Reviews over Mikumi Nationaal Park

Heerlijke lodge in Mikumi NP

Stephan,
    6-1-2016

De lodge ligt prachtig aan de rand van het park. Heel veel wild loopt voor je huisje langs. Klein zwembad maar prima. Goed eten.

Prachtige plaats in Mikumi

D.,
    10-2-2015

Ook bekend onder Stanley's Kopje.

Fantastisch gelegen, Tenten zijn allemaal zeer comfortabel ingericht. Eten in het restaurant is geweldig, net als het uitzicht. Personeel zeer vriendelijk. Gidsen en chauffeurs uitstekend opgeleid.

Betaalbare lodge in Mikumi NP

Ralph,
    12-8-2012

Binnenkort worden de kamers opnieuw gebouwd. Het restaurant is onlangs gerenoveerd en in die zelfde stijl worden er nieuwe kamers opgetrokken.

Wat een uitzicht

Niels,
    3-8-2011

Dit kamp is ook bekend onder de naam Stanley's kopje. De lodges zijn dan ook gesitueerd rondom het kopje (= heuvel) met allemaal een prachtig uitzicht over de savanne. Het restaurant/ de bar en het (kleine) zwembad liggen op het kopje zelf en zijn te bereiken via redelijk steile trappen/paden. Vanaf hier is het uitzicht rondom echt fenomenaal over het hele gebied. Voor mensen die slecht ter been zijn is dit alleen niet echt handig. Verder ziet alles er goed onderhouden en schoon uit. Het personeel is vriendelijk en de lodges zelf zijn ruim opgezet (voor 2 personen) met een terras met zitje aan de voorzijde waarbij er genoten kan worden van dat mooie uitzicht. Uiteraard zijn er vanuit het kamp leuke safaris te maken. Zeker wel een aanrader om vanuit hier Mikumi te bezoeken.

Goede lodge in the middle of nowhere

Jasper,
    16-8-2010

De Mikumi Wildlife Lodge ligt in een wat kleiner wildpark waar weinig toeristen komen. De lodge is ruim opgezet. De huisjes liggen ongeveer 10 meter uit elkaar en zijn voorzien van een badkamer, die heel redelijk is gezien de locatie. De kamers hebben, ook vanuit het bed, een prachtig uitzicht over de savanne. Ook de leeuwgeluiden 's nachts ontbreken niet. Gelukkig is er altijd een bewaker met geweer wakker. De lodge beschikt over een klein zwembadje en een prachtig restaurant waar je heel sfeervol kunt dineren in de Afrikaanse duisteris. De mensen zijn bijzonder vriendelijk, zoals eigenlijk overal op het vasteland van Tanzania. Mikumi is vanuit Dar es Salaam met de auto te bereiken, in tegenstelling tot de grote wildparken in het noorden. En je hebt er een goede kans de Big Five in één dag te zien. Zeker een aanrader. Een verblijf van twee nachten is gezien de omvang van het park genoeg.

Mikumi Nationaal Park scoort een 9 uit 10, op basis van 2 reviews