České Budějovice

We hebben een aantal aanbieders voor České Budějovice voor je op een rij gezet:

vakanties České Budějovice

We hebben een aantal aanbieders voor České Budějovice voor je op een rij gezet:

Reviews over České Budějovice

Mooi plein, voor de rest...

Writer
    23-9-2014

Het plein is bijzonder en zeker het bezichtigen waard. Alle toeristische trekpleisters zijn hieraan te vinden. Voor de rest was het op zondag niet druk. Zo'n beetje de enige mensen die wij tegenkwamen boden ons drugs aan, zij het op een vriendelijke manier. Desalniettemin wel een aardige middag gehad.

Gereisd Met vrienden in augustus 2014

mooie stad

debbie-tobben
    10-8-2014

Mooie stad met groot centraal plein. Opletten met parkeren, sommige plaatsen zijn gereserveerd. Dit is niet duidelijk aangegeven. Wat stadser dam krumlov. Krumlov heeft mijn voorkeur. Maar budejovice is ook een geweldig mooie stad.

Gereisd Met oudere kinderen in Tue Jul 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie stad voor een breder publiek

Marc
    8-8-2013

Vanuit zuid tsjechie zijn we een uur rijdend naar deze stad gereden. Trolly bussen rijden daar nog rond, een groot stadspark rondom het (oude?) stadscentrum, parkeren net buiten het centrum (op 5 min van het centrum) kost € 0.60 / uur...(!!!) waarna je van het zeer bizondere marktplein kunt genieten, met in de verschillende zijstraten er naar toe maar ook op het markt plein een zeer grote keus aan variatie van winkeltjes, restaurants, kioskjes, buitenterrassen etc. Hier kun je zowel cultuur snuiven, als shoppen, als wandelen, maar ook sight seeing doen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2013

Enorm plein

Rinus
    26-3-2011

Het hart van deze hoofdstad van Zuid Bohemen is het enorme marktplein, in het midden staat de fraaie Samsonfontein. Het plein word omringt door schitterende gebouwen zoals die van het Grand Hotel Zvon en het stadhuis, maar alle gevels rond het plein zijn mooi en hebben de voor Bohemen zo karakteristieke booggalerijen. In een hoek van het plein staat de "Zwarte Toren" , we beklimmen deze 72 mtr. hoge toren en hebben zo een magnifiek uitzicht over het plein.

Gereisd Met partner in september 2005

Wel OK

folieske
    28-1-2010

Eigenlijk zijn er veel mooiere steden in Tjechië. Persoonlijk vond ik de stad zelf nogal kil overkomen. Er heerst geen sfeer zoals bv Cesky Krumlov (ook dichtbij). De bedragen voor een maaltijd op het grote plein zijn je reinste afzetterij. Bijna 20 Euro voor 1 hoofschotel (gebraad met roomsaus). Ter vergelijking: in een zijstraatje richting Budvar brouwerij (pens.-rest. Macelis), een restaurant met tuin hebben wij de totaalsom van 10 Euro betaalt voor 2 personen schransen: voorgerecht, hoofdgerecht, dessert en 2 grote potten bier. En het was héérlijk!

Gereisd Met partner in augustus 2009
České Budějovice scoort een 7,2 uit 10, op basis van 12 reviews