Reviews over Spicak

Goed is goed.

Bart,
    1-3-2017

Het hotel is wat gedateerd maar netjes schoon. Hier en daar wat achterstallig onderhoud. Iedere dag schone handdoeken op de kamer. Bij het zwembad en sauna handdoeken en saunadoek gratis verkrijgbaar. Zwembad is prima en de sauna top!

Het personeel is niet opdringerig maar als je ze aanspreekt vriendelijk en behulpzaam. Soms is de taal een probleem maar met een beetje geduld kom je er samen wel uit.

Het eten (ontbijt en avondeten) is in buffetvorm. Geen culinaire hoogstandjes maar voor ieder wat wils. Goed is goed.

Toen wij er waren troffen we voornamelijk Tsjechen in het hotel en wat Duitsers. De sfeer is rustig.

Flinke sneeuwval maar er werd volop gewerkt om het weggetje naar boven enigsinds berijdbaar te houden.

De skipistes zijn goed onderhouden tevens alle materialen te huur.

De mensen hier zijn rustig, op zichzelf en misschien wat terughoudend maar zeker niet bot.

We hebben het prima naar onze zin gehad en komen er graag nog eens terug. De prijs kwaliteit verhouding is goed.

leuk voor een paar dagen

28-7-2009

Hotel Horizont ligt niet in Zelesna Ruda, maar een stuk verderop in het plaatsje Spicak. Bergop maar dat is in de zomer geen probleem. Zoals in een eerdere beoordeling werd vastgesteld is het hotel gedateerd en door mijn vrouw (een Oekrainse) beoordeeld als een voormalig hotel voor partijbonzen. Kamer was goed: een tweepersoonbed, tv, badkamer met douche en een apart toilet. Een en ander werd meer dan voortreffelijk schoongehouden. Rondom het hotel waren voldoende wandel- en fietsmogelijkheden. Over de Tsjechen zelf heb ik mix-feelings. Vooral omdat ze nauwelijks Duits of Engels spreken. Dankzij de kennis van de Oekraiense taal van mijn vrouw, dat nogal wat weg heeft van de Tsjechische taal, konden we redelijk makkelijk onze weg vinden. De mensen bij wat kinderattracties waren bot en onvriendelijk.

Te ontdekken (maar niet voor gastronomen...)

hugo,
    14-1-2009

Wellness Hotel Horizon is prachtig gelegen. De kamers aan de voorzijde hebben een uitzonderlijk uitzicht op het Boheemse Woud én op Beiers Woud. Aangenaam warm hotel, ook de kamers. Meubilair niet nieuw maar ok en goed onderhouden. Ook sanitair is prima. Onthaal is correct. Parking bij hotel is afzonderlijk te betalen. Overstap op de stoeltjeslift op 100m, maar skipistes overzijde van het dal zijn beter. Ook prima voor wandelaars: trajecten duidelijk aangeduid. Ontbijtbuffet is ok, avondbuffet ruim voldoende maar matig van kwaliteit. Ruime bierkeuze, weinig wijnkeuze. Op oudejaar werd een fles boheemse schuimwijn aangeboden. Sauna, hammam en zwembad zijn prima, maar iets te druk (periode eindejaar). Wel open tot 22u en vanaf 20u geen toegang voor kinderen. Kleine (7 toestellen) fitness, maar helemaal ok! Ook tal van wellnessaanbiedingen aan voordelige prijzen.

Aperitiefbar en bierstube zijn helaas rokersholen maar restaurant is rookvrij, ...

Gezellig familiehotel

Monique,
    29-12-2008

Niet veel in de omgeving te doen,voorzieningen in het bijbehorende hotel Horizont zijn uitgebreidener.

Goed aan te lopen +/- 500 m

de gemoedelijkheid en ligging van het hotel midden tussen

R Schutten,
    10-3-2007

de gemoedelijkheid en ligging van het hotel midden tussen de pistes is ideaal. je kunt met de hotel taxie voor een habbekrats naar de andere pistes en of naar het dorp. in het hotel gaan ze goed om met je wensen. ook bij weinig sneeuw ligt het hotel aan de goede kant van de berg. wij hebben ons erg vermaakt.

Spicak scoort een 6 uit 10, op basis van 5 reviews