Lodge Jungle Resort Pingpe

Meer lodge info

18 reviews over Lodge Jungle Resort Pingpe

• 2019
    10Nils Lubbers21-08-2019

Verblijf dat past bij deze fantastische omgeving!

Beste avonturier,

Normaal gesproken ben ik niet van het schrijven van reviews, maar voor dit verblijf maak ik graag een uitzondering. Pingpe jungle resort is een warm en hartelijke plaats. Er zijn maar een paar huisjes beschikbaar, waardoor je echt het idee hebt je in een jungle te wanen en niet in een luxe resort.

De reisgids Chapeau en tevens eigenaar van het resort neemt ruim de tijd uitleg te geven over de geschiedenis van de omgeving en de Marrons. De activiteiten varieren van jungle tours tot het bezoeken van watervallen en ochtend/avond tours op de boot. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om één van de traditionele Marron dorpen te bezoeken (aanrader!)

Wij (vader en ik) hadden geboekt voor twee nachten, maar hebben met alle aangeboden activiteiten een onvergetelijke ervaring gehad. Mocht je willen kiezen voor een goede service, een prettig verblijf met activiteiten op maat, zou ik Jungle resort Pingpe absoluut aanraden!

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 2018
    8Jacqueline31-10-2018

Fantastisch, veel geleerd over Marrons

Verblijf in Pingpe was een fantastische ervaring. 's Morgens bij zonsopgang de Suriname afdrijven luisterend naar alle dierengeluiden, informatieve rondwandeling door het dorp met een heerlijke lunch. Gastvrije en kundige gidsen. Naast de jungle ook veel geleerd over de geschiedenis en de huidige situatie in de dorpen van de Marrons. De back-to-basis tour is een aanrader: wandeling door de jungle en overnachting in hangmat met een kakofonie van geluiden. Het resort is redelijk basaal en dat maakt de beleving passend bij de omgeving.

Gereisd met vrienden in oktober 2018

• 8Paul en Gerrie02-04-2018

Eenvoudig resort op prima locatie.

Locatie was perfect, kleinschalig en met uitzicht over de rivier. Lodge was verouderd met lekkend dak en geen water uit de douche. Ook gebrekkige stroomvoorziening. Eten was goed. Gids kon wat attenter zijn.

Gereisd met partner in maart 2018

• Oude reviews

8Andre en Atia Janssens27-09-2017

Verder in het regenwoud, basic maar toch verwend

Wat we al meer lazen is dat er bijna geen of helemaal geen frisdrank is en alleen maar bier. Mijn vrouw en ik drinken geen alcohol, dus een paar keer was het toch alleen maar water of koffie. Dus als je bier kan inslaan, kun je ook frisdrank op voorraad houden. Ja toch? De Back to Basic tour was gezellig en leerzaam, gezellige groep. Het dorp interessant, onze lodge was goed, maar hoorde van andere dat het toch wat minder was. Als het management schrijft dat 2x per week de handdoeken vervangen worden, moet je dat ook doen. Voor de rest was het wel in orde. Volgend jaar gaan we zeker terug naar Pingpe. Pingpe is zeker een grote concurrent voor Dan Paati.

Gereisd met partner in september 2017

• 10Suzan17-03-2017

Wij hebben genoten

De afgelopen dagen een 3 daagse gedaan bij pingpe. Alle feedback van hieronder hebben ze wat mee gedaan! De activiteiten waren goed, kundig en afwisselend. De locatie is goed en zeer authentiek. Het contact vooraf was heel prettig. Daarnaast waren de gidsen ook super!

Wij hebben genoten!

Gereisd met vrienden in maart 2017

• 8Egbert Sportel29-11-2016

Gastvrij en indrukwekkkend

Het resort ligt op een prachtige plek, door de stroomversnelling is er ook een prima plek om te zwemmen. Het personeel is gastvrij en maken dat je het naar de zin hebt. De gids(en) zijn zeer kundig en weten heel veel over de dieren, planten, het landschap en de cultuur van de mensen langs de rivier. Het verblijf was goed verzorgd, het huisje (onze kamer) was sober maar voldoende om alleen te slapen. De rest van de dag waren we buiten of in de gemeenschappelijke ruimte. De back-to-basic trip was inderdaad, back-to-basic, zoals we verwacht hadden. Slapen in het bos in een hangmat is even wennen en ook spannend met al die dieren om je heen. Ondanks het sobere verblijf, heerlijk gegeten. De gids bleek ook nog eens een prima kok te zijn. Wel jammer van al dat plastic. Wij kijken er met een nederlandse blik naar, maar het stond ons wel tegen dat alles in plastic verpakt is, ook het eten dat we onderweg kregen in Atjonie. Betaal een paar SRD meer of zorg dat er stenen borden en metalen bestek is dat afgewassen wordt. In het algemeen, heel erg bedankt voor de mooie ervaring, de gastvrijheid en de vrolijkheid.

Gereisd met partner in oktober 2016

• 7Sandra28-10-2016

Leuke belevenis

De huisjes zijn eenvoudig en dat is prima, maar het zou fijn zijn als er wel een beetje schoongemaakt wordt. Onder het bed lagen dikke vlokken stof. Prullenbak en handdoeken werden 5 dagen niet verschoond.

Er kunnen nog een aantal dingen verbeterd worden. Het is vreemd als je 9 gasten hebt voor 5 dagen, je maar 12 flesjes cola op voorraad hebt. Het alternatief hiervoor is bier. Moet met de boot meekomen zeggen ze zelf. Maar in het dorp aan de overkant staat in de supermarkt cola genoeg, dus kan daar ook gehaald worden. Het eten is heerlijk, geweldige kokkin. 5 dagen was wat ons betreft 1 dag te lang, maar dat komt waarschijnlijk omdat wij de back to basic tour niet deden.

Gereisd met partner in september 2016

• 9Patricia09-06-2016

Fantastische vakantie in prachtige omgeving

Wij hadden in Nederland een 6 daagse tocht naar Pingpe geboekt met ons gezin. Dit was het hoogtepunt van onze Suriname vakantie. Gastvrije ontvangst en zeer goede service. Er werd zeer veel rekening gehouden met de wensen van de gasten. Wij voelden ons thuis in ons hutje aan de rivier. Veel gezien, gewandeld en uitstapjes gemaakt. Neem in de regentijd genoeg kleding mee want het droogt niet. Leuke gasten van alle leeftijden ook erg gezellig onderling en met de gidsen, hulpen en kokkinnen. Eem aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in april 2016

• 10Yvonne Janssen25-01-2016

Een ultieme ervaring

Jungle resort pingpe ligt prachtig aan de rivier. Iedereen doet enorm zijn best om er voor te zorgen dat het je aan niets ontbreekt. Het eten is eenvoudig maar prima en smaakvol bereid. De loges zijn eenvoudig maar schoon. Je ervaart de jungle optimaal.

Gereisd met partner in oktober 2015

• 3Ando08-09-2015

Voor ons nooit meer

In ons huisje vies beddengoed en er was weinig gedaan om er iets moois van te maken. Losse doeken voor de ramen, weinig waterdruk, doorgezakt matras en veel dingen zaten los. Zodra je een voet in de boot zet voor een excursie gaat de kassa rinkelen. Vb 125 euro voor een boottocht naar een waterval, 15 minuten heen en terug varen. Ook back to basic voor 1 nacht is buitenproportioneel duur ivm andere lodges. Toen wij er voor kozen geen excursies te doen, werd de sfeer anders en werden we een soort van genegeerd. Al met al snel weer vertrokken terwijl we de tijd hadden om langer te blijven.

Gereisd met partner in september 2015

Lodge Jungle Resort Pingpe info