Mae Hong Son

Reviews over Mae Hong Son

Rustige, fraaie omgeving

Marian Doorn
    13-2-2013

Het dorp Soppong (Pang Mapha) is gelegen tussen Mae Hong Son en Pai in de provincie Mae Hong Son. Het toerisme is nog lang niet zo ontwikkeld als in Mae Hong Son en Pai, waardoor het er rustig en ontspannen is. De omgeving is heuvelachtig, afwisselend bos en akkerbouw met veel kleine dorpjes. Gelegenheid om te wandelen en te motorrijden. De bekende Tham Lot - grot ligt op 8 km. afstand.

Gereisd Alleenreizend in Sun Jan 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Goede uitvalsbasis

An en Roy
    26-1-2009

Mae Hong Son is een klein plaatsje met een gezellige avondmarkt dat vooral een goede uitvalsbasis is voor excursies in de mooie omgeving. Een mooie excursie is een boottocht met een longtailboat naar de Longnecks en Big Ears Karen. Deze stammen zijn echter gewend aan toeristen en verkopen van allerlei prullaria. Maar zeker een bezoek waard, ze zijn heel vriendelijk. Een mooi uitzicht over Mae Hong Son heb je vanuit de Doi Kong Mu tempel. Verder kun je een rit maken op een olifant en dorpen richting de grens met Birma (Myanmar) bezoeken (Mae Aw).

Gereisd Met partner in Thu Jan 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prachtig dorp, schitterende omgeving

Annet
    29-3-2008

Prachtig dorp, schitterende omgeving. Een aanrader is de ochtendmarkt. Ga er dan echt heel vroeg (6-7 uur) naar toe en kijk je ogen uit. Er komen mensen uit de omgeving en er zijn geen toeristen. De bergstammen die je kunt bezoeken zijn erg op toeristen ingesteld, dat is deze markt beslist niet. De tempel aan het meer bij hte ochtendgloren is echt prachtig, ik denk er nog vaak aan terug.

Gereisd Anders in maart 2008

De omgeving is schitterend

fam. de Ceuninck
    28-12-2007

De omgeving is schitterend. Neem een modderbad voor 800 Baht bij een warmwater bron, 't is een belevenis. Als je excursies wilt maken, ga dan naar Maehongsontravel in de hoofdstraat. Een deel van de opbrengst bestemt de eigenaar voor hulp aan de bergvolken. Als je belangstelling hebt, vraag dan naar de projecten waar hij mee bezig is. Hij heeft er cd'tjes van en als hij tijd heeft, wil hij je misschien laten zien wat hij al bereikt heeft in de jungle. Indrukwekkend!!

Gereisd Anders in december 2007

Een reis naar Thailand is niet compleet zonder trip naar

Joyce Hodinius
    22-4-2006

Een reis naar Thailand is niet compleet zonder trip naar Mae Hong Son van waaruit je op excursie gaat naar de Langnekstam en de Grote Oren stam, ook olifantentocht mogelijk, sowieso mooie natuur (veel mooier als de natuur in het noorden bij de Gouden Driehoek), ook een aantal mooie tempels met uitzicht op de landingsbaan van het vliegveld. In dorpje zijn alle toeristenfaciliteiten aanwezig, bijv. internet, pinautomaten, restaurants, supermarktjes en avondmarktje.

Gereisd Anders in april 2006
Mae Hong Son scoort een 8,3 uit 10, op basis van 11 reviews