Camping Praha Klanovice

6.7Voldoende

• 6.6Eetgelegenheden
  • 7.5Staat v/h sanitair

Meer camping info

Camping Praha Klanovice is de ideale uitvalsbasis om Praag te bezoeken. Een kleinschalige camping met ruime plaatsen, prima stacaravans en een zwembad voor verkoeling. Voor een hapje en drankje kun je aanschuiven in het restaurant of terecht bij de campingwinkel. Koop een treinkaartje bij de receptie en sta na een half uur in hartje Praag.

93 reviews over Camping Praha Klanovice

• 7Tessa14-09-2020

Redelijke camping

Wij hebben eind augustus een week op deze camping gezeten in een stacaravan. De stacaravan was mooi en schoon. Het eten in het restaurant op de camping was lekker, voor een klein prijsje met aardige bediening. Het zwembad was vrij koud en voor mijn jongste zoon bijna overal te diep. Het speelhuisje was vies.De verse broodjes in de ochtend waren lekker. Wat wij erg jammer vonden was dat er bijna geen gasten meer waren. Daardoor was het sfeerloos, vooral omdat we net van een gezellige camping met animatie in Oostenrijk kwamen. De locatie bij Praag was prima, met de trein waren we zo in het centrum van Praag. Wij vonden Park Mirakulum echt een aanrader met de kinderen! De dame bij de receptie was niet erg vriendelijk. Bij het uitchecken, we hadden 8.00 uur aangegeven en het werd 8.15 uur, werd ze ronduit onvriendelijk en mopperde ze hardop. Ik zou niet meer teruggaan naar deze camping, wellicht dat het een paar weken eerder gezelliger was.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 5Leony04-08-2020

Land is prachtig

De camping is klein maar fijn, mobile homes tip top in orde aan alles is gedacht. Echter leek het wel een bejaarde camping qua tijden, wij hadden jongere kinderen mee en 2 pubers alles wat ze na sluitings tijd zwembad konden doen werd ook om 19:00 dicht gegooid. En als ze dan zichzelf anders gingen vermaken kwam de eigenaresse die waarschijnlijk een burn out heeft schreeuwend naar de kinderen van wat ze allemaal fout deden in haar ogen soms ook fysiek. Zo behandel je kinderen niet, als ze in de middag gingen vragen of de trampoline open mocht werden ze ook als vuil behandeld. Zwemmen was een crime vanwege het lokale (in onze ogen onaardige volk) het hele zwembad en alles erom heen bezet hielden. Maakte je een bommetje of een duik had je de badmeester op je dak. Camping niks mis mee qua ligging, als je zonder kinderen ben en savonds voor je rust komt want als het lekker weer is krioelt het er van de Tsjechen en die praten met volume.

• 3Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2020

• 2019
    9Bart B.07-08-2019

Kleinschalige camping op minder dan 30 minuten (bus/trein) van het oude centrum van Praag. Eten op de camping is uitstekend op zich niet duur maar vooral de restaurantjes net buiten de camping zijn top. Wij hebben regelmatig voor nog geen € 20,- (2 hoofdgerechten, 2 halve liters getapt bier en 2 goede glazen witte wijn) met zijn tweeën gegeten bij Cirgus U Lena (adres: Habrovská 89 - Klanovice). Ca. 1,5 km van de camping af. Wandelend door het achter de camping gelegen bos (Google Maps) in nog geen 15 minuten. Op de camping zelf niet veel te beleven maar wel ontzettend netjes qua sanitair. Kleine kinderen vermaken zich trouwens opperbest op de camping. Een geweldige locatie dan ook om Praag te verkennen. Bus stopt voor de camping en in 5 minuten sta je op het treinstation. Nog eens 20 minuten en je bent in het oude centrum van Praag.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 6Jan en Fie07-07-2019

Prijzig maar voldoet voor een bezoek aan praag

Prima camping met ruime plekken. Nederlandse receptie die haar best doet. Zoals in heel Tsjechië wordt de wisseltruc toegepast men verlangt onmiddellijke betaling vooraf liefst in Euro's. Er worden stevige prijzen gevraagd en communistische service verleend. Goede verbinding met het openbaar vervoer. Vanwege beperkte werkgelegenheid probeert elke Tsjech inkomsten te verwerven uit het toerisme. Ons advies is vooraf Tsjechische kronen in Nederland te wisselen.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    8Roy Brasker12-09-2018

Prima camping aan de rand van Praag!

Wij hebben onlangs 4 dagen doorgebracht op de camping. Dit was in het naseizoen in september en het was relatief rustig op de camping. We hadden een stacaravan gehuurd, de luxe versie en die was prima verzorgd. Het is niet groot maar met twee personen hebben we genoten. Alles was aanwezig, schoon en goed verzorgd. Enige opmerking wat betreft de stacaravan was het matras. Die was vrij dun, desondanks hebben we goed geslapen. Ons doel was Praag bezoeken en hiervoor was het een prima uitvalsbasis. Restaurant is niet duur met heerlijk eten. Bus stopt voor de deur, de omgeving was rustig, het terrein keurig verzorgd. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Al met al een aanrader.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2018

• 7Rilana van Boxel16-08-2018

prima camping om de stad Praag te verkennen

Op zich best een mooie camping. Sanitair is netjes en schoon, de temperatuur van het water is niet te veranderen. Wij vonden het water erg heet. Wij hadden een luxe plaats. Dat viel qua ruimte erg tegen. Toe onze caravan met voortent stond kon de auto al niet meer op de plaats staan en moest net buiten de camping geparkeerd worden. Het zwembad was echt een domper! Op de site stond een camping met zwembad, maar het is een publiekelijk zwembad waar ook de campinggasten gebruik van konden maken. Mensen werden onbeperkt toegelaten, waardoor zwemmen niet meer mogelijk was, maar je alleen nog maar kon staan in het water. De badmeester liet alles wat de Tsjechen deden toe: (duiken, bommetjes) terwijl hij de Nederlandse kinderen daarvoor telkens aansprak. Er waren ook veel ouders die hun kinderen in de bosjes lieten plassen. Dat vonden wij erg vies! Al bij al een prima camping als je de stad Praag wil bezoeken. Bushalte is recht voor de deur.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 6M13-08-2018

Prima om de stad te bezoeken

Er zijn geen schaduwplekken op de camping, dus ook geen bomen. Veel Nederlandse gezinnen met jonge kinderen. Als je in een kant en klare tent wil verblijven met jonge kinderen is dit misschien wel een leuke camping. Wij hebben 2 dagen de stad Praag bezocht en weinig op de camping geweest. Ik zou deze camping alleen aanrader om de stad te bezoeken.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7De Vries04-08-2018

Prima te doen.

Het is een leuke kleinschalige camping. Wij zaten in een Stacaravan DeLuxe met zijn 4en. Zijn voor 6 personen maximaal, maar is erg krap. Wij hadden fantastisch weer dus hebben er alleen geslapen binnen. Caravans staan wel bijna allemaal vol in de zon, dus wordt erg warm. Er is maar 1 kleine strandparasol. Dat is niet voldoende. Zwembad is groot en lekker verfrissend. Enorm nadeel is dat de plaatselijke bevolking er ook gebruik van mag maken en ze hebben geen max aantal personen. Bij mooie dagen in het weekend is het dus veel te druk! Restaurant is prima, de Snackbar is niet veel soeps. Drinken en ijs prima, maar eten is slecht. Slappe half gebakken friet en hamburgers uit de magnetron. Personeel bij de receptie en horeca erg vriendelijk. Animatie stelt niets voor. Meisjes hebben geen pit en lijken er ook niet veel zin in te hebben. Voor volwassenen en oudere kinderen is er geen vermaak. Bushalte voor de deur.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Tubal02-05-2018

Voor herhaling vatbaar

Prima, goed verzorgde camping. We kwamen agv files erg laat aan maar sleutel hing voor ons klaar en we konden direct de caravan in. Caravan oogt nieuw en is schoon en fris. Alles is aanwezig. Praag goed bereikbaar en zeer de moeite waard.

Gereisd met oudere kinderen in april 2018

• Oude reviews

9Caroline07-10-2017

Geweldige camping!

Ligt lekker dicht bij Praag! Groot zwembad, redelijk restaurant en mooie ruime plekken. Minpunt van Tsjechie is dat ze bijna geen echt toerisme kennen, maar dit heeft dus niks met de camping te maken.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017