6 vragen over Hotel Neptune Pwani Beach

• kaampje9, 08-07-2015 Rapporteren

snorkelen

hallo wij willen in nov naar zanzibar maar nu vraag ik me af of je daar ook kan snorkelen gelijk van af het strand. en de excursies die je maakt zijn die een beetje redelijk van prijs en is er ook variaitie

• ann, 26-12-2014 Rapporteren

welke maand naar Zanzibar

Wij gaan normaal altijd in oktober of november op vakantie. Hoe is de kans dan op goed weer?

• Deborah, 14-01-2014 Rapporteren

Klamboe

Hallo Allemaal,

Wij vertrekken over een paar weken naar Zanzibar om te verblijven in Neptune Pwani Beach. Onze vraag is alleen of er in iedere kamer een klamboe bij het bed hangt of we deze zelf mee moeten nemen? Op de foto's in de brochure hangt een klamboe om het bed maar geen idee of dit op iedere kamer is. Ik lees dat veel mensen betalen met dollars. Maar ik neem aan dat er met euro's ook gewoon betaald kan worden of wat is jullie aanrader met welke valuta te betalen?

Groetjes, Deborah

Julie, 05-11-2014

Hallo, Dit is wss al een te late antwoord, maar er zijn inderdaad op iedere kamer klamboes. Qua excursies best boeken bij de plaatselijke "beachboys" scheelt veel in prijs en zij geven jullie ook super excursies. Wij betaalden in dollars, maar dat is ondertussen ook al 3 jaar geleden. Zalig eiland!!! Nog altijd heimwee... Hopelijk hebben jullie ook een super reis gehad! Groetjes

bogaart1, 17-01-2014

Hoi deborah,

Wij vertrekken in Augustus naar Pwani Beach en ik vroeg me inderdaad ook af over de klamboe's, ik heb dit na gevraagd bij het reisbureau en hun zeggen dat dit daar op elke kamer hangt. Heeft iemand hier toch een bevestiging voor? Had ik zelf nog een vraag, is het eiland duur? De taxi's, excursies ect?

Deborah, 20-01-2014

Bedankt voor je reactie. Mijn reisbureau kreeg helaas geen antwoord op de e-mails die ze stuurde m.b.t. de klamboe. Ik ga er maar van uit dat er een klamboe hangt. De geïmpregneerde klamboes vind ik vrij prijzig en als er een hangt is het niet nodig deze speciaal te kopen. Ik hoop ook op tips en adviezen van anderen die hier zijn geweest!

• Tamara van Oosterhout, 25-05-2012 Rapporteren

spinnen, torren, kevers etc.

Hoe zit het spinnen in Zanzibar (aan de kust) Kevers, torren etc hou ik ook niet van. Ik ben er echt heel bang voor. Dus als die er veel zijn, dan is het voor mij niet mogelijk om daar op (zon/strand)vakantie te gaan. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Groetjes Tamara

filip, 26-10-2012

alleen veel muggen, een goed product op basis van deet is aan te raden. voor de rest hier en daar kleine hagedissen die onschadelijk zijn

We hebben een aantal aanbieders voor Neptune Pwani Beach voor je op een rij gezet:

Vakanties.nl
    Vakanties.nl
    Travel store
    Travel store

• Geert, 11-10-2011 Rapporteren

dala dala

Is het gemakkelijk om vanuit deze omgeving met de dala dala naar stoneTown te gaan ??

geert, 22-11-2011

Heb zelf een antwoord ondertussen. StoneTown veel te ver af om het dala dala te bereiken. Busjes altijd overvol en zeer traag. Maar voor korte afstand is dit perfect mogelijk vb. van Pwani beach naar Kiwenga. Da's een avontuur op zich !

• Julie , 31-03-2011 Rapporteren

transfer

Hallo, Ik ga komende zomer met mijn vriend naar dit hotel en vroeg mij af hoe het zit met de transfers naar de luchthaven.... We hebben geboekt via Thomas Cook. Dit is ook de eerste keer dat wij naar Afrika op vakantie gaan. Kan iemand mij vertellen hoe het vervoer van de luchthaven naar het hotel verloopt? Alvast bedankt! Julie

rik, 21-11-2011

Super! Aangezien een aantal websites dus zeggen dat het 'verplicht' is hier te regelen is dat dus niet zo en aangezien je pasfoto's, paspoorten van alle reizigers naar ambassade moet meebrengen scheelt het een hoop werk. Dus als het gemakkelijk gaat daar, doen we dat! 50 dollar p.p. van te voren meegenomen of daar kunnen pinnen? We gaan zeker genieten natuurlijk! We gaan niet elke dag inplannen met excursies, dus als je een tip hebt wat we echt niet mogen missen, hoor ik dat graag! bedankt!

debby, 05-07-2011

Mochten jullie Juma tegenkomen. Staat voornamelijk als barman bij het zwembad. Willen jullie hem dan heel veel groeten doen van Debby en Niels. We hebben nog wel eens sms contact en zal het wel leuk vinden wat van ons te horen. Bedankt alvast! En natuurlijk voor jullie beide een hele fijne reis toegewenst! Het hotel is echt top!

Julie, 02-06-2011

Hallo Debby, Heel erg bedankt voor de informatie! Ik vind het juist heel fijn om wat extra info te krijgen van iemand wat er nog niet lang geleden op vakantie geweest is! Wat bedoel je eigelijk juist met visum op voorhand te regelen? Is dat op het vliegtuig zelf dan of hoe? Heb je misschien nog tips omtrent excursies wat zeker aan te raden zijn? Prijsklasse van de excursies? En natuurlijk de belangrijkste vraag... Is het werkelijk zo mooi als ze voorstellen in de brochures??? :-) Alvast heel erg bedankt voor de info! Groetjes Julie

Julie, 06-06-2011

Bedankt voor alle informatie! We weten nu toch een beetje hoe en wat. We zijn wel goed voorbereid qua vaccinaties en de nodige malariapillen. Extra muggensprays zal ik zeker en vast meenemen. Het aftellen kan beginnen! Voor jullie ook een super fijne vakantie gewenst! Jamaica zal ongetwijfeld ook wel prachtig zijn! Groetjes

julie, 06-07-2011

Hallo, bedankt voor alle tips van de excursies :-) Helga, wij zijn een koppel van net geen 30 jaar! We komen ook uit Limburg :-) We zullen elkaar vast en zeker wel tegenkomen! We zijn ook van plan verschillende excursies te doen zoals die spice tour, prison island, snorkelen, stone town.... Wss gaan wij dan ook al wat tips hebben als jullie aankomen in het hotel! Heel veel plezier op de safari! Groetjes Julie en Christophe

elja75, 06-07-2011

StoneTown is de moeite, vooral de vismarkt. Stinkt wel erg. Wij huurden een taxi met 6en en dit kostte 10 euro de man. Jozanipark met de aapjes is leuk, doe aansluitend een spicetour, dan is het goedkoper. Verder is de Safari Blue een aanrader. Kijk eens bij Zoover onder Zanzibar naar de video's. Ik heb er een drietal opstaan, van StoneTown, Spicetour en de Safari Blue. Dan krijg je een indruk. Pinnen is alleen meestal mogelijk in de hoofdstad en dan nog alleen binnen. Heel veel plezier en geniet ervan.

Julie, 22-11-2011

Jullie kunnen wel best al dollars meenemen. Visums met dollars betalen. Wij hadden ook al vrij veel dollars meegenomen, aangezien het in Zanzibar wel vrij moeilijk is een pinautomaat te vinden... In het hotel kan je wel betalen met een mastercard of visa. Excursies via de beachboys moet je ook cash betalen. Excursies via een officieel reisbureau kan je wel met mastercard betalen. Wij vonden Stone Town en de Spice Tour zeker en vast de moeite waard! Wij hebben ook met de plaatselijke bevolking op het strand, een school en dorp bezocht op 10 minuutjes wandelen van het hotel! Zeker en vast de moeite!!! Dan zie je pas hoe het echte leven op Zanzibar is. Ohja kleine tip: Neem iets dikkere kledij mee voor 's avonds, dan kan het nogal frisjes worden. Wanneer gaan jullie? Veel plezier in ieder geval! Wij zouden dadelijk teruggaan als we de kans kregen! Groetjes!

Debby, 02-06-2011

Hoi Julie.

Goede keuze gemaakt om je vakantie daar door te brengen, wij zijn er vorig jaar geweest. Transfer is goed geregeld. Wij zijn met Neckerman gegaan (hetzelfde) Je wordt netjes op het vliegveld opgewacht door iemand van Neckerman/Thomas cook. (vorig jaar was dit een belg) dan worden je koffers in een vrachtwagen geladen en vervolgens ga je met een mini busje (met airco) naar je hotel. Onze koffers stonden er al toen we aankwamen. Vond het wel een beetje eng om mijn koffers achter te laten, maar is gelukkig allemaal goed geregeld.

Aankomst op Zanzibar is erg leuk, zeker het ophalen van je koffers. Hier zal ik niet teveel over zeggen, dat moet je gewoon meemaken. :-) Het is wel raadzaam om vooraf een visum te regelen. Scheelt een hoop tijd op het vliegveld in Zanzibar. Verder zal je bij vertrek merken dat de douane er alles aan doet om geld bij je los te krijgen. Wij hadden bv een aansteker op zak. Dit was echt niet toegestaan en we moesten deze inleveren en ze wilde onze koffers doorzoeken. Nadat we 2 us dollars hadden gegeven, mochten we de aansteker houden en wilde ze onze koffers ook niet meer zien.

Als je excursies wilt gaan maken, boek deze dan op het strand, scheelt erg veel geld. Duiken is een echte aanrader, maar boek deze niet op het hotel. wij zijn ervaren duikers en hebben hier de eerste keer mee gedoken. was slecht geregeld en moet erg lang rijden voor de duikschool waar je daadwerkelijk aan boord gaat. vanuit het strand kun je naar het volgende hotel lopen. (ca. 5 min) hier zit een duikschool en hebben wij hele goede ervaringen opgedaan.

Het is iets meer informatie geworden waar je misschien op zit te wachten, maar hopelijk heb je er toch iets aan. Mocht je nog vragen hebben, mag je me altijd een mailtje sturen.

Groetjes Debby

rik, 20-11-2011

Beste Julie, heb je nog tips aan ons na je recente bezoek aan Zanzibar? en hebben jullie nu ter plekke visum geregeld of bij de ambassade?

Julie, 06-06-2011

Hallo Debby, nogmaals bedankt voor de info. Wij wonen in Belgie, dus zal ik mij best eens informeren bij de ambassade in Brussel. We vertrekken wel al binnen een klein 5 weken, dus misschien halen we het niet meer. Maar dan kopen we de visum ter plekke wel. De prijsklasse van excursies vind ik zo te horen best wel meevallen. We zijn vorige zomer naar Mexico geweest en daar waren ze wel stukken duurder. Duiken zal er voor mij jammer genoeg niet inzitten, aangezien ik een vorm van astma heb waardoor ik een onregelmatige ademhaling heb. Snorkelen was éen van de dingen wat wij dan wouden gaan doen in de plaats. Ikzelf heb ook een enorm grote fobie voor slangen... Dus bij elke excursie zullen we moeten informeren of de kans bstaat dat ik deze kan tegenkomen :-) Het enige wat ons nog nuttig kan zijn ivm met info van jou is: de soorten betaalwijzen van de excursies. Kunnen we met een mastercard betalen of moet je dat cash doen? En is er in de buurt een mogelijkheid om geld uit de muur te pinnen? Ik ben zelf wel al van plan een bepaald bedrag aan dollars mee te nemen. En qua kledij? Is het altijd goed warm of heb je in de avond periode iets warmers nodig van kledij? We kijken enorm uit om te vertrekken en zo te horen staat er ons een droomvakantie te wachten! Het hotel zite er ook heel mooi uit! Groetjes Julie!

Julie, 05-07-2011

Hallo Helga, super! Wij vertrekken ook deze zondag :-) Toevallig ook om 21u30? Dan zullen elkaar zeker wel tegenkomen, want wij blijven tot 25/7. Groetjes

Debby, 06-06-2011

Hi Julie,

Je hebt een visum nodig als je Zanzibar In wilt. Deze kun je kopen op het vliegveld, maar je kan het visum ook vooraf regelen bij de ambassade in nederland. Kosten waren vorig jaar € 30,00 Wij hadden het hier in nl al geregeld omdat het daar op het vliegveld nogal eens lang kan duren.

Excursies hebben wij veel gedaan vanaf het strand met de beach boys. Dit is veel goedkoper als met neckerman of Thomas cook. Achteraf bleek zelfs dat ze beter waren en langer duurde. Je betaald voor excursies rond de €40,00 pp terwijl dit via de touroperators vaak € 20 pp duurder is. Wij zijn naar Stone Town geweest, hebben met wilde dolfijnen gedoken en zijn apen in het wild gaan kijken in een tropisch regenwoud. Ook hebben we veel gedoken.

Het strand is inderdaad net zo mooi als in de brochures. Het zand doet gewoon letterlijk zeer aan je ogen omdat het zo wit is en de zon erop staat. Wel is het raadzaam om badschoenen mee te nemen. Er liggen heel veel zeeegels in het water aan het strand. Tot een uurtje of 14.30 kun je heel ver ( ca. 1,5 km) de zee inlopen omdat het water dan erg laag staat.

Hopelijk ben je weer een beetje wijzer geworden, als er nog vragen zijn hoor ik ze wel. Groetjes Debby

Julie, 27-06-2011

Hallo Elja, Tips zijn natuurlijk altijd welkom. Je mag er gerust altijd geven! Wij vertrekken binnen een klein twee weken! Groetjes

elja75, 21-06-2011

Wij zijn vorig jaar geweest, de transfers waren geregeld, wij logeerden in hetzelfde gebied. Kan je wel enkele tips geven als je interesse hebt.

Debby, 06-06-2011

Hoi hoi,

Wij zijn in de 2 weken dat we er waren geen slangen of water slangen tegen gekomen. Wel zitten er muggen. Het is dan ook erg handig dat als het donker wordt jezelf in te spuiten met anti-mug.

Je kan niet in het hotel pinnen alleen in Stone Town maar dit is ong. 45 min. Te rijden. In het hotel en bij de touroperators kun je met credit-card betalen. De excursies vanaf het strand moet je contant betalen. 50% vooraf en de rest na de excursie. Wij hadden voor 2 weken 300 dollar contant meegenomen en dat was voldoende. Met euro's kun je ook betalen maar dat wisten wij toen niet.

Wij zijn vorig jaar ook via Brussel gevlogen. We wonen op ca 1 uur rijden van Brussel maar als we via Amsterdam zouden vliegen waren we € 500 meer kwijt geweest.

Over 6 weken gaan wij ook al op vakantie. Ons aftellen is al begonnen. We gaan eens kijken of Jamaica zo geweldig aldat men zegt.

Fijne vakantie!

Julie, 21-11-2011

Hallo Rik, wij hebben onze visum ter plekke geregeld en dat ging prima. Belangrijkste tip is eigelijk gewoon genieten! Het was echt een super vakantie! Wij hebben ook wel bijna alle excursies gedaan. Zanzibar is echt een paradijs! Als je meer specifieke tips over het hotel of excursies wilt weten, hoor ik het wel! Groetjes

Debby, 06-07-2011

Hai Helga,

Leuk dat je de groetjes aan hem doet.

Het snorkelen met wilde dolfijnen is helemaal geweldig! Je kunt deze excursie bij de reisleider boeken of op het strand bij de beach boys ( vragen naar Hassan) wij hebben het op het strand geboekt omdat dit veel goedkoper was en achteraf veel langer. Je betaald 50% vooraf en 50% achteraf. Je wordt al vroeg opgehaald en daarna is het ca. 45 min rijden naar de opstap plek. Je kunt hier evt gratis snorkel spullen lenen. Vervolgens ga je de zee op. Wij kwamen na ca 10 min varen de dolfijnen tegen......En mochten we de zee in. Echt helemaal geweldig. Ze zwommen echt kort onder je door. Na het zwemmen met de dolfijnen ga je naar het tropisch regenwoud en de mangoverbossen hier zitten heel veel apen en kun je ze echt van dichtbij bekijken en fotograferen. Ook gaat er een gids mee die verteld over het prachtige natuurgebied.

Stone town is een geweldige stad maar je moet er wel van houden. Is erg smerig en smal. Het huis van Freddy mercery stelt niks voor. Wij hebben deze excursie geboekt samen met een bezoekje aan prison island. Dit was wel helemaal top. Hier lopen reuze schildpadden rond die je zelf mag voeren. Echt zo gaaf!! Ook zijn we in Stone Town naar de slavenkelders geweest. Je wordt hier erg naar van, maar wel heel interessant om een keer mee te maken.

Het snorkelen bij het hotel valt een beetje tegen, dit komt omdat je tot ca. 14.30 tot zeker 1,5 km de zee in kan lopen. Als het hoog water is zwemt er niet heel veel vis bij het strand. Maar er staat op het strand een mango boot van captain John. Voor 5 dollar vaar je een uur lang met hem en hij heeft ons dan ook diverse malen naar mooie stukken koraal gebracht waar je mooi kan snorkelen.

Heel veel plezier toegewenst, ik weet zeker dat dat daar gaat lukken! Mocht je nog vragen hebben zo net voor jullie vertrek dan mag je altijd contact opnemen! Jambo jambo! Debby

HelgaDW, 06-07-2011

Hartelijk bedankt Ik ben al helemaal 'verkocht' Zanzibar here we come!

Helga, 06-07-2011

Ja idd we vertrekken zondagavond 21.30u op Zaventem Grappig toch hé dat internet :-) Moest je naar ons willen uitkijken, we zijn net 40 geworden, beiden donker van haar, ik lijk een beetje zuiders maar ben het niet :-), Tom draagt een bril. We zien elkaar vast op Zanzibar! Debbie, we doen de groetjes aan Juma. Kan je ons iets meer vertellen over het zwemmen met dolfijnen en andere excursies bv die met de apen? (niet duiken). Is snorkelen de moeite? Is Stone Town de moeite? alvast bedankt Helga & Tom

bibi, 06-10-2014

Hallo, moeten we pasfoto's meenemen voor visum? Alvast bedankt, groetjes

Helga, 05-07-2011

wij vertrekken op 10/7 maar doen eerst een safari in Kenia, dus we arriveren op 18/7 in Neptune Pwani Beach. Misschien zien we elkaar daar groetjes Helga & Tom uit antwerpen