Camping Olsina Lipno

60 reviews over Camping Olsina Lipno

• 2019
    8André en Nanda Bakker31-08-2019

Fantastische camping.

Wat een heerlijke, vrije en gemoedelijke camping. De eigenaar is fantastisch, zonder opdringerig te zijn is hij elke dag bezig om het zijn gasten zo goed mogelijk naar de zin te maken. Trouwens alle mensen van de camping zijn vriendelijk en gastvrij. De vrijheid die je krijgt als campingbezoeker is groot: je mag kiezen waar je wilt staan met je tent, je mag veranderen als en wanneer je dit wilt, allemaal geen probleem. Het allermooiste vonden wij nog dat iedereen voor de tent of camper een vuurtje mag stoken. Wat heerlijk om te mogen doen zeker met kinderen maar ook romantisch met zijn tweeen. Je kunt voor bijna niets een ton met hout kopen die rookt niet, walmt niet en je stookt zo een hele avond een prachtig vuurtje. Verder is de camping mooi schoon, en ja 1 toiletgebouw van de 3 is gedateerd, maar wordt net als de andere perfect schoongehouden. Er zijn keukens waar je gratis gebruik van kunt maken. Kortom een top camping.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Elly Scheltinga23-08-2019

Mooie rustige camping aan het Lipnomeer. Mooie ongeschonden natuur, waar je goed kunt wandelen en fietsen. Vriendelijke bevolking. Camping niet lux, maar alles wel netjes en schoon, sanitair werd zeer regelmatig schoongemaakt. Kampvuurtje 'savonds was wel fijn, want het was af en toe wel koud.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Reina Roos16-08-2019

Aanrader, ook met kinderen.

Als je houdt van natuur, een prettige sfeer en een rustige camping ben je hier op de goede plek. Prima douches(met muntjes) nette wasbakken en toiletten. Worden een paar keer per dag gecontroleerd/schoongemaakt. Dorpje is op loopafstand met een aantal prima restaurantjes.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9René12-08-2019

Mooie ligging en prachtig uitzicht.

Leuke camping, vriendelijke en behulpzame medewerkers. Na 23:00 uur echt stil op de camping. Extra gezelligheid doordat je een kampvuur kunt maken. Hout te koop bij camping!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Henry11-08-2019

Prima camping !

Vooraf hadden we 3 campings geselecteerd waar wij wilden verblijven: dit was de eerste en wij zijn 6 nachten gebleven. Prachtig en rustig gelegen direct aan het Lipno-meer. Op wandelafstand van dorpje. Vriendelijk ontvangst (in Engels of Duits), waarna de plek -in ons geval voor de caravan- werd aangewezen. We mochten nog uit enkele niet afgebakende plekken kiezen. In het algemeen kun je zeggen dat de linker kant vd camping voor caravan en campers bedoelt is en ook veruit het rustigst ! De rechterzijde bestaat voornamelijk uit tenten en verhuuraccommodaties en is vrij druk en rumoerig. Tip: neem de ruimte voor jezelf want voor je het weet staat er een nieuwe camping gast pal naast je: de camping-eigenaar houdt nogal van aanschuiven.... Sanitair verouderd maar prima. Het restaurant(je) stelt niet veel voor: weinig personeel, kleine keuken en lange wachttijden. Eten was wel okay.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 2018
    7A15-08-2018

redelijke camping

Terrassencamping aan een zij-arm van het Lipnomeer. Bij aankomst wordt je in een golfkarretje rondgereden op zoek naar een geschikte plek. Er is altijd wel een plekje. Het caravan gedeelte links is stukken beter dan het tentgedeelte rechts. Daar staat alles op en in elkaar en is het super druk ivm de speeltuin en de huurhuisjes. Je kan op verschillende plekken het meer in waar je lekker in kunt zwemmen en bootje varen etc. Het sanitair is ouderwets maar oke. Met douchemuntjes. 's avonds mag er een vuurtje gestookt worden en hangt er regelmatig een flinke walm. Fatsoenlijke supermarkt op enige afstand in Cesky Crumlov (Lidl) of Lipno (Coop). Supermarkt in het dorp stelt niets voor. Op de camping kan ook een en ander gekocht worden waaronder brood. Wij vonden dit niet lekker. Bruin brood zit vol met anijs (ook in de supermarkt!). Restaurant oke, keuken slechts tot 8 uur open. Pizza matig. Tip: bezoek Cesky Krumlov en toren bij Lipno.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

9Ben06-09-2016

Zeer goede camping voor jong en oud.

Op 27 july aangekomen en bijzonder vriendelijk ontvangen bij de receptie, wij hadden niet gereserveerd, daarna konden wij een plaats uitzoeken en werden daarbij geholpen door een uitstekend Engels sprekende medewerker. Wij hadden een prima plek op de bovenste rij met vrij uitzicht op het meer. Door het natte weer was de grond op de plaats hier en daar erg drassig. Het restaurant (prijs/kwaliteit) op de camping was prima en hebben daar regelmatig gegeten, ook de bediening was erg vriendelijk. Het sanitair was zeer schoon (de "putzfrau" kwam meerdere malen per dag schoonmaken) bij de wastafel was zelfs een zeepdispenser. Het winkeltje had elke dag verse broodjes voor heel weinig geld (6st. voor 18 kr.) verder was het assortiment goed. De omgeving is erg mooi met leuke dorpjes en steden (o.a Cesky Krumlov, Stezka korunami stromu zijn aanraders). De"chef" (sprak redelijk goed Duits) was ook zeer behulpzaam heeft onze caravan bij het vertrek (5aug.)met zijn auto boven op de parkeerplaats gezet.

Gereisd met partner in juli 2016

• 9l kobes06-09-2016

geweldige camping

Wij zijn dit jaar voor het eerst wezen camperen en vonden het geweldig. Prachtig uitzicht over het meer en zeer goedkope camping. Je mag bij je tent een vuurtje stoken erg prettig. Er zijn een paar eet tenten in de buurt waarvan ik u hozny afraad en sen aanraad. Op de camping kun je ook eten maar dit hebben wij niet geproeft

Gereisd met partner in augustus 2016

• 7Koen Derom08-08-2016

Nice location, don't pay ahead

Large camping with plenty of shaded pitches. Excellent location next to the lake. Depending on your neighbors, places, which are not separated, can be quite noisy. When arriving you are asked to pay the full amount for the entire stay. You shouldn't do this since you will not get a refund when leaving early because of weather conditions. The guy at the reception even disagrees with the weather forecast when rain and cold are predicted... You are however allowed to create an open fire with wood which can be purchased at the camping shop. This dues create quite a lot of smoke all over the campsite in the evenings.

Next stay near Lipno will be in one of the many other campsites around the lake.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 6Liesbeth06-08-2016

helaas vooruit betaald

Geen afgebakende plaatsen waardoor je makkelijk je eigen plek kunt creeeren, maar dat betekent ook bij meer drukte dat je nieuw gearriveerde buurman zijn tent op jouw parkeerplek gezet kan hebben in jouw afwezigheid. Elke avond vuurtje stoken en marshmallows roosteren. Helaas zat het meer vol blauwalg maar bij melding aan de receptie werd dat weggewimpeld met dat het niet waar was en als het wel zo was dat het niet gevaarlijk was. Vooraf reserveren is volgens de campinggids niet nodig maar op aandringen van de eigenaar toch vooraf gereserveerd en betaald geheel tegen onze zin in. Nadat we de blauwalg constateerden en de nachten erg koud waren besloten we om te vertrekken. Over teruggave van geld konden we altijd praten. Niet dus!!! Geen geld terug voor de eerder vertrokken dagen en daar viel absoluut niet over te praten. Tegenvaller en niet serieus genomen. Advies betaal nooit vooruit zodat je geen geld kwijt bent voor niet geleverde diensten. Zelfs hotels kun je de dag van te voren nog annuleren maar een stukje gras niet????

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016