Reviews over accommodaties in Togo

mooie plek met aardige mensen

Roel Bouwman,
    20-9-2011

Toen we destijds in Accra (Ghana) woonden was het slecht gesteld met het land. Er was gebrek aan alles, zeker ook aan basis levensmiddelen. Dat in tegenstelling tot het buurland Togo, een voormalige Franse kolonie. De hoofdstad Lomé was redelijk modern van opzet en vrijwel alles was verkrijgbaar. Van een Franse bakker tot een Duitse slager. Zo deden we vaak onze boodschappen in Lomé. Als het ons niet lukte om de reis van Accra naar Lomé v.v. in één keer te maken, dan logeerden we in hotel Sarakawa. Voor die tijd een zeer luxe en modern hotel aan het strand. We verbleven er graag.

Leuk en centraal gelegen!

Nick,
    30-9-2009

Leuk hotel in Kpalimé. Vlakbij Mount Agou en bij de watervallen (beide gemakkelijk per taxi of motortaxi te bereiken). De deuren van de kamers zijn gelegen aan een soort pleintje. De kamers zijn prima en hebben een douche (kamers zonder douche bestaan ook (goedkoper), maar waren niet beschikbaar op dat moment). Ziet er best verzorgd uit voor Afrikaanse begrippen. Vlakbij de markt waar je lekker inkopen kan doen. Je kan bij het hotel ook gezellig een drankje doen.

Lekker centraal voor een leuke prijs!

Nick,
    21-8-2009

Leuk hotel in het centrum van Kara. Inclusief leuke eettent/bar waar een paar keer in de week een groot feest wordt gehouden.

Kamers zijn karig maar netjes, geen deur naar de douche maar een lap stof voor de privacy.

Erg centraal, op loopafstand van de markt en de taxi-standplaats. Ga Richting Boukoumbe voor het prachtige UNESCO park of richting de bergen voor een mooie hike.

Leuk, maar duur voor wat je krijgt!

Nick en Suus,
    7-8-2009

Het voormalige Hotel Benin is enkele jaren geleden overgenomen door de Ibis keten en deels gerenoveerd.

Het hotel is leuk, wel een klein beetje duur voor wat je krijgt, maar in de buurt is weinig vergelijkbaars te vinden.

Het hotel ligt aan het strand (kustweg oversteken) en is op loopafstand van Lome centrum (5 minuten tot hotel Palm Beach, dan linksaf het centrum in). Op het strand zie je de ongebruikte pier van Lome goed liggen (200m).

Wat een goede service!

Nick en Suus,
    27-7-2009

Uitstekend hotel voor reizigers die Togo willen bezoeken. Ideaal om na de landing op Lome Airport aan te doen voor de eerste nacht(en).

Op zo'n 250 meter van het strand (onveilig om te liggen), rustig gelegen hotel (2 gebouwen), met de hele dag door bewaking. De Ghanese grens is op 5 minuten lopen.

De kamers zijn voorzien van airco of ventilator en zijn verder karig en ongezellig, maar daar is de lage prijs ook naar. Uiteraard een koude douche, maar dat is in elk door ons bezocht hotel in Togo en Benin het geval. Het hotel is in Zwitserse handen en deze familie kan je op weg helpen als je het maar vraagt.

Voor CFA 2500 (ongeveer 4 euro) kan je bij het naastgelegen (750m) IBIS hotel gebruik maken van het zwembad.

Het centrum van Lome is op loopafstand (10 minuutjes de boulevardweg aflopen).

De bar + restaurantje van Le Galion is leuk opgezet en er is altijd wat te doen!