Hammamet

Hammamet

Hammamet is een populaire vakantiebestemming in Tunesië. De stad ligt aan het strand aan de noordzijde van de Golf van Hammamet. De stad ligt ongeveer midden tussen Tunis (64 km) en Sousse (84 km).

vakanties Hammamet

We hebben een aantal aanbieders voor Hammamet voor je op een rij gezet:

Corendon
Corendon

Over Hammamet

Er wonen ruim 54.000 mensen, maar in het zomerseizoen verviervoudigt dit aantal. De stad trekt in het seizoen vele handelaren aan die hun souveniers (tapijten, parfum, aardewerk, borduurwerk) aan de toeristen willen verkopen. De Tunesiër is erg vriendelijk en gastvrij van aard. De houding tegenover de toeristen komt vooral in de meest bezochte plaatsen nogal eens opdringerig over. Men wil souvenirs verkopen en men neemt met “nee, bedanktâ€� niet snel genoegen.

Hammamet biedt veel vertier, naast de stranden waar watersportmogelijkheden zijn, zijn er zwembaden, tennisbanen, golfbaan, paardrijden en kun je er tercht voor thalassotherapie. Wat de flora en fauna betreft, vallen de bougainville, jasmijn, mimosa en de oleander op. Verder zie je veel eucalyptus, hibiscus, Barbarijnse vijgen, cypressen en agaves.

Weer & Klimaat Hammamet

Dagen regen1310101164141391414

Reviews over Hammamet

• 4VB03-11-2019

Nooit meer

Het is een arm land en dat zie je aan alles . Wegen en huizen die niet af zijn , veel daklozen mensen en dieren op staat . Op de markt lopen heb ik als zeer onprettig ervaren , mensen willen zo graag dat je iets koopt bij ze ... ze trekken je nog bijna niet naar binnen . Als je toch naar een markt gaat adviseer ik om je sieraden en horloge af te doen ,want daar zijn ze dol op . Pingelen is daar heel normaal en moet je ook zeker doen . Meestal betaal je dan nog 20 of 30% van de vraagprijs .Op het strand maken de mensen die wat willen verkopen je gewoon wakker als je slaapt ! Voor dat ik ging had ik me wel ingelezen over het land , maar ik vond het erg onprettig om daar over straat te lopen

• 4Cultuur
    • 4Omgeving
    • 2Sfeer in stad
    • 5Stranden
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2019

• 10Maria08-09-2019

Perfeita

A simpatia dos funcionários e a sempre disponibilidade foi o mais boa agradou. Mas todo o hotel é fantástico, imensa diversidade de comida no hotel e os quartos tem sempre um mimo

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Zorg voor natuur

september 2019

• 3R.Faber13-06-2019

Hammamet geen succes

Met de taxi naar Hammamet ongeveer 10 kilometer kost 10 TD omgerekend 3.30 euro Hammamet is een vieze plaats, voelt erg onplezierig aan, veel bedelaars en zwervers, in de medina wordt je door zeer agressieve verkopers benaderd, we waren snel weer met de taxi terug. Vorige keer in Sousse geweest, dat was lang zo agressief niet en ook in de zeer grote drukke medina werd je niet of nauwelijks lastig gevallen.

• 3Uitgaanslevenn
    • 2Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2019

• 5Ben02-06-2019

Niet prettig

Wij waren hier in mei 2019 in het hotel Resedance Diar Lemdia en het nieuwe Hammamet Yasmine, het is in het oude Hammamet Median niet prettig de verkopers zijn behoorlijk agresief en zeer vervelend.

• 6Cultuur
    • 3Omgeving
    • 3Sfeer in stad
    • 8Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2019

• 7Saint Arnoult22-04-2019

Jolie endroit

Hammamet est une jolie ville les gens sont accueillants je recommande.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 5Stranden
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in april 2019

• 6Baraa03-11-2018

Heerlijk voor een korte vakantie

Het is een heerlijk land met ontzettend lekker weer, als je van een warme zon houd. Hele mooie luxe hotels. 1min puntje is dat de mensen daar heel dwingerig zijn en heel erg uit zijn naar fooi

• 4Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 3Zorg voor natuur
    • 4Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7Ans11-08-2018

Het verblijf was erg goed, ruime kamer... prachtig mooi strand... het eten was smaakvol... alleen jammer dat je alleen bij de receptie WiFi had. Maar ook wel fijn zodat niet iedereen met de mobiel zat. We komen zeker terug.

• 5Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Laura10-08-2018

Fantastisch!

Appartementen Diar Lemdina geweest en een fantastische vakantie gehad. We kregen een 6-kamerappartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers terwijl we met 2 personen waren. Ze willen het graag de Nederlanders naar hun zin maken. Met een fooitje krijg je "bijna" alles voor elkaar. Al met al reden genoeg om een keer terug te gaan.

• 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 4gurkoo04-08-2018

Weinig te zien met zeer brutale gehaaide verkopers

Hammameth is een oud stadje met een kleine haven. Excurties met Catamaran 35 € pp. en piratenboot 25 € pp., zijn zeer kort (2 uur) ente duur. De boten varen maar 1 a 2 km en 1 maal zwemmen. Verder in het stadje is er de oude stadskern met winkeltjes vol handige oplichters, die best weten dat je een prul 5x te duur betaald . Je kan beter zaken doen aan winkeltjes buiten je hotel dan in de stad. Die hebben zelfs prijzen op hun waren staan, wat in Tunesië zeldzaam is. Verder is Hammameth zeer vuil. Overal wordt er gestort en hangen er in bomen en vliegen er plastiek zakjes. Iedereen gooit alles waar het wil vliegen en er is niet echt een reinigingsdienst of vuilbakken.Onderweg met de bus zie je tonnen en tonnen sluikstortingen echt overal. middeleeuwse toestanden maar met de astronomische massa's vuil van deze tijd. Kortom, er zijn beter plaatsen en landen om te bezoeken.

• 3Sfeer in stad
    • 4Omgeving