Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School

Tonen op kaart

83 reviews over Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School

• 10Judith02-10-2019

Must do in het zuiden

Je kan hier slapen en of naar de demonstratie van de apenschool gaan. De laatste is geen circus, maar laat zien hoe aapjes getraind worden kokosnoten te plukken. Zeer de moeite waard, je pikt ook wat op van de cultuur en van het hele proces rond kokosnoten. Het eindigt met het proeven van tig smaken ijs en die zijn heel lekker! Het is ook heel leuk om de liefde voor de dieren te zijn van de trainster Jai.
    Wij sliepen in een hut op het terrein, basic maar van alle gemakken voorzien. Het eten is fantastisch. Op het terrein zijn veel honden, die nooit allemaal tegelijk los zijn en niks doen als je je aan de adviezen houdt van Arjen. Mijn dochters, die toch wat huiverig zijn voor honden, vonden het geweldig. Het terrein is sowieso leuk met alles wat er groeit en bloeit. En ik kon ook zien hoe kokosnoten verwerkt worden tot kokosolie, ijs en compost. Voor ons staat dit in de top 3 van leukste activiteiten en verblijven van Thailand!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10Mieke Engels18-05-2019

Alweer een super tijd gehad!

We waren voor de 2e keer op de apenschool en het waren weer een paar mooie dagen! Somjay en Arjen zijn ontzettend lieve mensen. Onze eerste keer waren mijn man en ik er samen geweest, nu hadden we ons 4 jarig zoontje bij ons. Arjen had speciaal voor hem een zwembad opgezet, vlakbij onze bungalow, zodat hij lekker kon plonzen. We zijn 4 nachten gebleven en hebben ook een paar leuke uitstapjes gemaakt. We zijn onder andere een boottochtje gaan maken in Surat Thani om de vuurvliegjes te spotten. Wat wat dat mooi!!! Op de apenschool kregen we een demonstratie van Somjay hoe ze de apen opleidt. Vol liefde en geduld leert ze ze om uiteindelijk bij de boer kokosnoten te kunnen plukken. Een aap doet dat stukken makkelijker, sneller en veiliger dan een mens dat kan. Er staan 2 bungalows, allebei basic, maar goed en je hebt alles wat je nodig hebt. Het eten is allemaal zelfbereid en erg lekker, ons zoontje vond vooral het zelfgemaakte ijs Top!

Gereisd met jonge kinderen in maart 2019

• 2018
    9Diederik, Mascha, Luna16-08-2018

aanrader

Beste Arjen en Somjay,

Nogmaals heel erg dank voor een zeer plezierig en avontuurlijk verblijf bij jullie en dank voor je gastvrijheid, je fijne verhalen en tips over Thailand. Wij hebben genoten van het eten, het slapen in de hut en uiteraard het gegeven dat wij wat van apen konden leren. De kip/bier combi van de greenegg en het feit dat je ons kwam ophalen van het station en weer wegbracht naar de pier, maakten het een perfecte tussenstop voor ons.

Dus mocht u op doorreis zijn in Thailand, maak dan een tussenstop bij First Monkey

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 10Dionne15-08-2018

Een van de hoogste hoogtepunten van onze reis.

Wij zijn met ons gezin voor de tweede keer geweest bij Arjen en Somjay. En, net zoals de vorige keer, was het weer het hoogtepunt van onze trip door Thailand. We hadden beide hutjes gehuurd, hebben veel tijd doorgebracht met Arjen en op het terrein. Arjen neemt genoeg tijd voor je, maar je hebt ook ruim voldoende privacy. De hutjes zijn basic maar schoon en de bedden zijn zeer comfortabel. We hebben kunnen spelen met de apen die zichtbaar gelukkig zijn, speels en zeer goed verzorgd worden. We hebben actief meegedaan met de demonstratie hoe de apen getraind worden. We hebben genoten van de kookkunsten van Somjay en vele gesprekken gevoerd met Arjen. We zijn op vuurvliegjes excursie geweest wat supergoed geregeld was door Arjen. Wij hebben op en top genoten en het was zeker voor herhaling vatbaar en een dikke aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 10Aart10-08-2018

Een prachtige, leerzame, avontuurlijke plek

Eerlijk gezegd twijfelden we in eerste instantie of we wel naar een Apenschool in Thailand moesten gaan. We hebben ons bewust verre gehouden van allerlei olifanten-activiteiten en wilden ook geen aapjes kijken vanwege hun aangeleerde kunstjes.

Maar, we zijn blij dat we in het First Monkey Tranings College (zo genoemd om verwarring met een minder verantwoorde school in de buurt te voorkomen) gebivakkeerd hebben. Twee dagen gelogeerd in de eenvoudige, maar prima huisjes met uitzicht op de aapjes, die worden getraind voor boeren die zelf hun kokosnoten uit de metershoge palmbomen willen oogsten. Gastheer Arjen heeft ons overtuigend uitgelegd hoe en waarom hun apen op een diervriendelijke manier worden getraind. En we hebben met eigen ogen kunnen zien hoe zijn vrouw Somjay de dieren op een liefdevolle en zeer deskundige manier traint. Met eindeloos veel geduld.

En als je dan ook nog es van honden houdt dan ben je hier helemaal op je plek. Naast de zorg voor een aantal ‘gedumpte’ honden heeft Arjen de goed getrainde Mechelse herder Vos, waarmee onze dochter urenlang onvermoeibaar heeft gespeeld. Tel daarbij op het prettige gastheerschap van Arjen en de authentiek Thaise kookkunst van Somjay en dan kan er maar één conclusie zijn: gewoon doen! Als je bijvoorbeeld via Surat Thani op weg bent naar een van de eilanden is het een meer dan welkome tussenstop. Wij hebben er van genoten!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Marcel08-08-2018

Absoluut een aanrader

Afgelopen zomer voor de 2e keer bij Arjen geweest. Net als de vorige hebben we het erg naar ons zin gehad. Met trots (en terecht) laat Arjen de mooie tuin zien met de vele vruchtenbomen. Erg leuk om daar rond te kijken en hij kan er goed over vertellen, zo steek je nog wat op ook tijdens je vakantie. Ook heerlijke ananas uit de eigen tuin gegeten. Ook weer genoten van de kookkunsten van Somjai en deze keer ook van die van Arjen. Het was heerlijk! De apen demonstratie hadden we al eerder gezien, maar was toch ook nu weer erg leuk om te zien. Superknap hoe Somjai de apen traint en ze leert om de kokosnoten te plukken. Onze dochter van 16 met een aap achter op de brommer. Geweldig! Okay, de hutjes zijn basic, maar dat weet je van te voren. Wat mij betreft helemaal niets mis mee voor 1 of 2 nachten. Het is een fantatische plek om te verblijven voordat je naar de eilanden gaat. Arjen en Somjai zijn een voortreffelijke gastheer en gastvrouw.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 2017
    10Erik cozijnsen24-08-2017

Super plek, basic, maar weg van t massa toerisme!

Met heel veel plezier verbleven, Arjen weet erg veel van en over Thailand, goede adviezen van de dingen die soms in nl zo gewoon zijn, wat in tThailand n absolute niet doen is! Maar ook omgekeerd dingen die je in nl ook niet doet, die sommige hier ondoordacht toch doen, omdat zogezegt iedereen dat doet! De apentraining is superleuk om te zien, en t is echt geweldig omnte zien dat deze dieren met veel plezier hun feitelijk dagelijkse bezigheden uitvoeren en daarbij ook nog de kokos boeren tot hun dienst zijn. Arjen en Somjai tot snel wij komen zeker terug

Erik en Jane

Gereisd met partner in augustus 2017

• 1Sander23-08-2017

Horror monkey school

En vreselijk verblijf gehad bij Arjen en zijn apenschool. We hebben een overnachting geboekt omdat de meeste beoordelingen erg goed zijn hierdoor was ons verblijf een grote onverwachte tegenvaler. De hutjes zijn klein en vies. Doorspoelen van de wc moet met een emmer water. Er zijn maar enkele apen en deze zitten vast aan een ijzeren ketting van nog geen halve meter. Er staat ook nog eens schrikdraad om de apen heen. Er zielig. Geen wonder dat de 4 apen waar we bij mochten zo agressief waren. De overige apen waar je niet bij mocht ( een stuk of 5 ) probeerden ons zelf te bijten.

Arjen, Eigenaar, 24-08-2017

Beste Sander,

Bedankt voor het feit dat je de moeite hebt genomen om je mening over ons te geven

Jammer dat je vanwege een discussie die wij hadden, en waar wij lijnrecht tegen over elkaar stonden (je weet wel, het ging over het huren van motoren, hetgeen ik voor een toerist, zonder geldig NL motorrijbewijs dom en onverstandig vind) de aanleiding ziet om een review te schrijven boordevol onjuiste aantijgingen. De hutjes zijn klein, en basic, maar niet vies. jij bent de eerste die er blijkbaar een probleem mee heeft om de WC met een emmer door te spoelen.

De apen zitten vast aan een ketting van ongeveer 1.5 meter lengte, en deze ketting schuift over een paal van drie meter hoog.

Er staat inderdaad schrikdraad om de apen heen, de apen kunnen dit niet aanraken en het schrikdraad is er om honden buiten te houden, niet om de apen binnen te houden, want dat is niet nodig.

De apen waar je naar toe kan zijn NIET agressief! Hoe kan het zijn dat de apen waar je niet naar toe kan, (die volgens jou vast zitten aan een ketting van een halve meter!!??) jou proberen te bijten? is dat draadloos bijten of zo?

Gereisd met partner in augustus 2017

• 10Lylla06-08-2017

geweldig!

Samen met mijn dochter van 14 jaar hebben we een paar dagen doorgebracht bij de first monkey school van Arjen en Somjai. Het is een heerlijk plekje, weg van de toeristische drukte van veel andere gebieden. Arjen en Somjai hebben een grote tuin waar de 2 huisjes staan die je kunt huren. Als je op je veranda zit kijk je uit over de tuin en zie je de aapjes die getraind worden voor de boeren. Geregeld komen er mensen langs voor een demonstratie die Somjai verzorgt. Zo krijg je een indruk hoe de apen getraind worden om kokosnoten uit de bomen te halen. Je ziet hoe rustig en zacht Somjai de apen de nodige vaardigheden aanleert. Arjen maakt zelf zuivere kokosolie die je kunt kopen en overheerlijke yoghurt voor het ontbijt. Als je wilt kun je 's avonds ook met ze mee eten, en zowel Arjen als Somjai kunnen heerlijk eten klaarmaken! Ook weet hij wat leuke uitstapjes zijn in de buurt en vergezelt je als je dat wilt. Zo zijn wij naar de heetwaterbron geweest, hebben we een boottocht door de natuur gemaakt, en hebben we allerlei hapjes geproefd op de eveningmarket van Surat Thani. Ook onvergetelijk was de boottocht in het donker, waarbij we op zoek gingen naar bepaalde bomen waar duizenden vuurvliegjes elkaar al knipperend met hun lichtje het hof maken.

We hebben een geweldige tijd hier gehad, en dankzij Arjen en Somjai was het de meest bijzondere logeerplek in Thailand!

Arjen, Eigenaar, 13-08-2017

Hoi Lyla, en leuke dochter!

Ook wij vonden jullie bezoek aan ons erg leuk! Wellicht tot ziens, en bedankt voor de hele mooie review

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 10arnold gall22-06-2017

Heel interessant, more than monkey training

Wat een verrasend bezoek aan Monkey training college. Arjen en Somjay hebben een bijzonder bedrijf. Meer dan ze zelf beseffen. Uiteraard het trainen van de apen om als kokosnoten plukker aan het werk te kunnen. Maar ook het opvangen van diverse straathonden en de vele duurzaamheidsprojecten die Arjen zelf ontwerpt en uitvoerd. En dan uiteraard nog het produceren van pure kokosolie en heerlijke yoghurt. Beide zijn heerlijk!

ik heb hier een paar dagen met veel plezier gelogeerd en heb ontzettend veel geleerd.

Arjen and Somjai, Eigenaar, 27-06-2017

Beste Arnold,

Bedankt voor de mooie review! Ook wij hebben veel van jou geleerd!

Heel veel plezier op de rest van je lange reis!

Arjen en Somjai

Alleen gereisd in juni 2017

8 tips over Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School

• Arjen Schroevers, 27-03-2019

Website: www.firstschoolformonkeys.com email: [email protected]

• Dionne, 19-04-2014

Zoveel te doen op het terrein, je hoeft er niet eens af. En anders kun je overleggen met Arjen, die heeft alle tips.

• Dekker, 19-04-2014

Tijdig reserveren om te voorkomen dat het vol is op de gewenste datum!

2 vragen over Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School

• Robin, 02-05-2018

Overnachten bij jullie

Beste eigenaren,

Ik ga in Juni op vakantie in Thailand en ik kom ook in deze streek. Ik heb een aantal reviews over jullie gelezen en ik wil heel graag langs komen. Als het mogelijk is zou ik ook heel graag bij jullie willen overnachten in de bungalows.

Ik probeer alleen met jullie in contact te komen maar ik weet niet hoe.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Robin

• Peter Kop, 17-03-2018

Vakantie aanvraag

Ik Zou graag weten of vanaf Julie het natuurpark goed te bereiken is en als doorreis naar Phuket ik te plannen is en uiteraard wat de kosten zijn per nacht als we maandag 9 april aankomen en na een 2 daagse tour donderdagochtend vertrekken

Mvg peter

Bed and Breakfast info