Hotel Mapenzi Beach

Hotel aan zeeWeer vandaag32°25°
Hotel Mapenzi Beach

34 reviews over Hotel Mapenzi Beach in het Nederlands

Wat een heerlijke vakantie in een geweldig hotel

Familie van Ditmarsch,
8-3-2018

Wat een super fijn en heerlijk hotel. Lekkere kamers/ bedden en mooie locatie. Het eten was echt super! Mijn dochter en ik hebben coeliakie en een lactoseintolerantie, dit was voor de kok/ chef geen probleem. Hij kwam aan tafel om te overleggen en zorgde er voor dat we elke middag/ avond heerlijke gerechten konden eten. Er werd zelfs brood voor ons gebakken. De animatie door de enthousiaste leuke Shuma (Aquarobic/stretching/ volleybal) was leuk, maar niet opdringerig. Onze dochters van 17 en 15 vermaakten zich prima. Omdat onze koffers niet aan waren gekomen waren we genoodzaakt spullen in het winkeltje te kopen, dit was heel duur en het enige nadeel van het hotel. Spice tour, Prison Island en snorkelen geregeld op het strand bij lokale gids. Aardige vriendelijke en betrouwbare man en zeker de moeite waard!

Gereisd met oudere kinderen in februari 2018

Fantastisch!

R Branderhorst,
30-4-2017

Eind maart hier verbleven met 2 personen in een beachvilla. Enorm genoten van de supervriendelijke bediening, tuinman met zijn kokosnoten, het huisje op het strand en het heerlijke eten. Fantastisch!

Twee excursies gemaakt, geboekt op het strand, veel goedkoper dan bij de reisorganisatie en je krijgt het zelfde. Op het strand is 1 grote organisatie aktief, en een paar éénlingen. Wij hebben bij een eenlig een excursie geboekt naar Spice Farm en Stone Town om ook die jongens een kans te geven. Hij had het super gedaan. Taxi met airco, lokale gidsen, entrees, hij zelf ging ook mee. Fantastisch en dat voor een totaalprijs van 70 dollar, dus 35 pp

Een aanrader!

Je herkent hem aan zijn rieten kroon en hij stottert een beetje☺

Gereisd met partner in maart 2017

Heerlijk genoten

Josje
29-1-2017

Mooi hotel, niet te grootschalig.

Had een gardenroom met eigen zitje en kleine veranda. Kamers zijn niet super luxe, maar wel met alles wat je nodig bent. Animatie is erg gericht op Italianen. Hotel heeft een eigen "strand" met ligbedden en vaak krijg je ook een kokosnoot vers uit de boom van de tuinman. Lokaal strand pal achter het hotel veel masai en verkopers. Maak een praatje en zeg dat je niks wil, laten ze je vanzelf met rust. Liggen op het strand is niet mogelijk, alleen op het stuk van het hotel zelf. Excursies gedaan via hostess van touroperator die samen werken met lokaal bedrijf die alles regelt. Uiteraard kan je ook bij de beachboys boeken, maar dan wordt je niet voor het hotel opgehaald, maar bij de ingang....eerst helemaal de laan uitlopen.

Gereisd alleenreizend in januari 2017

Helemaal top !

Jojo de ruijter
30-11-2016

Wat een heerlijk hotel is dit... Italiaanse eigenaar en dat merkte je vooral in het restaurant... Drie keer per dag wordt het geopend door het personeel met Het liedje van Zanzibar... hakunamatata.. Super vrolijk personeel... Geweldig uitzicht..en overheerlijk eten.. Iedere dag weer een feestje! De bedden slapen uitstekend en zijn heel breed, de badkamers enorm ruim en het strand en ook de bedjes op het strand zijn toppie .. De verkopers zijn eigenlijk gewoon grappig.. Al overdonderen ze he de eerste dag wel.. wij hebben alle toertjes gedaan met lokale gids .... alles was meer dan prima geregeld en je kan onderhandelen... De massai zijn ook heel aardig en verkopen spulletjes vanuit hun winkeltjes of op zaterdag in het hotel. Als je van massage houdt adviseer ik vrouw op het strand...1 uur voor 25€ en echt goed.. dit hotel heeft alles om je vakantie onvergetelijk te maken!!

Gereisd met partner in november 2016

Voor herhaling vatbaar

Wim en Dory
22-12-2015

Als je slecht te been bent moet je hier niet naar toegaan,door hoogte verschil zijn er heel veel trappen. De huisjes zijn prima het eten is ook heerlijk animatie s,avonds is niet geweldig voor ons geen probleem maar voor anderen misschien wel wij hebben genoten op dit resort

Gereisd met partner in november 2015

zalig

familie naessens
22-12-2014

gelukkig geen tv of luide muziek zo tenminste rust

men komt niet met vakantie om tv te kijken of luide Europese

muziek te horen, er is animatie maar is niet storend

goeie service netjes mooie ligging

andere toeristen ook aangenaam en rustige mensen

Gereisd met vrienden in augustus 2014

Geweldig!

GC Luiten
20-8-2014

In juli 2014 geweest samen met mijn vriendin. Echt een geweldige vakantie gehad. Het eten is heerlijk(2x per week op het strand) de service is echt geweldig. Wij hadden een huisje met zeezicht, de douche(s) waren vooral heerlijk! Boek excursies niet in het hotel of bij de reisorganisatie maar op het strand . Je krijgt de zelfde excursies voor de helft vd prijs .

Gereisd met partner in juli 2014

super relaxed, mooie locatie

Ben Baudoin
5-3-2014

's-Avonds laat hartelijk ontvangen met drankje en warme maaltijd. Personeel is erg aardig en behulpzaam. Prachtige dakconstructies onder het riet. Laat je masseren en schuif aan een lekker uitgebreid buffet met veel keuze, of eet aan het strand. Fruit, fruit en nog eens vers fruit.

Een kruideneiland, kaneel, kruidnagel, gember, zwarte peper, citroengras, nootmuskaat. Koffie, kokoswater vers uit de noot.

Excursie doe je niet in of met het hotel maar je gunt ook de mede-eilanders hun inkomsten. Aan het strand is een lokale gids betrouwbaar voor boottrip naar eiland met barbeque (langoustines, kreeft, verse vis, patat chips, etc.), of een trip naar Stonetown. Integer en betrouwbaar. In het hotel geniet je van het goed verzorgde eten. Blijf niet in het hotel maar ga er op uit, het is een paradijs, Zanzibar!

Gereisd met partner in februari 2014

Tropische verrassing op Zanzibar

janendaan
5-11-2013

Wat een leuk sfeervol kleinschalig resort. Mooie stranden, met veel eb en vloed verschil. Wel een eindje lopen naar het rif. Kamer, badkamers schoon, netjes met klamboe koelkast e.d. Geen ongedierte en bijna geen muggen. Het resort is super.Het eten is uitstekend. De ene dag op het strand eten en dan de andere dag rondom het zwembad. De Italiaanse eigenaren doen er alles aan om het de bezoekers naar het zin te maken. Het strand wordt afgeschermd door een muurtje. Achter het muurtje is het echte strand. En achter het muurtje staan de opdringerige lokale verkopers die je van alles willen aansmeren. De eerste dag is het lastig, de volgende dagen valt men je bijna niet meer lastig. Wel is de lokale tour een aanrader. zie TIP.Personeel is netjes en behulpzaam en de restaurants zijn prima voor elkaar. Er is van alles te eten. Vis,kip, curry maaltijden, Italiaanse pasta met pesto. Lunch diverse soorten salades. Broodjes, vleeswaren. Alles in overvloed. Een dikke 9 waard en zeker een aanrader.

Gereisd met partner in oktober 2013

Geweldig!!!

B.m. Hendikx
16-10-2013

Mooi authentiek resort.

Fantastisch strand, wel getijden strand. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Resort ligt in de buurt van andere Plan hotels. Prima prijs kwaliteitverhouding. Het eten is geweldig, we zijn er 3 weken geweest en er was geen herhaling telkens wat anders, keuze uit wijnen en bieren, alles gewoon in flessen. Zowel ontbijt als lunch als diner, met veel zorg bereid, alles vers. De kamers zijn sober maar heel zuiver, en elke dag verse bloemen. Dit resort is niet zo geschikt voor kleine kinderen omdat er erg veel trapjes zijn en geen speeltoestellen.

Gereisd met partner in september 2013

Tjingo

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Mapenzi Beach in Kiwengwa, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Mapenzi Beach zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.