Koh Yao

Koh Yao

We hebben een aantal aanbieders voor Koh Yao voor je op een rij gezet:

Van Verre
Van Verre

Reviews over Koh Yao

• 8gaakeer20-02-2013

lekker rustig

De meeste plaatselijke bevolking is hier nog vriendelijk. Zijn nog zeer weinig toeristen. Ligt op een uurtje varen van Phuket en Krabi.

• 8Sfeer in stad
    • 4Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in februari 2013

• 8rianvanhelvoort05-08-2012

relaxte plek

Vanaf six senses ong. half uurtje rustig fiets tochtje naar het centrumpje waar het later in de middag pas drukker werd...er werd ons verteld dat dat kwam omdat het ramadan was dus misschien is dat niet altijd zo....leuk om wat rond te kijken onderweg...er hangt een relaxte vriendelijke sfeer.

• 8Sfeer in stad
    • 8Stranden

Gereisd met partner in juli 2012

• 8Sander19-07-2010

nog echt Thailand

Ko Yao Yai is één van de grootste eiland van Thailand en nog niet ontdekt door de toeristen. Het betreft een eiland waar de meeste inwoners de Islam naleven. Je kunt in één dag het hele eiland per scooter verkennen. De ongerepte natuur en traditionele bevolking van Thailand vallen meteen op. Dit eiland is ideaal voor rustzoekers en natuurliefhebbers die absoluut niks met drukte te maken willen hebben. De mensen op het eiland zijn erg vriendelijk en gastvrij.

Gereisd met partner in december 2008

• 8Ricardo12-05-2009

Ongerept en niet toeristisch

April 2009 Ko Yao Yai. Vanaf Raily, zijn we met een speedboot vertrokken naar Ko yao Yai. In de boot zaten ongeveer 50 toeristen, waarvan er 2 op Yao afstapten, dat waren wij. Wat ons betreft een zeer goed teken, hoogstwaarschijnlijk weinig toeristen. Dit bleek gelukkig ook te kloppen. We verbleven in het Ko YaoYairesort, ook hier waren we weer de enige, toppie! De eigenaar en het personeel waren erg aardig en zeer gastvrij, we voelden ons gelijk thuis hier. De zonsondergang is top! (foto) Met een brommertje hebben we het eiland verkend. Was even wennen met het linksrijden, maar aangezien er bijna niemand reed, maakt het opzich niet uit aan welke kant je rijdt. Erg leuk zijn de lokale dorpjes, waar je voor een paar cent een zak vol eten kan halen en kan tanken. De benzine zit hier in Cola en Sisiflessen, opzich best apart. Rood=diesel geel=euro95. We hebben alle stranden gezien op het eiland, stelt weinig voor, waren hiervoor misschien teveel verwent. Al met al een Topeiland!

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in april 2009

• 9berber en jacky02-01-2009

verborgen paradijs

De transfer vanaf phuket naar koh yao yai met de locale ferry was een belevenis. Bij aankomst op het eiland stond de auto van yaoyairesort al op ons te wachten. En wat een aankomst dan op het resort. Een adembenemend uitzicht over de zee, het lege strand en een hartverwarmend welkom door de eigenaar die van alles vertelt over het eiland en het resort. Liggend in onze hangmat kijken we naar de zonsondergang en vanaf het restaurant aan zee ( waar ook zeilers even aanmeren om mee te eten) genieten we van het heerlijke thaise eten. Prachtige boottocht gemaakt naar verborgen lagunes en onbewoonde eilanden. Met de 3 overige gasten ben je op Koh Yao Yai in het paradijs beland. Wat een rust en wat een prachtige natuur. We hopen dat dit allemaal zo mag blijven en niet door hordes toeristen zal worden bezocht. Mijn dochter en ik waren hier 2 nachten .Volgend jaar gaan we terug met onze partners voor een langer verblijf.

november 2008

• 9jolanda24-10-2008

Voor rustzoekers het ware paradijs

Vriendelijk personeel, super locatie, bountystrand, heerlijk eten en super snorkelen en kayakken.

Voor een ieder die komt om te genieten van strand, lekker eten en natuur i dit een toplocatie

Gereisd met partner in oktober 2008

• 7Jos & Marieke21-12-2007

Het is een hele primitieve bestemming. Voor enkele nachten is dat prima. Het resort is zeer eenvoudig. Het is echt back to basic. De stranden zijn erg mooi

• 7Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in december 2007

• 9Coban21-09-2007

We zijn dit jaar met het gezin in Ko yao yai ressort geweest. Het was echt geweldig. Een oase van rust, natuur, heerlijk eten, massage, vriendelijke mensen, mooie stranden, zon ondergang etc. etc.. Het is zeer zeker een aanrader. Wij kijken alweer uit naar volgend jaar. Tot ziens H. Akdas en YaoYai.resort.

• 3Uitgaanslevenn

Gereisd in september 2007

• 7H. Akdas01-09-2007

(We zijn in koh yaoyai Resort geweest met mijn vrouw en twee dochters (5 en 8). ik was 20 jaar geleden in Thailand, en dit eiland is volgens mij het enige wat nog over is van die tijd, cultuur, prachtige mensen,zon ondergang over bergen van Phuket,heerlijk gegeten,echt een aanrader,een plaats om zo weer terug te gaan, bedankt YaoYairesort.com

• 3Uitgaanslevenn
    • 8Stranden

Gereisd in september 2007

• 8Karen23-07-2007

Koh Yao bestaat uit twee eilanden, en op het grootste liggen twee luxe resorts: het Koh Yao Island resort en The Paradiso Koh Yao. Daarnaast zijn er nog wat kleinere resorts, die zich meer richten op locals en backpackers. Behalve rondrijden op een mountainbike en wat boodschappen doen op het marktje is er op dit eiland niet veel te doen. Het is nog vrijwel onaangetast door het massatoerisme en je vindt er nog het oorspronkelijke Thailand, met modderige wegen, rijstvelden, prachtige vergezichten, vissersdorpjes en een markt volledig gericht op de lokale bevolking. Voor rustzoekers een heerlijke, ongerepte strandbestemming. Het nadeel van die rust is dat je voor je diner en ander vertier vrijwel volledig aangewezen bent op je resort, waar je toch voor alle diensten altijd meer betaalt dan bij de lokale uitbater. Een aanrader voor een weekje uitrusten na een rondreis.

• 10Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn