Aleppo

Aleppo

We hebben een aantal aanbieders voor Aleppo voor je op een rij gezet:

Reviews over Aleppo

• 10Gustav24-09-2012

Aleppo- vor den Unruhen

Wir kamen mit dem Taxi von Antakya in die rund 4 Mio. Einwohner zählende größte Stadt Syriens. In ihrer 5000 jährigen Geschichte wechselten Hoehen und Tiefen einander ab. Hoffentlich erholt sich die Stadt auch nun wieder. Aleppo ist die wohl stimmungsvollste Stadt Syriens. Im Basar herrscht noch die Atmosphaere vergangener Jahrhunderte. Das Nationalmuseum zählt zu den bedeutendsten des Vorderen Orients. Im christlichen Viertel Dschdeide sind neben Kirchen, kleine Hotels, Gaststaetten in denen auch Alkohol ausgeschenkt wird und viele Juweliere. Am Rande des Suq das imposanteste osmanische Bauwerk, die Al-Bahramiye Moschee und die Omaijaden Moschee mit hohem Minarett. Die Zitadelle überragt Aleppo. Das Haupttor ist ein Meisterwerk der Festungsbautechnik. Von der Zitadelle hat man eine überwältigende Aussicht auf die Stadt. Dieser Kommentar ist ein Jahr nach unserem Besuch verfasst. Hoffentlich hat er bald wieder Gueltigkeit!

Gereisd met partner in maart 2011

• 10Uitgaanslevenn

mei 2010

• 9Chris 20-04-2010

Rijke Noord-Syrische handelsstad

Aleppo is één van de oudste steden ter wereld. Al 5000 jaar bloeien hier landbouw, nijverheid en handel. Het is een smeltkroes van volkeren en godsdiensten. Niet te missen: de prachtig omkaderde citadel, de christelijke wijk Dschdeide (met goede restaurants), de Omayadenmoskee, de schitterende soek en de legendarische bar van hotel Baron. In de mooie omgeving: het Simeonsklooster Qala 'at Samaan (Byzantijns bedevaartsoord voor Simeon de pilaarheilige), Ain Dara, een tell uit de 8ste eeuw voor Chr., en vele andere archeologische plaatsen en 'dode steden'.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 9mireille27-05-2009

prachttige streek,mooie cultuur,en rustig

alleppo,moet je gezien hebben dan pas weet je wat mooi is,aangenaam weer,toeristich,gastvrij,

• 8Sfeer in stad
    • 3Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2007

• 10alepna03-04-2009

on tombe sous le charme

une des plus anciennes villes du monde, vivante, multiple, sure. On s y sent a l aise, aide en cela par la gentillesse de la population. Il faut y aller rapidement, car avec la fin de l isolement dont la Syrie etait l objet les touristes vont affluer. Ca va se savoir que la Syrie est un pays extraordinairement riche (histoire, culture, alimentation) varie (population, sites), et hospitalier.

• 7Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in februari 2009

• 0verbraeken frans01-01-2009

om nooit te vergeten

Heb het geluk een heel goede vriend , aldaar geboren en getogen , te kennen . Ik had dus een prima gids die me op enkele dagen iets van zijn land , stad liet zien . In feite een onvergeetlijke ervaring , de stad , zijn verkeer , zijn souks, de armenwijk . Kortom ik zou zo terug kunnen gaan want ik weet dat ik maar een fractie van het land heb gezien .Mijn vriend en zijn gezin zullen eeuwig in mijn hart een plaats hebben.

Alleen gereisd in oktober 2006

• 8Jan R. Vos16-10-2008

mooie en ontwapenende stad

Echt de moeite waard om in Aleppo te verblijven. Heeft veel cultuur en een prachtige souk. De inwoners zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Er zijn wisselkantoren en internet cafe's. Het verkeer is een belevenis, verkeersregels zijn meer suggesties en voorstellen. Openbaar vervoer hoofdzakelijk met taxi,s. Ga eens een half uurtje kijken bij de taxistandplaatsen en je weet niet wat je ziet...

• 8Cultuur

Gereisd met vrienden in oktober 2008

• 10jasmien29-04-2008

wel mij reis naar syrie (aleppo) was echt zonder overdrijven een reis van mijn leven, ik heb mij daar echt geamusseerd. de mensen zijn zeel vriendelijk en hulpzaam. En de prijzen zijn héél democratisch in vergelijking met andere landen. de citadel was een pracht! aleppo is trouwens één van de oudste steden in de wereld. volgend jaar gaan we zeker weer met de helde familie. de sfeer in de nacht is echt verschrikkelijk mooi, dansen zingen enz.

• 10Uitgaanslevenn

Gereisd met familie in april 2008

• 9jimm17-09-2007

aleppo,kruispunt der karavanen ;op de zijderoute en tevens 1 van de oudst permanent bewoonde steden;bewonder de fijne moorse kunst van de citadel,loop verloren in de souk,beleef de stad en overnacht in 1 van de boetiekhotels in el-djeida nl de beit whakil of zamaria:oude ottomaanse herenhuizen die volledig gerestaureerd zijn met de autentieke waterfonteinen in de binnentuinen,vermijd chamhotel.dineer savonds in het openlucht restaurant al mira op de rooftop,schitterend,maar vooral de eerlijke erg gastvrije en behulpzame syriers die je overal helpen,aleppo is superveilig zefs om 12u snachts.....

• 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd in september 2007

• 8Sil13-08-2005

Aleppo is echt een hele plezierige stad. De mensen zijn er zo ontzettend aardig. De souq is echt heel leuk, wel druk. Heel Syrie is de moeite waard trouwens. Veel cultuur, lekker eten, leuk shoppen, lekker warm en goed te bereizen. Zeker in combinatie met een paar dagen strand in Jordanie, de moeite waard

• 8Cultuur

Gereisd in augustus 2005