gedaan met de jeepsafari naar de berberdorpjes. het was een best wel lange zit in de jeep. de jeeps daar zijn auto's, geen open jeeps. de excursie was erg mooi! ik vond het wel de moeite waard!

Ben, 18-09-2011

Beste, wij zijn vorig jaar in tunesië (Yasmine Hammamet ) geweest. We hebben daar een 2 daagse trip gedaan met overnachting in een ander hotel (het hotel was niet veel zaaks). Ik moet zeggen dat we op die 2 dagen prachtige dingen hebben gezien, kamelentocht in de sahara, de zoutvlaktes bij zonsopgang, de jeepsafari in een stuk van het atlasgebergte en een bezoek aan een oase (de max). Het was een leuke trip en een aanrader , maar van het hotel ga je me niet veel horen zeggen. Nog een fijne reis.

• Dunya, 23-08-2011

Halal?

Tunesië is een islamitisch land...kan je er dan ook vanuit gaan dat er bij restaurants en hotel hala eten word opgediend?

QUHBA, 03-09-2011

Wij hebben in ons hotel 's ochtends lapjes gerookt spek gegeten bij het ontbijt.Dan ga ik er dus ook van uit dat de rest van de strikte islamitische voedingsregels niet echt 'volgens het boekje' verlopen.Misschien een gevoelig thema,maar ik denk niet dat je enerzijds halfnaakte vrouwen aan het zwembad,met hectoliters tegelijk vloeiende alcohol-trouwens ook vlotjes,maar geniepig geconsumeerd door lokale personeelsleden- en andere 'vakantie-decadentie' kan verenigen met een strikt islamitisch voedingsbeleid anderzijds zonder de grenzen van de hypocrisie te overschrijden.De hotels en het land zelf léven van westerse toeristen waarvan de meesten lak hebben aan religieuze regels,het is wat het is,ga je buiten de hotels heb je natuurlijk een heel ander verhaal.

• Tonnie, 20-08-2011

kamelentrip

Wij willen een kamelentrip maken. Weet iemand hoeveel het kost ( hele dag met eten of halve dag), ver rijden vanuit hotel. Gr.

de Hommel, 05-10-2011

Weet niet exact de prijs meer, maar het is niet duur voor een halve dag. Wel is het zeker de moeite waard!

esther, 21-10-2011

hoi Tonnie, als je aan het strand ligt van chich khan dan kan je kameel rijden uitproberen. er komen regelmatig mannen langs met een kameel en daar mag je dan een stukje op rijden langs het water, wel tegen betaling natuurlijk..

• Tonnie, 30-07-2011

vrgaen over kleding o.a.

Bij de avondmaaltijden moeten de mannen langebroek dragen? Er is ook een handdoekservice? Wij gaan in oktober 2011 naar Chich Khan, even jullie tips? groetjes

Wim, 07-08-2011

Worden er in dit hotel ook drankjes e.d. geserveerd aan het strand?? Of moet je dit zelf meenemen naar het strand. En hoe is het eten, een beetje veelzijdig?? Kun je mij hier antwoord op geven??? Alvast bedankt.

Hans, 24-04-2012

Hoi, sorry voor de late reaktie. Hopelijk hebben jullie er nog wat aan. De temperatuur in mei is plm 25 graden, heerlijk strandweer. Wat het eten betreft: wij hebben nog nooit diarree gehad van de salade's of ander eten. Er is gewoon een europese keuken, dus elke dag vlees, vis, kip enz. en warme groente. Een keer in de week is er een tunische keuken, maar schrik niet, ook dan is er ook gewoon europees eten bij. Hele fijne vakantie.

Els van den Brink, 07-09-2011

Hallo Hans

Was meteen verliefd toen ik het hotel zag, ga als het lukt van 8-16 okt.! Jij als ervaren Chich Kan/Hammamet ganger kunt me vast alles vertellen dat wij en anderen die nog gaan willen weten. Zoals hoe is het weer in die periode meestal,is drinken ook incl als je in de themarest. gaat eten van de versch. Iberostarrest.? Kun je beter naar Enfidha of Zine El Abidine Ben Ali vliegen en wat is de transfertijd vanaf daar? Dus zet je achter je computer en laat alle tips maar komen!!!!!!!! Je mag ze me ook per e-mail sturen maar hier heeft iedereen er wat aan.

gr. Els

Alvast bedankt

Hans, 11-08-2011

Hoi Wim, Er is een prive strand, waar alleen alcoholvrije dranken enz. worden geschonken, wat ook bij de all in formule is in begrepen. Er kan wel een biertje worden gedronken, maar dat moet worden afgerekend. Ook wordt er tussen de middag, aan het strand, een eenvoudige lunch geserveerd. Het eten in het hotel is voor tunesische begrippen heel goed. Ruime keus uit bv. kip, vlees, vis enz. Tevens goed gevulde saladebar, toetjes en ijs. Altijd verse warme groentes en aardappelen/friet in diverse uitvoeringen. Wij gaan in september voor de negende keer naar dit hotel, wat dus genoeg zegt.

Hans, 01-08-2011

Hallo, even een korte reaktie. Wij gaan in september al voor de negende keer naar dit hotel en er is handdoekenservice. Wat kleding betreft, mannen hoeven geen lange broek te dragen, maar logisch dat bv. zwembroek niet wordt toegestaan. Fijne vakantie in dit verrukkelijke en gemoedelijke hotel. Hebben jullie vragen? Schrijf gerust Groetjes Hans

Peter van der Burgt, 06-03-2012

hallo Hans, wij willen in mei misschien naar Chich Kahn gaan met een baby van 2 jaar. omdat jij al vaker in Chich Kahn bent geweest vertrouw ik jou oordeel meer dan wat de reisfolders schrijven. wat ik uit alle recensies opmaak is het daar zeker niet slecht. ik las ergens dat met de salade bar diarree remmers aan te raden zijn. mijn vriendin is een beetje een moeilijke eter, ze houd niet zo van aparte dingen. is er dan nog voldoende keuze uit "normale" dingen zoals kip of varkensvlees en hoe is de vis daar? ze houd wel van vis maar dan wel fillet, niet dat je op je bord de vis nog moet ontleden. verder zijn we helemaal niet veeleisend als we lekker kunnen eten en drinken en wat zwemmen zijn we al tevreden. tot slot hoe is het weer in mei?

Hans, 08-09-2011

Hoi Els, drinken is bij verschillende themahotels icl. Wij vliegen altijd via Enfidha en naar hotel is transfer plm. drie kwartier. Temperatuur zal in die periode rond de 20/25 graden zijn. Tip: wissel gelijk, als je de douane uitkomt, rechts wat geld. Vraag hierbij ook om kleingeld (1 dinar muntjes). Altijd makkelijk voor kofferboys enz. Twee dinar(plm 1 euro) is genoeg, maar dat ligt natuurlijk aan je zelf. Fijne vakantie Hans

Hans, 24-04-2012

Hoi, aan het prive strand is fris wel inclusief, maar moet een biertje worden afgerekend. Cocktails enz. zijn aan het strand niet verkrijgbaar.De kiosk van Ch. Khan aan het strand is heel summier. Tussen de middag kan er een eenvoudige lunch worden genuttigd en er zijn een paar toilletten met een douche. Afstand van luchthaven naar hotel is plm 45 minuten. Tip: Als je op vliegveld door douane komt, is rechts een wisselkantoortje. Wissel hier bv. 50 euro en vraag er losse dinars bij. Als jullie je hebben gemeld bij de hostess, komen er vaak al jongens aan om je koffer naar de bus te brengen. Is veilig, maar ze verlangen wel een paar dinars( vandaar die dinars) Je kunt ook zelf de koffers naar de bus brengen, loopafstand plm 400 meter, maar die mensen moeten ook eten. Dinar is plm 0,50 euro cent. Dus voor een euro heb je veel gemak. Hezelfde geldt voor de kofferboy on hotel, die is ook blij met een paar dinars. Hele fijne vakantie.

Cinderella, 22-04-2012

Wij zitten ook na te denken om hier misschien heen te gaan maar begrijp ik het nou goed dat je alcoholische dranken apart moet afrekenen op het strand?? Beetje vreemd lijkt me dat als je all in boekt. Weet iemand hoe lang het tranfer is vanaf het vliegveld.