Taipei

vakanties Taipei

We hebben een aantal aanbieders voor Taipei voor je op een rij gezet:

Reviews over Taipei

• 9Rob Romeijn12-10-2006

Ik ben voor mijn werk diverse malen in Taipeh geweest (telkens 2 weken) en het is fantastisch om er te werken en in de vrije tijd de stad te verkennen. Vriendelijke mensen, veel te zien zoals tempels, ondergrondse winkelcentra, nachtmarkten, historische bouwwerken en de Taipei101, verder erg druk, veel jongelui. In oktober 2005 met mijn vrouw een rondreis gemaakt. Buiten Taipeh is het gelukkig minder druk. Hoewel er weinig Engels wordt gesproken, kun je je er goed mee redden (stations, tourist offices). Het is een belevenis om zelf je rondreis te regelen, van dag tot dag, en gebruik te maken van het OV, zoals bussen, bullit-treinen en vliegtuigen. In 10 dagen heb je Taiwan dan ook wel gezien. Aan te raden zijn de steden Hualien voor de Taroko-gorges, Kaohsiung voor de tempels en het Love-lake, de Alishan-mountains, Sun-Moon lake en uiteraard de hoofdstad Taipeh. Al met al een heerlijke periode in Aziatische sferen, in een modern land, waar toerisme nog in de kinderschoenen staat !

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met familie in oktober 2005

• 8REINDER DEVRIES23-09-2011

Verborgen parel!

Nog niet overspoeld door massatoerisme en in veel opzichten anders dan de omringende landen.

Zakelijk gereisd in januari 2011

• 8Bart ziher04-05-2019

Fantastisch, vriendelijk, warm welkom!

We zijn voor twee weken naar Taiwan vertrokken, naar de hoofdstad Taipei. Het is een hele drukke stad maar de mensen zijn erg gestructureerd, wat wij als heel fijn ervaren hebben! Openbaar vervoer in de stad is perfect geregeld! In de metro is het veilig en schoon, wij werden zelfs vriendelijk verzocht om onze kauwgom weg te doen omdat je er niet mag eten en drinken wat ervoor zorgt dat het allemaal zeer schoon is. Ons hotel “garden hotel Taipei” was een prima hotel voor ons en de kinderen. Het ligt dicht bij de groene metro, Ximending en supermarkt/ winkelcentrum aan de overzijde van de straat. Vanuit hier kun je goed met de metro uit de voeten. Wij vonden de Shihlin heel leuk om te zien. Dr drukte savonds bij ximending was enorm! De Taipei 101 is natuurlijk een must en erom heen bij the Breeze heb je veel straatartiesten wat het heel leuk maakt. De tempel chiang Kai shek is een hele grote met elk héél uur de wisseling van de wacht!

• 8Zorg voor natuur

april 2019

• 6tamara19-07-2009

Veel smog en drukte

Taipei is mij niet heel goed bevallen. Er is veel smog en het is er erg druk.

• 6Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 5Stranden

Zakelijk gereisd in april 2009

• 8Anneke Kaiser13-05-2009

Aanrader

Afgelopen jaar voor het eerst geweest. Vond het een belevenis! Veel te zien, te doen, cultuur/natuur, goed metro-systeem, uiterst vriendelijke bevolking. Met de hogesnelheidstrein naar zuiden geweest, leuk dagtripje. Aanbod Westers eten (voor zover je dat zoekt op zo'n bestemming) viel me ook reuze mee, en met de Engelse taal kun je meestal voldoende redden. Taipei is een soort New York maar dan Chinees. Een reisgids is wel aanrader voor deze bestemming. Ik ga zeker nog eens terug!

• 9Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in mei 2009

• 9Mohammed Mosto17-04-2018

Voor herhaling vatbaar!!

Geweldige winkel ervaring heerlijk geshopt met zeer vriendelijk personeel en geweldige restauranten om lekker te eten!

• 10Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur
    • 10Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8Anouk Olijve05-01-2011

Super!!!

Voor iedereen een aanrader! Mooie stad, vriendelijke mensen, lekker eten en alles is belachelijk goedkoop!

• 7Sfeer in stad
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in juli 2010

• 8Peter Hoedemakers16-02-2005

Een aantal keren in Taiwan geweest TaiPei en TaiChung. De eerste keren vond ik het niets maar later ben ik er gaan wennen. Dit is negatief: beperkt keus Europees eten behalve in westerse hotels/restaurant zoals Hilton, McDonald en TGI's Erg druk en 's zomers gewoon heet

Wat is wel leuk: de avondmarkten (op de dag is het daar te warm voor) aparte sfeer en weinig westerlingen. Cultureel absoluut een belevenis en voor wie interesse heeft in Oosterse cultuur een beleving.Moet je gaan: JA als je iets anders wil en je zo nu kan en wil schikken dat dingen iets anders zijn als in Europa.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd in februari 2005

• 7bennad21-01-2017

Aziatische stad voor aziaten.

Op mijn reis naar Thailand had ik een lange overstap van 1 dag in Taipei,en die tijd heb ik gebruikt om Taipei te bekijken.Er zijn een aantal dingen die opvallen als je door de stad loopt:het grote aantal oudere motorscooters die er rondrijden ,en het grote aantal mensen die met operatie-maskers op hun gezicht door de stad lopen.Deze twee hebben volgens mij met elkaar te maken,hoewel het dan wel vreemd blijft om te zien dat het masker wel af gaat om een sigaretje te roken... Taipei is een echt oosters georienteerde stad.Bijna niemand spreekt Engels,en leesbare wegbewijzering en fatsoenlijke stadsplattegronden zijn schaars. Taipei mag dan een redelijk ontwikkelde stad zijn,maar het is zeker niet ingespeeld op westerse toeristen.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 7Cultuur

Alleen gereisd in januari 2017

• 8Koeman25-03-2008

Een drukke Aziatische stad. Wij vonden het erg gezellig.Kleine restaurantjes waar je heerlijk voor weinig geld kunt eten. Er is veel te zien. Gebruik wel een boek met plattegrond van de stad. De mensen spreken haast geen Engels. Maar als iemand ziet dat je hulp nodig hebt dan komen ze gelijk om te vragen of ze je kunnen helpen. Iedereen is heel erg vriendelijk.De metro is geweldig en gaat zelfs erg ver buiten het centrum. Met de bussen hadden we wat meer moeilijkheden. Aangezien je dikwijls niet kan lezen waar ze heen gaan.We hadden een drie dagen kaart gekocht voor al het openbaar vervoer in de stad. Dat is zeker een aanrader.Het boek de Insight City Guide van Taipei geeft enorm veel informatie.

• 7Cultuur

Gereisd in maart 2008