Bed and Breakfast Famiri

94 reviews over Bed and Breakfast Famiri in het Nederlands

Perfecte uitvalsbasis in Paramaribo

Lise
29-3-2017

Guesthouse Famiri is een heerlijke plek in Paramaribo waar je de vakantie goed kunt starten maar ook een plek van waaruit je veel

(dag)trips kunt plannen.

Anneke en Ries zorgen ervoor dat je je vanaf aankomst op je gemak voelt en dat het je aan niets ontbreekt. Als je wilt haalt hun vaste taxichauffeur je op van het vliegveld zodat je na een lange reis je daar geen zorgen over hoeft te maken.

Anneke weet ontzettend veel van Suriname en ze is behulpzaam in het plannen van trips. Ook weten ze meer dan genoeg leuke restaurants in de omgeving en dingen om te doen.

De kamers zijn schoon met heerlijke bedden, zeker in vergelijking met veel andere plekken die je in Suriname tegenkomt.'S ochtends staat er een heerlijk ontbijt klaar en bakt Ries een eitje.

Wij hebben een fantastische tijd gehad in Suriname en daar hebben Anneke en Ries zeker aan bijgedragen!

We zijn maar drie dagen op deze locatie geweest (helaas), maar het heeft een warme, positieve indruk op ons achter gelaten.

Heel gezellige accommodatie met een kunstzinnige uitstraling. Het traditionele huis ademt Suriname uit door de aankleding en de kunstwerken die -gemaakt door de locale bevolking- in het hele huis aanwezig zijn. Het huis straalt liefde uit voor het land en je krijgt direct het gevoel dat je welkom bent. Nieuwe, strakke meubels vind je er niet. Kans is dus dat je bed schommelt wat niet de bedoeling is, hahaha. Natuurlijk hebben we de gastvrouw daarvan op de hoogte gebracht en dat zou hersteld worden. Geen probleem... Voor ons gaf alles bij elkaar het gevoel dat er geleefd mag worden.

De gastvrouw en gastheer bevestigen dit gevoel door hun vriendelijke en gastvrije houding. Je wordt opgenomen alsof je bij hen persoonlijk op bezoek bent, waarbij ze je veel willen vertellen over het land en al het moois wat het te bieden heeft. Ze nemen je eventueel letterlijk mee om kennis te maken met het land. Heb je meer behoefte aan privacy, dan wordt dat natuurlijk ook gerespecteerd.

Anneke, de gastvrouw is een wandelende reisgids. Voor een goed advies of tips om je reis passend en compleet te maken ben je bij haar aan het juiste adres. Ook kun je een passende tour door haar samen laten stellen. Er wordt actief met je meegedacht om je reis naar eigen behoefte en budget in te vullen (ook zelfs als je nog in `Nederland bent!). Súper handig! Alles onder één dak... Maar heb je ergens anders al iets geregeld? Ook prima..

Het ontbijt leek ons wat aan de prijs voor Surinaamse begrippen en de eenvoud ervan. Maar het geheel van het verblijf maakte voor ons veel goed. Mochten we weer een reis naar Suriname doen, dan zou Famiri zeker onze thuishaven zijn!

Zeer prettig verblijf.

Caroline
22-1-2017

Een gezellig guesthouse met huiselijke sfeer. De organisatie en begeleiding van tours was prima.

De kennis van de eigenaren van diverse excursies en van de stad. Goed ontbijt. Op redelijke loopafstand van het oude centrum van Paramaribo.

Leuk contact met andere gasten.

Minder goed: wat last van muggen.

Fantastisch! mooi, rustig en gezellig

Karin Verhagen Loenen
29-11-2016

Het is sfeervol ingericht, kamers met airco in een rustige wijk van Paramaribo.

De eigenaresse en haar partner zijn zeer behulpzaam en weten heel veel van het land en de mogelijkheden.

De sfeer is erg goed, het ontbijt is geweldig, je hebt beschikking over een gezamenlijke koelkast, mogelijkheid om koffie te zetten en eet een maaltijd op te warmen.

Wij hebben het heel erg naar onze zin gehad.

Geweldig adres als uitvalsbasis om Suriname te ontdekken, maar ook voor een langer verblijf.

Sfeervol en gezellig

Reisgraag
18-8-2016

Familie ligt in een mooie en veilige buurt. Je loopt in 10 minuten naar het centrum. Linda is een aardige en bekwame gastvrouw. Als je wil helpt ze je met het plannen van uitstapjes en kan nuttige tips geven. Famiri bestaat al langer en ze hebben goede contacten en een groot netwerk. Als uitgangsbasis voor een reis door Suriname is Famiri uitstekend geschikt. Je kunt ook onbezorgd je koffers een aantal dagen laten staan. Als je opgehaald wilt worden van het vliegveld, dan kan dat en was goedkoper dan met een gewone taxi. Het ontbijt is lekker en uitgebreider dan in sommige hotels. De kamers met gedeelde badkamer zijn prima. Mijn voorkeur zal de volgende keer uitgaan naar de hele mooie kamer rechts op de begane grond. Het huis is sfeervol en beneden kun je heerlijk zitten en bijkomen van het drukke Paramaribo. Wij komen het liefst gauw terug !

Geweldig, gezellig en knus

Rianne
11-7-2016

Goede ligging, nabij centrum en toch rustige, veilige buurt. Overal knusse plekjes, waar je toch je privacy hebt. Gezellige lounge en geweldig ontbijt!

Zeer goed bevallen

Sandra Spijker
3-7-2016

Zeer hartelijk ontvangen, vriendelijke eigenaren èn hulp/tijdelijke waarneemster.

Behulpzaam in t boeken van tripjes. Zeer flexibel geweest in mijn onderkomen, gezien daar waar onzekerheden over waren. Daardoor 1x van kamsr moeten wisselen, wat voor mij geen probleem was.

Ik was alleen op vakantie in Suriname, door Anneke , Ries en Nena betrokken bij her geheel. Voelde me e er erg thuis. Regelmatig mee uit eten, of met andere gasten uit eten en Gezelligheid. Ik sliep boven, kamer aan de tuinkant bij het zwembad. Wat voor mij geen overlast gaf.

Gedeelde douche, prima om te dele , nooit moeten wa hten voor toilet/douche.

Guesthouse ook goed schoon en goed ondernouden. Mooi pand

Iets wat minder was, de trip die ik naar Bigi Pan had geboekt en dan met name het vervoer erheen .

Ontzettend genoten van dit prachtige land!

belogen, genaaid en beledigd!

Filip
2-6-2016

Wij hadden vanuit België 4 nachten geboekt in dit guesthouse, want we vonden het handig om een guesthouse te kiezen van waaruit je trips doorheen het land kan boeken.

Achteraf bleek dit een zeer foute keuze, want men kan u wijsmaken wat men wil met als bedoeling u extra nachten bij hen door te laten brengen.

Zo werd ons gezegd dat toen we op 2-daagse trip naar Bigi Pan wilden, we pas een dag later konden vertrekken (door omstandigheden) waardoor we dus een nacht extra bij hen doorbrachten.

Omdat dit perfect mogelijk zou kunnen geweest zijn en omdat de eigenaars sympathiek overkwamen gaven we hen hierbij het voordeel van de twijfel.

Maar op de dag dat we daar weg wilden om naar een resort te gaan, bleek pas heel duidelijk welke smerige spelletjes er gespeeld werden.

We waren de stad en ook onze kamer daar echt kotsbeu vanwege constant volk en lawaai, maar vooral ook vanwege gebrek aan privacy.

Onze kamer grensde met 3 ramen aan zowel de living als de eetplaats. 2 van die ramen konden zelfs niet eens volledig dicht, wat er voor zorgde dat je zelfs op je kamer niet eens eventjes op je gemak alleen kon zijn.

Zeer romantisch konden wij dit als koppel niet ervaren.

Je kon ook pas gaan slapen wanneer de laatste personen uit de living waren vertrokken en 's ochtens werd je al metéén weer gewekt door de 1ste vroege vogel die naar beneden kwam.

Toen we besloten om naar beter (vlakbij gelegen) oord te vertrekken maakte de eigenares ons wijs dat dit in de vooravond (na onze Galibi-trip) niet meer mogelijk was omdat het resort enkel per boot te bereiken is en die

op dat tijdstip niet meer vaart. 3 dikke leugens in 1 klap: ten 1ste passeerden we onze bestemming al op de terugreis van onze trip! ten 2de vaarden deze boten tot zeker 3 uur later nog. En ten 3de was deze bestemming

perfect zonder boot te bereiken ook: de boten lagen op nog geen km van de surinamebrug (het bekende hoogste punt van het land).

Zoiets wijsmaken is niet enkel diefstal en bedrog, maar bovendien nog eens een zware belediging ook! Want geef toe: dit maak je zelfs niet aan een kleuter wijs. Echt hallucinant, wij stonden perplex en de staff van de guesthouse

+ andere huurders ook. De staff beloofde ons (met de handen in het haar) dat wij die extra nacht die ons afgeluisd werd terugbetaald konden krijgen (wat ons natuurlijk niet de verloren vakantietijd terug bezorgd) en dat de eigenares ons

zou contacteren wanneer ze terug was van vakantie. Wat toen volgde was een telefoon die ons zwaar deed twijfelen aan de mentale gezondheid van die vrouw: een hele hoop geslijm, minimalisering van de situatie + nog meer leugens en zever!

Zo beweerde ze nog nooit op dat resort geweest te zijn alsook de ligging niet te kennen, terwijl ze er de laatste kerst nog gevierd had en daar zelfs foto's en een video van te vinden zijn/waren. Zijzelf had eerder al verteld de baas te kennen (maar dat was ze blijkbaar al vergeten) en de baas van het resort zelf had dit ook bevestigd en stond zelf ook perplex.

Alle andere leugens en zever er bovenop zal ik jullie besparen, ik denk dat ik mijn punt ruimschoots gemaakt heb. Het enige wat ik er nog aan toe te voegen heb is dat dit alles een zeer negatieve bijsmaak aan ons verblijf heeft gegeven.

Zeker nadat je daar verschillende nachten doorgebracht hebt, samen ontbeten en 's avonds samen een pint gedronken hebt, ontwikkel je een soort band waardoor dergelijke zakzetterij extra pijnlijk is. Het lijkt alsof iemand anders beslist

hoe en waar je je (weinige) vakantietijd besteedt enkel en alleen vanuit winstbejag. een absolute afrader dus!

Anneke en Ries (eigenaren B&B Famiri), eigenaresse, 21-6-2016

Beste Philip. Ik ben geschokt over je review en vind deze heel onrechtvaardig.

Ik vind het ook vreemd, dat je pas 3 maanden later reageert.

We hebben samen gezellige uurtjes doorgebracht en ik heb mijn best gedaan alles voor jullie te regelen, wat mij dacht ik ook gelukt is. Voor jullie vertrek hebben we nog een uur telefonisch geevalueerd en het vervoer naar jullie laatste verblijf had anders gekund, wat ik van tevoren niet bedacht had. Zeker niet expres gedaan. Nogmaals sorry daarvoor. Jullie hebben mij niet verteld, dat jullie niet tevreden over de kamer waren, anders hadden jullie een andere kamer kunnen nemen.

En de schade aan de vloer van de kamer, omdat je vergeten was de douchekraan uit te zetten, en de hele kamer overstroomd was, heb ik ook niet doorberekend. Maar jullie hebben fantastische trips gemaakt en volgens mij erg genoten van Suriname. Laat deze herinneringen niet verloren gaan door dit minpuntje. Lieve groeten van Anneke en Ries

Erg hartelijk

Adri Abrahamse
23-4-2016

Goede prijs kwaliteit verhouding.

Erg huiselijk, veel advies en info over Suriname. Krijg je niet zomaar in Suriname.

Fietsen aanwezig. Echtpaar erg behulpzaam

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Famiri in Paramaribo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Famiri zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.