Hrad Pernstejn

8.9Fantastisch

Op vakantie geweest naar Hrad Pernstejn?

• 8Gerhard Kisseler04-05-2015

Schöner Ausflug

Lohnt sich - idyllisch und sehenswert.

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 10Bijlsma22-12-2014

mooi kasteel

mooi kasteel worden rondleidingen gegeven

juli 2014

• 9Désirée18-10-2014

Prachtig goed onderhouden kasteel

Helaas niet veel rondleidingen in het Engels.

januari 2014

• 9Sebastiaan03-09-2014

Gaan!

Echt een aanrader. Heel mooi kasteel midden in de bossen. Ongelofelijke uitzichten.

Gereisd met vrienden in augustus 2014

• 8Gilles Vons26-10-2013

hrad pernstein

heel mooi kasteel goed onderhouden.

Gereisd met vrienden in augustus 2013

• 9J en w24-08-2011

Zeer mooie burcht/kasteel

Wij zijn met onze kinderen naar dit kasteel geweest en was erg leuk. Helaas sprak de gids alleen Tsjechisch maar met de Engelse tekst was het aardig te doen. Er waren meerdere rondleidingen. De kortste was 50 min. en was erg leuk. Ook de kinderen (7/9/11) waren enthousiast. Onze kleinste 1,5 jr was ook onder de indruk maar die vond de trappen het leukst ! De vrouw aan de kassa sprak Duits en Engels en prijs was voor ons ongeveer € 22,50. Parkeren vlak voor de burcht. Je kon er nog boog of kruisboog schieten 30 kronen en restaurantje en een soort kiosk waar je ook iets kon eten (simpele hotdog) ijsje en drinken. Al met al een leuke dag. Ook het Westernpark in de buurt is ook een aanrader. Zeker ten opzicht van het Westernpark in Boskovice.

augustus 2011

• 9Ria17-12-2009

Prachtige burcht met torentjes en erkertjes

Deze prachtige burcht gold in de Middeleeuwen als oninneembaar. Van het oorspronkelijk bouwwerk zijn de ronde torens en de bastions goed bewaard gebleven. De voorraadschuur werd echter bij een grote brand in 2005 beschadigd. In de renaissance werden prachtige torentjes en erkers toegevoegd. Je kan kiezen tussen drie verschillende rondleidingen. Wij stonden versteld van de fraaie compositie van deze burcht. Misschien daardoor volgens ons misschien wel één van de mooiste burchten van Tsjechië.

augustus 2004