Bed and Breakfast Famiri ***

8,7

87 reviews over Bed and Breakfast Famiri in het Nederlands

Zeer goed bevallen

Sandra Spijker, 3-7-2016

Zeer hartelijk ontvangen, vriendelijke eigenaren èn hulp/tijdelijke waarneemster.

Behulpzaam in t boeken van tripjes. Zeer flexibel geweest in mijn onderkomen, gezien daar waar onzekerheden over waren. Daardoor 1x van kamsr moeten wisselen, wat voor mij geen probleem was.

Ik was alleen op vakantie in Suriname, door Anneke , Ries en Nena betrokken bij her geheel. Voelde me e er erg thuis. Regelmatig mee uit eten, of met andere gasten uit eten en Gezelligheid. Ik sliep boven, kamer aan de tuinkant bij het zwembad. Wat voor mij geen overlast gaf.

Gedeelde douche, prima om te dele , nooit moeten wa hten voor toilet/douche.

Guesthouse ook goed schoon en goed ondernouden. Mooi pand

Iets wat minder was, de trip die ik naar Bigi Pan had geboekt en dan met name het vervoer erheen .

Ontzettend genoten van dit prachtige land!

belogen, genaaid en beledigd!

Filip, 2-6-2016

Wij hadden vanuit België 4 nachten geboekt in dit guesthouse, want we vonden het handig om een guesthouse te kiezen van waaruit je trips doorheen het land kan boeken.

Achteraf bleek dit een zeer foute keuze, want men kan u wijsmaken wat men wil met als bedoeling u extra nachten bij hen door te laten brengen.

Zo werd ons gezegd dat toen we op 2-daagse trip naar Bigi Pan wilden, we pas een dag later konden vertrekken (door omstandigheden) waardoor we dus een nacht extra bij hen doorbrachten.

Omdat dit perfect mogelijk zou kunnen geweest zijn en omdat de eigenaars sympathiek overkwamen gaven we hen hierbij het voordeel van de twijfel.

Maar op de dag dat we daar weg wilden om naar een resort te gaan, bleek pas heel duidelijk welke smerige spelletjes er gespeeld werden.

We waren de stad en ook onze kamer daar echt kotsbeu vanwege constant volk en lawaai, maar vooral ook vanwege gebrek aan privacy.

Onze kamer grensde met 3 ramen aan zowel de living als de eetplaats. 2 van die ramen konden zelfs niet eens volledig dicht, wat er voor zorgde dat je zelfs op je kamer niet eens eventjes op je gemak alleen kon zijn.

Zeer romantisch konden wij dit als koppel niet ervaren.

Je kon ook pas gaan slapen wanneer de laatste personen uit de living waren vertrokken en 's ochtens werd je al metéén weer gewekt door de 1ste vroege vogel die naar beneden kwam.

Toen we besloten om naar beter (vlakbij gelegen) oord te vertrekken maakte de eigenares ons wijs dat dit in de vooravond (na onze Galibi-trip) niet meer mogelijk was omdat het resort enkel per boot te bereiken is en die

op dat tijdstip niet meer vaart. 3 dikke leugens in 1 klap: ten 1ste passeerden we onze bestemming al op de terugreis van onze trip! ten 2de vaarden deze boten tot zeker 3 uur later nog. En ten 3de was deze bestemming

perfect zonder boot te bereiken ook: de boten lagen op nog geen km van de surinamebrug (het bekende hoogste punt van het land).

Zoiets wijsmaken is niet enkel diefstal en bedrog, maar bovendien nog eens een zware belediging ook! Want geef toe: dit maak je zelfs niet aan een kleuter wijs. Echt hallucinant, wij stonden perplex en de staff van de guesthouse

+ andere huurders ook. De staff beloofde ons (met de handen in het haar) dat wij die extra nacht die ons afgeluisd werd terugbetaald konden krijgen (wat ons natuurlijk niet de verloren vakantietijd terug bezorgd) en dat de eigenares ons

zou contacteren wanneer ze terug was van vakantie. Wat toen volgde was een telefoon die ons zwaar deed twijfelen aan de mentale gezondheid van die vrouw: een hele hoop geslijm, minimalisering van de situatie + nog meer leugens en zever!

Zo beweerde ze nog nooit op dat resort geweest te zijn alsook de ligging niet te kennen, terwijl ze er de laatste kerst nog gevierd had en daar zelfs foto's en een video van te vinden zijn/waren. Zijzelf had eerder al verteld de baas te kennen (maar dat was ze blijkbaar al vergeten) en de baas van het resort zelf had dit ook bevestigd en stond zelf ook perplex.

Alle andere leugens en zever er bovenop zal ik jullie besparen, ik denk dat ik mijn punt ruimschoots gemaakt heb. Het enige wat ik er nog aan toe te voegen heb is dat dit alles een zeer negatieve bijsmaak aan ons verblijf heeft gegeven.

Zeker nadat je daar verschillende nachten doorgebracht hebt, samen ontbeten en 's avonds samen een pint gedronken hebt, ontwikkel je een soort band waardoor dergelijke zakzetterij extra pijnlijk is. Het lijkt alsof iemand anders beslist

hoe en waar je je (weinige) vakantietijd besteedt enkel en alleen vanuit winstbejag. een absolute afrader dus!

Anneke en Ries (eigenaren B&B Famiri), eigenaresse, 21-6-2016

Beste Philip. Ik ben geschokt over je review en vind deze heel onrechtvaardig.

Ik vind het ook vreemd, dat je pas 3 maanden later reageert.

We hebben samen gezellige uurtjes doorgebracht en ik heb mijn best gedaan alles voor jullie te regelen, wat mij dacht ik ook gelukt is. Voor jullie vertrek hebben we nog een uur telefonisch geevalueerd en het vervoer naar jullie laatste verblijf had anders gekund, wat ik van tevoren niet bedacht had. Zeker niet expres gedaan. Nogmaals sorry daarvoor. Jullie hebben mij niet verteld, dat jullie niet tevreden over de kamer waren, anders hadden jullie een andere kamer kunnen nemen.

En de schade aan de vloer van de kamer, omdat je vergeten was de douchekraan uit te zetten, en de hele kamer overstroomd was, heb ik ook niet doorberekend. Maar jullie hebben fantastische trips gemaakt en volgens mij erg genoten van Suriname. Laat deze herinneringen niet verloren gaan door dit minpuntje. Lieve groeten van Anneke en Ries

Erg hartelijk

Adri Abrahamse, 23-4-2016

Goede prijs kwaliteit verhouding.

Erg huiselijk, veel advies en info over Suriname. Krijg je niet zomaar in Suriname.

Fietsen aanwezig. Echtpaar erg behulpzaam

Een plek waar je welkom en thuis bent.

hermen05, 17-4-2016

Fijn verblijf, inspirerende contacten met Anneke en Ries, de manier om vanuit Famiri Suriname te beleven. Door de inrichting van het guesthouse kom je gemakkelijk in contact met andere reizigers en kun je desgewenst samen iets ondernemen of ergens gaan eten. De ligging is prima, de kwaliteit van de kamers en het ontbijt goed. een aanrader.

Verrukkelijk, wat huis en tuin betreft.

Mieke, 10-4-2016

Zeer ervaren gastvrouw en gastheer ( Anneke en Ries) Kennis van land en cultuur en daardoor goede tips als je een niet georganiseerde reis hebt. Ook plekken, die niet bij tour operators vermeld staan. Wat taxi's betreft: via hen altijd betrouwbare taxi's. Tip: is de eerste overnachting na aankomst op Zanderij bij Anneke en Ries? Vraag hen de taxi te reserveren vanaf het vliegveld. Scheelt heel veel euro's/SRD.

Famiri is een karakteristiek huis en aangenaam ingericht. Heerlijke plekken in een lieflijke tuin. De sfeer is relaxed, waardoor we ons snel op ons gemak voelden en het ons 'thuis' werd na weer een volle dag of na een meerdaagse trip in het binnenland. Ik las ergens ' hinder' over blaffende honden in de nacht. Dat is hooguit 10 minuten. Elders in de stad hoor je ze gedurende de hele nacht.

Bij gesprekken met Surinamers in de stad kregen we bevestigd dat de tips voor reizen/overnachtingen van Anneke en Ries wat bijv. Bigi Pan betreft werkelijk klopt: het beste verblijf onder de mogelijkheden aldaar. Anneke regelt het meteen voor je.

Iedere dag verse broodjes, een eitje, vlees, jam, vers fruit en verse sap. Ongelimiteerd koffie en thee.

Onze vriendengroep heeft heel wat individuele reizen gemaakt in Zuid Amerika en Afrika. Famiri is een warme herinnering voor ons.

Anneke is zeer gastvrij en helpt je uitstekend.

marian eijkemans, 5-3-2016

Anneke is zeer gastvrij en helpt je uitstekend bij het vorm geven van de uitstapjes in Suriname. Je kunt je echt verlaten op haar advies.

Fantastisch, volgende keer weer

mwitloxtilburg, 29-2-2016

In dit guesthouse voel je je meteen thuis, de eigenaars wonen er zelf ook en geven je allerlei leuke tips over de stad, zorgen ervoor dat je niet teveel betaalt voor de taxi. Het is er gezellig, er zijn verschillende gemeenschappelijke voorzieningen. Tophosts!

Net verzorgd B&B net buiten stad

kevin goedkoop, 27-2-2016

Zeer goede bed and breakfast wordt op een professionele manier gerund.

De amicale huiskamer sfeer beviel ons erg.

Veel verhalen en avonturen uitgewisseld en natuurlijk veel gelachen met anneke and rich.

Zij waren een goede gastvrouw en gast heer en vullen mekaar goed aan en kunnen bouwen op veel levenservaring.

Voor trips en informatie is dit teven the place to be.

Zij bieden een ruim scala van goede verzorgde trips aan en kunnen je overal meehelpen.

Praktische dingen

-schoon en ruime kamers met ac

-keuken tot je beschikking met koel vriescel

-mogelijk heden tot fietshuur/bagageopslag/wasserette

-loopafstand centrum circa 15min of taxi 1 euro

-zeer groot opblaasbaar zwembad aanwezig

Al met al goede tijd gehad en geen wanklank

Gezellig, gastvrij en gemakkelijk

Tim, 22-2-2016

Aan iedereen aan te raden. Alles wat je van een accommodatie verwacht en meer. Anneke en Ries zijn erg gastvrij, toegankelijk, een enorme bron van informatie en altijd in voor wat gezelligheid.

Warm onthaal en veel kennis Suriname.

Lieve, 17-2-2016

Een heel aangenaam plekje in een mooie villawijk van Suriname. Anneke en Ries hebben alles in huis om het gasten naar hun zin te maken : heerlijk koele en beschutte zithoekjes, een gezellige grote tafel, een verfrissend zwembad en niet in het minst, ze zijn een attente en zeer goed geïnformeerde gastvrouw en gastheer. Zij maken tijd voor hun gasten en hebben veel interessante zaken te vertellen.

De bedden zijn zeer goed en uitgerust met een klamboe. Een aanrader!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Famiri in Paramaribo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Famiri zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast Famiri scoort een 8.65 uit 10 op basis van 94 reviews.