Taipei

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Taipei

Reviews over Taipei

• 8Bart ziher04-05-2019

Fantastisch, vriendelijk, warm welkom!

We zijn voor twee weken naar Taiwan vertrokken, naar de hoofdstad Taipei. Het is een hele drukke stad maar de mensen zijn erg gestructureerd, wat wij als heel fijn ervaren hebben! Openbaar vervoer in de stad is perfect geregeld! In de metro is het veilig en schoon, wij werden zelfs vriendelijk verzocht om onze kauwgom weg te doen omdat je er niet mag eten en drinken wat ervoor zorgt dat het allemaal zeer schoon is. Ons hotel “garden hotel Taipei” was een prima hotel voor ons en de kinderen. Het ligt dicht bij de groene metro, Ximending en supermarkt/ winkelcentrum aan de overzijde van de straat. Vanuit hier kun je goed met de metro uit de voeten. Wij vonden de Shihlin heel leuk om te zien. Dr drukte savonds bij ximending was enorm! De Taipei 101 is natuurlijk een must en erom heen bij the Breeze heb je veel straatartiesten wat het heel leuk maakt. De tempel chiang Kai shek is een hele grote met elk héél uur de wisseling van de wacht!

april 2019

• 9Mohammed Mosto17-04-2018

Voor herhaling vatbaar!!

Geweldige winkel ervaring heerlijk geshopt met zeer vriendelijk personeel en geweldige restauranten om lekker te eten!

• 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8B schilders13-01-2018

Mooie schone stad

Mooie stad met veel verrassende bezienswaardigheden. Mooie speeltuintjes voor de kinderen

• 7Cultuur

augustus 2017

• 8gaston_marloes22-07-2017

Bijzondere stad

Ondanks dat Taipei nog niet zolang door de chinezen is bewoont, hebben ze er een prachtige stad van gemaakt en alle oorspronkelijke gebouwen laten staan.

Gereisd met partner in november 2016

• 7bennad21-01-2017

Aziatische stad voor aziaten.

Op mijn reis naar Thailand had ik een lange overstap van 1 dag in Taipei,en die tijd heb ik gebruikt om Taipei te bekijken.Er zijn een aantal dingen die opvallen als je door de stad loopt:het grote aantal oudere motorscooters die er rondrijden ,en het grote aantal mensen die met operatie-maskers op hun gezicht door de stad lopen.Deze twee hebben volgens mij met elkaar te maken,hoewel het dan wel vreemd blijft om te zien dat het masker wel af gaat om een sigaretje te roken... Taipei is een echt oosters georienteerde stad.Bijna niemand spreekt Engels,en leesbare wegbewijzering en fatsoenlijke stadsplattegronden zijn schaars. Taipei mag dan een redelijk ontwikkelde stad zijn,maar het is zeker niet ingespeeld op westerse toeristen.

• 7Cultuur
    • 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Alleen gereisd in januari 2017

• 8REINDER DEVRIES23-09-2011

Verborgen parel!

Nog niet overspoeld door massatoerisme en in veel opzichten anders dan de omringende landen.

Zakelijk gereisd in januari 2011

• 8Anouk Olijve05-01-2011

Super!!!

Voor iedereen een aanrader! Mooie stad, vriendelijke mensen, lekker eten en alles is belachelijk goedkoop!

• 9Uitgaanslevenn
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juli 2010

• 7carla en michel02-05-2010

heel gevarieerd eiland met gastvrije mensen

we zijn een beetje vroeg in t seizoen gegaan( met chinees nieuwjaar) en dan is het net 2weken een beetje somber weer... het klimaat is door het jaar heen van gematigd tot tropisch dus van alles. We zijn aan de stranden geweest, prachtige rotspartijen, en in de binnenlanden(hoge bergen!). De mensen zijn veel gastvrijer en opener dan de chinezen op het vaste land, echt tof die theesessies! Prachtige bamboewouden, soms een aapje of een slangetje.. haha

NB: wel heel erg jammer dat ze ons niet verrteld hebben over de grote typhoon van aug 2009 die heel veel verwoest heeft... ook het unieke treinrailsje van 300 km en van 100 naar 2000 km hoogte!!! en veel wegen

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 7Sfeer in stad
    • 6Stranden

Gereisd met partner in februari 2010

• 6tamara19-07-2009

Veel smog en drukte

Taipei is mij niet heel goed bevallen. Er is veel smog en het is er erg druk.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 5Stranden

Zakelijk gereisd in april 2009

• 8Anneke Kaiser13-05-2009

Aanrader

Afgelopen jaar voor het eerst geweest. Vond het een belevenis! Veel te zien, te doen, cultuur/natuur, goed metro-systeem, uiterst vriendelijke bevolking. Met de hogesnelheidstrein naar zuiden geweest, leuk dagtripje. Aanbod Westers eten (voor zover je dat zoekt op zo'n bestemming) viel me ook reuze mee, en met de Engelse taal kun je meestal voldoende redden. Taipei is een soort New York maar dan Chinees. Een reisgids is wel aanrader voor deze bestemming. Ik ga zeker nog eens terug!

• 9Cultuur
    • 9Omgeving