Ruaha Nationaal Park

Vakantie in Ruaha Nationaal Park

We hebben een aantal aanbieders voor Ruaha Nationaal Park voor je op een rij gezet:

Reviews over Ruaha Nationaal Park

• 10D.10-02-2015

Prachtig Park

Heel divers met heuvels, rivieren en savanne

• 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2015

• 10Jos en Magda28-02-2011

Een droom ...

Deze lodge is gelegen aan de rivier in het Ruaha National Park. We logeerden er in zeer mooie chalets die bovendien goed uitgerust waren (ruime douche). 's Nachts stonden de olifanten langs onze chalet en de hippo's hoorden wij van uit ons bed !!! Vooral het zicht op de rivier was toch wel indrukwekkend.

• 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in februari 2011

• 9tony09-06-2008

wij zijn reeds vele malen, in verschillende seizoenen door Ruaha NP getrokken en keer op keer straalt het rust, pracht en puur natuur uit. de capsites in het park zelf zijn wel nogal rudimentair (geen sanitair of watervoorzieningen), de ijzeren bandas (in het groen geverfd) zijn wel comfortabel en betaalbaar, de lodges in het park zijn daarentegen ongelofelijk duur (wellicht daar ze ook zeer veel taksen aan de TZ staat moeten betalen), maar het park en de natuur, de rust en verlatenheid zijn alles waard. dit is de Serengeti van de jaren 50, voor ze onder de voet gelopen was door het massa toerisme. hier kan je rustig Vier dagen rijden en geen andere jeeps (buiten die van de gard) kruisen. doen!!

• 9Omgeving

Gereisd met familie in september 2007

• 9bm03-02-2008

Ein Nationalpark der sich lohnt. Nebst großen Gnuherden und zahlreichen Giraffen haben wir hier auch ein paar Leoparden, Geparden und natürlich jede Menge Löwen finden können. Ganz toll waren natürlich die beiden Löwen die gerade in den "Flitterwochen" waren. Das zieht sich bei Mama und Bwana Simba immer ziemlich lange hin... Also nicht fluchen, wenn der Film gerade alle oder der Akku leer ist, sondern einfach ein paar Minuten abwarten. Mit viel Glück kann man hier auch ein paar der fast ausgestorbenen afrikanischen Wildhunde entdecken. Uns war dieses Glück leider nicht hold, weil sie sich natürlich durch den Park bewegen und sich dieses Jahr gerade in einer anderen Gegend aufhielten als wir. Die ansonsten reichhaltige Tierwelt hat uns dafür aber entschädigt. Zwischendurch sind wir noch einem offenen LKW begegnet: eine afrikanische Schulkasse auf Klassenfahrt in den Nationalpark. Ohne Sitze, ohne Gurte. Dem TÜV würden sich dabei sicher die Nackenhaare sträuben...

Gereisd met familie in oktober 2007