Hotel Sea Club Kiwengwa

Hotel Sea Club Kiwengwasterstersterster

8.5Fantastisch

Tanzania en Zanzibar, Zanzibar, Kiwengwa

Op vakantie geweest naar Sea Club Kiwengwa?

8.5Fantastisch

Tonen op kaart

17 reviews over Hotel Sea Club Kiwengwa

• 10k_j_nieuwenhuijsen28-06-2011

luxe hotel aan wit strand

heerlijk hotel waar wij een week verbleven na twee weken safari in Kenia en Tanzania te hebben gedaan. Mooie kamers, mooi resort en super strand.

Gereisd met partner in september 2007

• 8Arzu23-03-2009

Fantastische plek

super strand, super weer, hotel viel beetje tegen, kamers sober, eten was slecht!

Gereisd met partner in december 2006

• 9Siene Willems28-01-2008

Het is een prachtig hotel, een super mooie tuin, maar de kamers zijn aan de sobere kant. Geen zithoek noch TV. In de lobby is het gezellig zitten en liggen. Er is 1 TV toestel, maar enkel 1 Italiaanse post. Er waren onlusten in Kenia en gezien wij via Mombasse moesten terugvliegen waren wij geïnteresseert, maar wij kregen geen enkele informatie! We zaten daar letterlijk en figuurlijk op een verlaten eiland zonder nieuws. Alle uitstappen zijn de moeite en niet vermoeiend. Wij boekten ze wel via de plaatselijke organisatie, helft goedkoper. Als u een safari wilt, ga je liever naar Kenia of Mombassa, niet via Zanzibar. Zanzibar is in feite een lui vakantie met natuuruitstapjes. Spijtig dat het een Italiaans bastion is, u moet al Italiaans spreken om u verstaanbaar te maken, zelfs bij de inwoners. Idem dito voor animatie die voor Italianen niet slecht zal zijn, niet voor andersprekenden. In feite is dat normaal, wij waren daar slechts met 12 belgen (8 nl 4 fr) en een paar oostblokkers

Gereisd met partner in januari 2008

• 8Claudia18-10-2007

Eind september verbleven wij twee weken in dit resort.Bungalows liggen in een mooie tropische tuin, alles wordt prima onderhouden en dat geeft een nette en schone indruk. Kamers zijn zeer ruim. Wij hadden alleen af en toe wat problemen met de douche. Eten goed, wel veel vis en wat eentonig, met name de lunch bij het zwembad. Strand ligt aan het resort en is prachtig. Ongestoord naar of langs het water lopen wordt je echter wel lastig gemaakt door de vele strandverkopers. Overigens hebben wij via deze beachboys (Philip) een drietal excursies gemaakt en dat is prima bevallen.En veel goedkoper!Zoals eerdere commentaren al aangeven stikt het er wel van de Italianen. Het animatieteam is daar volledig op ingesteld, dus als niet-Italiaan val je een beetje buiten de boot. Buiten het park is weinig te doen dus voor ons was twee weken luieren het matje. Als je van relaxen houdt,een aanrader!

Gereisd in oktober 2007

• 8luc09-09-2007

Wij zijn er 2 weken geweest van einde juli. Eerste indruk was niet goed. Maar dat is snel veranderd naar zeer goed : eten 100% in orde : veel vis , krab , kreeft , ... Ontbijt was niet zo uitgebreid , maar dat hebben we thuis ook niet .Kamers zeer netjes.Omgeving zeer mooi . Gsm mast langs het hotel , bellen dus geen probleem , zelfs in het midden van het oerwoud. Zeker uitstappen maken met lokale gids (helft goedkoper dan met de touroperator en veel meer gezien!) Wij hadden Alfonso : 100% meegevallen , zelfs airco in zijn busje. Jozani forest en Stone town de moeite waard.Heel vriendelijke lokale bevolking , voor herhaling vatbaar !Hakuna matata en pole pole.

Gereisd met partner in september 2007

• 9Delphine en Lieven07-01-2007

Wij zijn geweest eind nov. begin dec.Naar het paradijs maar daar stopt het dan.Voor ons was de service van het hotel alles dan behalve.Het eten was vreselijk.Ok het is en blijft Afrika maar om schimmel tussen het eten aan te treffen,kan dat toch niet.En dat italianen als god worden bezien,iedere andere nat. verdient een goede service.Jammer dat ons reis zo is tegen gevallen,behalve het warme weer, prachtige uitzichten en leuke nieuwe vrienden erbij die onze week toch wat goed maakten.En inderdaad boek jullie trips op het strand.En geniet van het paradijs.

Gereisd in januari 2007

• 8Eveline van Onzenoort02-01-2007

Zojuist terug gekeerd van een heerlijke kerstvakantie! Prijs/kwaliteit verhouding is heel goed. Personeel deed werkelijk hun uiterste best om het de gasten zo goed mogelijk naar de zin te maken.(vergeet niet dat Tanzania een derde wereldland is) De diners vooral met kerst en oud en nieuw waren bijzonder goed georganiseerd, een waanzinnig feest, met een levende kerststal, en een nachtmis op het stand compleet met gospelkoor.Onvergetelijk ! Begeleiding en excursies zijn zeer terleurstellend, maar ga naar het strand en vraag om Alphonso, deze man is gelicenceerd gids(lokaal) en heeft al zijn papieren en verzekeringen hiervoor. Hele goede trips met hem gemaakt en de mensen van Zanzibar verdienen de klandizie!!!

Gereisd in januari 2007

• 9Ria de Jager28-12-2006

Eind december een week naar dit hotel geweest. Prima hotel, een heerlijk kerstdiner gehad. Het eten is zonder meer prima. Het is een Italiaans hotel.Weinig andere nat. Het strand is fantastisch.Super lekkere pizza"s. Touroperator heeft een slechte hostess ter plekke. De exc. van Touroperator zijn ook idioot duur. Kun je beter boeken bij Philippe, op het strand ,als je met de rug naar het hotel staat is zijn "shop" rechts bij de grote boom. Wij zijn met Alie als gids een dag weg geweest, de Blue Safari. O.m. naar een eiland waar je gewoon de enige toeristen bent, en geen grote clan. Ze koken dan ter plekke voor je, verse vis, kreeften etc. Het snorkelen vonden we minder mooi dan Egypte.Wel de moeite waard.En voor de helft van de kosten welke Touroperator berekend. Van andere toeristen hoorden we dat ze meer tochten met Philippe en Alie gemaakt hadden en dat ook deze goed waren. Aanrader!

Gereisd in december 2006

• 8steefan dekeyser13-11-2006

In zijn klasse (4 sterren) een van de betere hotels : mooi, gezellig, kraaknet, mooie kamers.. Voeding : (alles is buffet)is lekker maar weinig variatie. Coctails gratis maar zeer beperkte keus. Alle dranken worden in veel te kleine glazen gepresenteerd - resulteert in veel heen- en weer naar de bar Personeel is vriendelijk maar spreekt enkel italiaans. Erg vervelend mbt avondanimatie. Water in flessen is te betalen - internet is duur en traag. Het strand is verbluffend mooi. Zeker een aanrader ! excursies boeken bij "beachboys" (vraag naar Filip !) : betrouwbaar en slechts de helft van de prijs

Gereisd in november 2006

• 8Stevelien03-10-2005

Luxueus hotel,maar eenvoudige kamers.Je mag inderdaad niks tegen Italianen en Spanjaarden hebben.Het krioelt ervan,ook de annimatie en muziek is op hun gericht.Betoverend strand!Alleen jammer van de vele leurders,die het bijna onmogelijk maken om van een romantische wandeling te genieten.Het gratis verhuur van catamaran en kayak is super.Vriendelijke obers,lekker eten,...wat wil je nog meer?

Gereisd in oktober 2005

0 tips over Hotel Sea Club Kiwengwa