Lodge Palumeu

11 reviews over Lodge Palumeu in het Nederlands

Het is een top plek

Stan
26-7-2016

Het is er echt geweldig de huisjes zijn dan wel basic maar het is wel allemaal schoon en heel. Dus daar heb je geen last van. De gids was ook helemaal top. Ik kan niks anders zeggen dat dit een aanrader is.

Paradijs op aarde

Jolanda Biervliet
16-3-2016

Zéér enthousiast team!!

We werden de hele dag op een leuke manier bezig gehouden.

In die paar dagen werd er veel ondernomen en daar door veel gezien.

Goede bedden en klamboe.

Lekker eten.

Zeker een aanrader.

Prachtige plek, geweldige gids maar wel eg basis

Sietske van der linden
15-9-2013

We vertrokken op tijd met het vliegtuig vanaf zorg en hoop, na een goed ontvangst met brood en stroop. Geweldig ontvangst door Julius de gids.

De cabins zijn erg basis, matras met wat kuilen, veel kieren in de muren zodat er veel bessten door het huisje liepen en, vlogen. Slapen onder de klamboe was allen al om die reden geen luxe. En de geluiden van de buurcabin.....

Het eten was lekker, broodjes werden vers gebakken s morgens, soms werd er gebarbecued tijdens een trip. Heerlijk gezwommen en onder de waterval gestaan. Wandeling door het oerwoud was een echte belevenis. Beklimmen va, potihill ook omdat het erg had geregend en hetbglad was. Dorpswandeling was heel interessant, ambachten werden gedemonstreerd en we konden souveniers kopen bij de vrouwen, prachtige boot, kettingen, kalabassen, prachtig. Julius is een gewldige gids met veel aandacht voor zijn gasten

We hebben een aantal aanbieders voor Palumeu voor je op een rij gezet:

Het park ligt prachtig in het binnanland van Suriname. Voor iedereen die het binnenland wil bezoeken is dit een zeer geschikte locatie!

Na een vlucht met fantastisch uitzicht, geland in Palumeu, met een heuse aankomsthut. Rechts naast de vertrek hut, brilliant! Onze touroperator gids en locale gids -kleinzoon van de Chief- hebben meer dan goed voor ons gezorgd. Heerlijk gegeten, schone en basic, inventieve voorzieningen en natuurlijk de prachtige natuur en kennismaking met oude tradities. Erg bijzonder om dat van zo dicht bij mee te mogen maken: het scherpe oog van de heren bij het spotten van vogels, apen, spinnen, kikkers en konkoni's, vissen op piranha's en anjoemara, boogschieten en voetballen met de locale jeugd. Ook de oude ambachten worden in ere gehouden: de Trio's en Wayana gebruiken alleen uit de natuur wat ze nodig hebben. Zelf hangmatten vlechten van zelfgemaakt katoen, vissen, casavebrood maken, en sieraden rijgen van gekleurde zaden. We boeken volgende keer zeker weer een touroperator trip: aandacht voor het behouden van wat is en het ondersteunen van de locals is wat hen drijft. Heerlijk tot rust komen

Wat overweldigend!

Julia
30-10-2011

Wat een prachtige locatie, midden in de jungle naast het indianendorp waar de Wajana's en Trio's gebroedelijk naast elkaar leven. De accomodatie is geweldig! Prachtig uitzicht op de surinamerivier. Spannende geluiden vanuit de jungle! 2 bedden met goede klamboe, een douche met toilet. Een 5daagse trip met METS TRAVEL & TOURS geboekt! Wat een sensatie en wat een aanrader! Hele leuke gids, veel gezien van Jungle looptocht tot het beklimmen van een granieten heuvel die voor een overweldigend uitzicht zorgt. Ook regelmatig tijd om te genieten van watervallen waar je jezelf kunt laten masseren. Op zijn tijd 'hangmatteren' en genieten van de rust en schoonheid om je heen! Al met al een echte aanrader!

prachtige natuur

Gerben
30-8-2011

Hier 3 keer verbleven in 2003 en 2005, geboekt via touroperator Metz in Paramaribo. Wel prijzig ivm monopolie. Palumeu is een indianendorp aan de Tapanahony, en is redelijk verwesterd door invloed van touroperator. Eten voor een dergelijk afgelegen plek voldoende tot goed. Accommodatie zeer basis, maar prima. Prachtig uitzicht op de rivier. Aldaar vragen of je kunt vissen met inwoner op een korjaal, zwemmen in Tapanahony kan goed, ondanks aanwezigheid piranha's. Let op de 'seizoenen'. Bij grote droge tijd is de Tapanahony moeilijk bevaarbaar.

Trip van enkele dagen (semi-expeditie)naar Kasikasima-gebergte zeer aanbevelingswaardig. Wel goed opletten op doorkoken drinkwater.

Midweek genieten op Palumeu

marritrebel
2-8-2011

Al voor de derde keer in Suriname, voor het eerst bij de inheemse cultuur. Veel geleerd van onze gids Elton van het tourbedrijf. Hij vertelde ons veel over de verschillende dieren die er voorkwamen, de medicinale werking van de bomen en de cultuur van de inheemsen. We hadden onze eigen lodges met douche en toilet en elke ochtend thee en koffie, een beetje luxe in de jungle!

Zeker de moeite waard om te bezoeken als je in Suriname bent!

4 dagen heerlijk in de Surinaamse jungle

Patrick & Rhea
30-7-2011

Onze 4-daagse reis. We werden prima ontvangen op het vliegveld Zorg en Hoop vanwaar we in een klein vliegtuigje naar Palumeu vlogen. De ontvangst daar was hartelijk en alles zag er sober, maar functioneel en schoon uit. Het eten was goed, de omgeving mooi en het was er heerlijk rustig (geen telefoon of internet!). Gedurende de vier dagen hadden we een gids, Julius, en een lokale gids, Roy. Beide heren waren ontzettend aardig en wisten ons heel veel te vertellen over de omgeving, de natuur en indiaanse cultuur. Al met al was het ontzettend de moeite waard!

uitermate vriendelijke behandeling door bewoners

jan en aaltje
12-4-2011

De lodges zijn functioneel sober en voorzien van schoon beddegoed. De gastvrijheid van de reisbegeleiders is uitstekend. Met eenvoudige middelen worden zeer smakelijke maaltijden bereid. het programma is voldoende vol om heel veel dingen te doen, maar er schiet ook nog tijd over om even tot je zelf te komen in de rust van de omgeving.

We hebben een aantal aanbieders voor Palumeu voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Lodge Palumeu in Tapanahony, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Lodge Palumeu zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Lodge Palumeu scoort een 8.75 uit 10 op basis van 11 reviews.