Reviews over Ndutu

Olifantastisch camp midden tussen de dieren

Anne,
    27-2-2014

Dit is een mobiele camp, wat met de migratie meetrekt en ca. 3-4 maanden in dit gebied is. Het bevindt zich in het meest Westelijke deel van het Ndutu gebied. Het camp heeft 12 slaaptenten, 1 eettent, 1 bartent en diverse tenten voor keuken en staf. Alles is in een cirkel met behoorlijke afstanden van elkaar opgebouwd, net als een Maasai dorp. De tenten zijn vrij ruim van opzet en kunnen goed afgesloten worden. Achterin is de badkamer met douche en wc. Als je zegt, dat je wilt douchen, wordt aan de buitenkant een waterzak met ca. 20 liter warm water gevuld. Dit is een "groen" camp, waar zeer zorgvuldig met water en energie wordt omgegaan. Elektriciteit wordt met zonneenergie, accu's en batterijen moet je in de centrale bartent opladen.

Zeker gezien de beperkte mogelijkheden, die ze hier hebben, vonden wij het eten uitstekend. Je moet alleen wel alles lusten, want je kunt niet kiezen. Er is één soort soep vooraf, één hoofdgerecht en één nagerecht.

Geweldige lodge voor een reis door Serengeti

margo,
    24-1-2012

Na een hele dag een game drive te hebben gehad kwamen we aan bij deze lodge. De ligging is prachtig want vanuit het restaurant of je huisje kijk je uit over de vlaktes en een meer waar de dieren rondlopen. Het huisje zelf is goed verzorgd, zelfs met 3 personen is er genoeg ruimte en de badkamer is prima. Het restaurant verzorgde met oud& nieuw een enorm buffet en de andere dagen werd aan iedereen hetzelfde menu geserveerd wat erg lekker was. Het ontbijt bestaat uit een kleinschalig continentaal buffet maar op verzoek kan de kok vanalles extra maken. Er is binnen een lounge en buiten is de mogelijkheid om 's avonds rond een kampvuur te zitten onder de heldere sterrenhemel.

droom lokatie

ciel van dinther,
    15-8-2011

na uren over de vlakte van de serengeti te hebben gereden , kwamen we aan bij een schitterend gelegen lodge, in de verte lag het meer, helaas was het nu het droogte seizoen dus het zag wit van het zout. rondom de lodge stonden schitterende accacia bomen. en de lodge was perfect. heerlijk gerealxed bij het kapvuur, en naar een fantastische zonsondergang gekeken. jammer dat we hier maar 1 nach waren. zeker een aanrader.

prachtige plek

atievanhoorn,
    17-3-2011

Voor je huisje zie je de gnoe's en zebra's langs trekken.

Tijdens het diner verschijnen de givetkatten.

Bijzonder aardig en gezellig personeel in het restaurant.

Prachtige lodge, unieke plek

EB,
    21-7-2010

Ndutu Lodge is zeker een aanrader. Prachtige ligging, hutten zijn comfortabel. 's avonds kun je heerlijk bij kampvuurtje of openhaard zitten en genieten van slechts het geluid van de dieren op de achtergrond. Ligging ideaal voor de safaritochten in de Serengeti en Ngorongoro.

Ndutu scoort een 8,7 uit 10, op basis van 3 reviews