El Djem

El Djem

vakanties El Djem

Geen resultaten

Probeer je zoekopdracht aan te passen. Hier zijn enkele ideeën:

• Kies een ander gebied
  • Verwijder één of meerdere filters

We hebben een aantal aanbieders voor El Djem voor je op een rij gezet:

Reviews over El Djem

• 9gasser jean-pierre04-11-2012

le plus impressionnant site antique de Tunisie

En plein coeur de la petite agglomération mais facilement accessible grâce à la proximité du parc à voitures et bus .L'extérieur est assez bien conservé avec de jolis reliefs :demi-colonnes et chapiteaux ;il n'en va pas de même pour l'intérieur mais une partie des gradins est visible

• 9Sfeer in stad
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in januari 2005

• 8Wesley22-10-2012

Amphitheater is great

El Djem doesn't have much to offer except for the amphitheatre, but the amphitheatre in itself is well worth a visit and making the journey (be it either on a daytrip or as a stop on a longer excursion). It's truly beautiful and very photogenic (taking photos costs 1 dinar extra per camera). Many places are accesible to walk in and take pictures, a lot of the theatre is open to the public. Went on a working day June morning, was not busy at all, did not queue. Toilets were clean. Not suitable for wheelchairs.

• 9Sfeer in stad

juni 2012

• 8Lukasz22-04-2011

Miejsce z historią

Główną i jedyną atrakcją tego miejsca jest świetnie zachowany rzymski amfiteatr. Jest to druga co wielkości budowla tego typu na świecie (pierwszą oczywiście jest rzymskie Koloseum). Wrażenie jakie robi amfiteatr psują trochę, nawet jak na warunki arabskie zbyt natrętni handlarze pamiątkami.

• 6Omgeving

Gereisd met partner in juli 2007

• 8Rinus16-04-2011

Indrukwekkend

El Djem is een een stoffige, rommelige stad, we bezochten er het Archeologisch museum dat een prachtige collectie mozaïeken herbergt. Het Romeinse amfitheater is een imposant en goed bewaard gebleven monument dat alleen al het bezoek aan El Djem rechtvaardigd.

• 7Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in november 2009

• 9luc22-03-2011

die Romeinen konden bouwen

El Djem had ik voordien al 2 keren vanuit de lucht gezien. De vluchten tussen Djerba en Monastir passeren immers de regio van El Djem. Hierbij viel me telkens op dat het amfitheater het middelpunt vormt van een uitdijend spinneweb aan wegen. Het valt des te meer op omdat de regio dor is.

Bij ons kort bezoek aan het gebouw merk je nog de grootsheid van de Romeinse tijd. In die tijd zou dit een vruchtbaar landschap vol olijfbomen zijn geweest. Het huidige zanderige landschap doet dit nu ongeloofwaardig klinken.

We zagen al wat mooie amfitheaters (Rome, Efeze, Mylete, Priene, Hieropolis, Tloss enz) maar El Djem hoeft zeker niet onder te doen. Ook de ondergrondse ruimten en gangen zijn huzarenstukjes geweest. Prachtig zicht vanop de hoogste muren.

Gereisd met partner in december 2010

• 8j rakic banens20-12-2010

Interessant !

Het ampfitheater is indrukwekkend. Het museum niet ver er vandaan (met prachtige mozaieken) is zeer de moeite waard. Voor kinderen niet echt boeiend, wel leerzaam

• 7Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in februari 2008

• 10John Francien 03-06-2008

Wij waren hier om het Amfitheater te bezoeken. Echt fantastisch zoals dit bewaard is gebleven. Zeer zeker een bezoek waard.

• 10Omgeving
    • 10Cultuur