Jilemnice

We hebben een aantal aanbieders voor Jilemnice voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Jilemnice voor je op een rij gezet:

Reviews over Jilemnice

• 9Ria05-12-2009

even schrikken in het park

Prachtige plaats met een mooi marktplein en een oorspronkelijk renaissancistisch kasteel, tevens een museum over het Reuzengebergte. Expositie bevat: etnografie en geschiedenis van skiën, collectie van kerststalletjes en begrafenis- gildeuithangsborden, Kaváns galerij. De meest kostbare tentoonstellingsobjecten zijn: Metelka´s kerststalletje (mechanisch en uniek), het fijnste linnen garen in de wereld e. a. Het kerstalletje in werking was de moeite om te zien. Even schrikken was het in het park achter het kasteel waar de storm in juli flink huisgehouden had en meer van de helft van de eeuwenoude bomen geveld had, jammer. Op de hoek van de Zvèdava Ulicka (een straatje met historische oude woningen) hebben we gegeten in een restaurace met goede keuken.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving