28 tips over Hotel Reef & Beach Resort

• stephan, 28-06-2014 Rapporteren

alle kamers hebben zee zicht, maar ze hebben bungalows welke op 5 meter van de oceaan en strand staan, deze zijn erg mooi. wij hadden bungalow 95,

• Hans, 28-06-2014 Rapporteren

Tip: Duiken, Safari, Excursie in het hotel regelen ze het allemaal. En boek een "ocean view" bungalow deze is op 5 mtr van het strand

• Anne, 12-02-2014 Rapporteren

Als je graag wil snorkelen, neem dan eigen spullen mee.Deze worden niet verhuurd bij het resort. Voor een lekker strand ga je naar Paje, daar heb je ook een leuk tentje met lekkere lunch en echt goeie koffie (Paje by Night). Stonetown vonden wij de moeite waard (niet voor een hele dag), maar een halve dag kun je je daar prima vermaken. Er wordt je afgeraden om een tour te boeken bij de beachboys, maar wij hebben van andere gasten gehoord dat het prima was en stukken goedkoper dan op het resort.

• Andre, 23-02-2014 Rapporteren

Vul flesjes water voor de avond, na 22:00 uur houd de all in op

We hebben een aantal aanbieders voor Reef & Beach Resort voor je op een rij gezet:

• Petra, 06-03-2014 Rapporteren

Koraalrif voor de deur; zeker ontdekken bij eb (zeekomkommers, koraalduivels, aquariumvissen, knalrode zeesterren, zeeanemonen, etc). Gesprekken met locals rondom het resort en sta versteld van de verhalen die volgen. Eiland verkennen: regel een excursie bij het hotel of bij de beachboys (Hamada Mohamedi +255 774 372 846), neem een taxi, een huurauto, brommer of dalla-dalla. Stonetown is prachtig om te verkennen, zo ook een specerijentour en het zuiden van Zanzibar (dolfijnen).

• Johan, 21-02-2014 Rapporteren

Boek all inclusieve. Voor alle hotels in Zanzibar geldt dat er buiten de deur 's avonds niet zo veel te beleven is. En de Bungalows zijn heel mooi gelegen.

• Anna, 10-02-2014 Rapporteren

boek een bungalow en all inlcusive. Boek Safari en Excusies direct in het hotel

• Aad, 12-02-2014 Rapporteren

Zanzibar is een mooi eiland waar genoeg te doen en te zien is. Wij zijn nog op een ander resort geweest en daar had je kilometers witte zandstranden waar je wel met laagwater kon zwemmen. De vlucht van Arkefly is ook een regelrechte ramp, Schiphol - Hurghada waar je alles moest betalen, Hurghada - Zanzibar 1 x eten en 2 x een drankje. Terug ga je via Mobassa Kenia, Hurghada naar Schiphol, te klein vliegtuig voor deze afstand.

• Harm roel, 24-07-2014 Rapporteren

Ga een safari doen, want dat vonden wij het einde, helemaal te gek. Ook de colobus apen en de dolfijnen waren onze favorieten.

• Ana, 29-06-2014 Rapporteren

Wij hebben in het hotel een Safari geboekt, moet je wel Bert vragen, hij heeft een eigen kamp in Selous. Was heel erg goed.

• Joseph, 28-06-2014 Rapporteren

laat je een keer verwennen, het lobster menu is erg lekker

• Johanna, 30-06-2014 Rapporteren

Boek een Safari direct bij de eigenaar, met een beetje geluk vliegt hij je er zelf heen. Was heel mooi, Selous is het grootste reserve van Afrika, en ligt toevallig dicht bij Zanzibar

• elanie, 03-07-2014 Rapporteren

het maakt niet uit welke kamer je boekt, alle hebben zeezicht!!

• Aly, 24-07-2014 Rapporteren

Geniet van de dolfijnen en van de mooie stad stonetown met al zijn bijzondere kruiden. Veel dingen hebben we niet kunnen doen in de week dat wij er waren, hadden heel graag langer gebleven, gaan er zeker nogmaals naar toe

• idecroon, 14-09-2014 Rapporteren

De 1e middag was er een mogelijkheid om gratis met een citytour naar Makunduchi te gaan vanaf het resort.Op bezoek bij locals 10 km verderop.Dit was erg indrukwekkend,zeker een aanrader.Als je met een taxi op pad wilt regelt het personeel dat en spreek je vooraf een tarief af. Vanaf het resort naar restaurant The Rock (een aanrader, wel tijdig reserveren) is een half uurtje voor 40 USD. Het strand verderop (Paje Beach) is ook een aanrader om een dagje te vertoeven, kwartier rijden, 15 USD.

• Arno, 02-10-2014 Rapporteren

Bezoek Stone Town en ga mee met de village tour om bewust mee te maken dat dit land ook veel aandacht nodig heeft gezien de armoede. Dolfijnen zoeken en met ze zwemmen is een unieke ervaring, de excursies zijn goed betaalbaar zolang je ze via de lokale mensen op het resort regelt en niet via je touroperator.

• Hanneke, 16-09-2014 Rapporteren

We hadden een bungalow geboekt, deze zijn direct aan de zee

• Nicolette, 22-09-2014 Rapporteren

De Nederlandse hoteleigenaar heeft ook een safaricamp in Selous, Tanzania. Je kunt vanaf Zanzibar op safari naar Selous. Uit eigen ervaringen kan ik zeggen dat dat echt fantastisch is en alles is perfect geregeld. De gidsen zijn super, het personeel fantastisch. Het nieuwe safari camp is echt prachtig en ook nog compleet met zwembad. We hebben ook heerlijk gegeten. De dieren zijn zo bijzonder dat je dat echt met eigen ogen moet gaan zien. Wij komen in ieder geval (snel) terug.

• Marian, 07-02-2014 Rapporteren

Neem zonnebrand factor 50 mee en dichte strandschoenen! Ga niet onbeschermd de zee op!

• Mer.monster, 23-02-2014 Rapporteren

Neem goede zonnenbrand en aftersun mee! Die zal je nodig hebben!!!

• i_debruijn21, 05-03-2014 Rapporteren

Tips: geld pinnen is dramatisch, dus neem voldoende U.S. dollars mee!! Neem waterschoentjes mee als je een stukje over het strand wil wandelen (koraal en zee-egels). Regel via het resort een taxi (evt. met een groepje) en ga er lekker op uit. .Dit kost $ 120 voor een hele dag, dan heb je een 6 persoonsbusje (ca. € 15, - p.p). De safari: was geweldig maar duur (rond de € 900,- p.p). Je bent veel goedkoper uit als je het zelf regelt (We vlogen met Coastal en verbleven in Selous).

• Vanessa, 31-12-2014 Rapporteren

Als je je vakantie hierheen kiest, kijk dan of je wat plek in je koffer hebt voor pennen, schriftjes, speelgoed of kleding. Vraag aan de staf waar je ze het beste kunt uitdelen of meegeven. Vergeet voor jezelf vooral geen waterschoenen, zonnebrand en genoeg cash geld in Dollars of Shilling (geld opnemen is alleen mogelijk in Stone Town).

• erik en petra, 23-08-2014 Rapporteren

Als je gaat ga dan zeker het land bezichtigen zoals spice tour,stone town zeer mooi met dolfijnen zwemmen in de zee en snorkelen op mnemba lagoon

• Tineke, 27-01-2015 Rapporteren

Wij hebben een driedaagse safari nar het Selouspark in Tanzania gedaan, een fantastische ervaring.

• Gerben, 03-09-2014 Rapporteren

ga op Safari, dit was wel de grootste verrassing. Zanzibar was mooi, maar Safari is uniek.

• SaskiavM, 05-11-2016 Rapporteren

Waterschoenen, flippers en een duikbril moet je echt in je koffer stoppen!

• Daphne, 13-10-2014 Rapporteren
    • Boek je excursies via het hotel, Beachboys zijn niet altijd betrouwbaar, Arke biedt dezelfde excursies aan als het hotel tegen een hogere prijs.
    • Neem enkele losse shilling mee. Soms is een kleine fooi gewenst (houd er rekening mee dat het loon gem. 3 euro per dag is, geef in verhouding)
    • Geef geen snoep o.i.d. aan kinderen. Voor je het weet zijn er honderd kinderen die elkaar onder de voet lopen. (Wil je toch iets geven, geef het dan aan een stam oudere die het eerlijk kan verdelen o)

• SaskiavM, 05-11-2016 Rapporteren

Neem kleding mee voor kinderen om weg te geven in het dorp want je vanuit het resort kunt boeken!

De Spice farm en Stone town bezoeken kan met een excursie geboekt bij Ali op het resort. Helemaal TOP (en goedkoper dan bij TUI)