Reviews over Nantou

Schitterende B&B vlakbij het meer

Annelies
    13-4-2015

Het smalle pand ligt in de hoofdstraat met legio winkeltjes en eetgelegenheden. In het weekend is het er altijd druk. Dan betaal je ook een hogere prijs, zoals bijna overal in Taiwan. Elke etage heeft ca. 2 kamers. De onze was voor 4 personen. Verzonken bad en separate douche, flatscreen (2x) en wifi. Het hele pand is onder architectuur gebouwd, heeft airco en fraai ingerichte kamers. Restaurant op de 8e verdieping met deels uitzicht op het meer. Zowel westers als chinees uitgeserveerd ontbijt. Behulpzame eigenaar en medewerkers die redelijk Engels spreken. Een heerlijke afsluiting van onze Taiwanreis.

Mooi traditioneel Taiwanees hotel bij Xitou

Elly
    21-9-2011

Op de weg naar Xitou Nature education area ( bamboe bos ) vonden wij enkele km. voor het park dit aparte hotel.

Vanaf de enige doorgaande weg ligt het re- vd weg.

De naam is echter alleen in het chinees aangeduid. ( zie foto's)

Geheel in hout afgewerkt, mooie traditioneel aandoende kamers,

met uitzicht op de bergen.

Nette badkamer met ligbad.

Restaurant: staat bekend om zijn traditionele Taiwanse maaltijden.

Zowel voor dinner als het ontbijt.

Dus wil je echt iets van Taiwan zien en proeven, dan is dit een aanrader.

Menukaart in het chinees.

We hadden geen idee wat we hebben gegeten,maar het was erg lekker.

Tip: Xitou is een erg mooi park.

De wandelpaden zijn wel in een heuvelachtig gebied,maar erg leuk om te doen.

Trek hier minimaal een hele dag voor uit. (dus 2 nachten aan te raden )

De parkwachters vroegen aan ons hoe wij dit gebied hadden ontdekt, omdat er blijkbaar weinig tot geen westerse toeristen komen.

Prima hot spring hotel om een nacht te verblijven

Elly
    13-9-2011

We waren op doorreis tussen Taroko N.P. naar Sun Moon Lake, en kwamen aan in Puli Township.

Dit hotel ligt 6 km. voor de stad Puli, tussen de doorgaande weg en de rivier in.

We kregen een prachtige kamer, met een zeer grote badkamer in Japanse stijl.

met een grote 2 persoons whirlpool en prachtig uitzicht.

Omdat het al een beetje buiten het seizoen was, was de hot spring op dat moment niet in gebruik.

Ontbijt:

We kregen een klein ontbijt op de kamer, wat precies genoeg was.

We hebben 's avonds in de stad gegeten.

In een woord: schitterend!

Mirelle
    23-10-2010

Het hotel behoort tot de keten Small Luxury hotels. Het is dus een klein hotel maar zeer persoonlijke service en uiterst vriendelijk en behulpzaam personeel. Het hotel is schitterend gelegen aan het meer. De kamers zijn zeer ruim en luxe, bijna suites te noemen. Ruim kingsizebed, ruime zithoek, groot bureau, jacuzzi met aparte doucheruimte, gecomputeriseerde toiletbril, eigen koffieboonmachine, tv wandmeubel met flatscreen, teveel om op te noemen. Er zijn weinig restaurants in de buurt maar het vijf gangen diner in het hotel is uitstekend. Vlakbij is een bushalte om de nabijgelegen tempels te bezoeken, maar je kunt ook vlakbij fiets of scooter huren. Voor het hotel kun je per boot het meer over. Aboslute weelde!