Awarradam (Gran Rio River)

Awarradam (Gran Rio River)

vakantie Awarradam (Gran Rio River)

Reviews over Awarradam (Gran Rio River)

• 10Renske Timmers-Romers21-03-2016

Adembenemend, ongelofelijk mooi en ontspannen

Prachtige natuur, inwoners van de nederzettingen leven heel dicht bij de natuur. Prachtige boottochtjes met een korjaal. Lokale gidsen die heel goed op de hoogte zijn van de vegetatie, inwoners, en de groep verbinden zonder opdringerig te zijn. Geven iedere ruimte om deze dagen met eigen ruimte in te vullen. Geen enkel negatief punt te benoemen, genoten!

• 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in maart 2016

• 9Jan en Gusta Nekkers24-11-2014

Perfecte combinatie tussen natuur en cultuur

Na een mooie vlucht over het Surinaamse regenwoud en een half uurtje varen over de Gran Rio kom je in een paradijsje. Geweldig mooie natuur, lieve mensen, lekker eten bereid op een houtvuurtje. Mooie, schone houten huisjes met prachtig uitzicht over de rivier. Perfecte combinatie tussen cultuur, natuur en ontspanning Bij het bezoeken van de kostgrondjes en de Marron dorpen zie je hoe de bevolking hun dagen doorbrengen (zonder teveel nadruk op het toerisme te leggen) De wandeltochten door het woud en de boottochten zijn schitterend. En dan ook nog genoeg tijd om lekker te relaxen in je hangmat of een lekkere saramaccaanse massage (van Meggi *) te nemen in de spa. En dan onze gids "Elton" Top! Weet waar hij het over heeft en is daarbij ook nog een geboren entertainer.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in november 2014

• 10k_schultink29-09-2014

Een stukje paradijs op aarde

Awarradam is een prachtig plekje middenin in de jungle van Suriname. Het is een ideale plek om meer te leren over de cultuur van de Samaricanen, de jungle te verkennen en te relaxen. Onze Gidsen cleon en Elton waren niet alleen heel vriendelijk, maar wisten ook alles te vertellen over de natuur en cultuur. Als je naar Suriname gaat, mag een bezoekje aan de jungle niet ontbreken

• 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in september 2014

• 9Marianka09-08-2012

De plek om de Surinaamse jungle te ontdekken

Het onderkomen is sober, een schone toilet/ koude douche aangevuld met een wastafel is maar de ligging van de huisjes zijn top.Kompleet andere wereld. Het programma is leerzaam en onderhoudend. Elton (Elly) was onze gids en ik kan hem een ieder aanbevelen. Hij heeft veel kennis in huis van het gebied, is begaan en zorgzaam. De stroomversnelling is heerlijk voor een verfrissende duik. Ook de vlucht met een Cessna, en de landing op een grasveld was meer dan spannend !

• 9Sfeer in stad

juli 2012

• 9VANDERVEKEN VICTOR05-05-2012

De stilte van het regenwoud

Uitsteekende bestemming mooie om door het woud met de kano te varen en met de cultuur in kontact te komen. zeer ontspannend men vergeet de drukte. luisteren naar de dieren geluiden.

• 2Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in april 2012

• 9Paul Hoos09-02-2012

Verblijf jungle lodges Awarredam

Op aanraden van vrienden gekozen voor de locatie Awarredam. Het vliegveld van Kajana was gesloten door de hevige regenval en we gingen naar Djumu. Mooie tocht met overstap op de Grandan. Zelfs een grote anaconda gezien ( zie foto) Awarredan is een prachtige locatie op een eilandje in de Granrio. Voor de jungle zijn de hutten vrij lux met eigen toilet en douche. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam en het eten is echt super. De natuur is overweldigend, wat je ervaart bij de wandeltochten en de tripjes met de korjalen. Het resort ligt aan een stroomverselling met strand, alwaar je kunt zwemmen. Leuk was de avond met de locale marronbevolking, die een aantal oude dansen uitvoerde. De terugtocht per korjaal in de nacht was een bijzondere ervaring. Een bootsman, die 20 min vaart in het pikkedonker en dan moeiteloos de weg vindt tussen de rotsen met sporadisch een zoeklicht aan. Een echte aanrader; wel relatief prijzig, maar ik zou er zo weer heen gaan.

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 9Monique Bueno de Mesquita04-11-2011

wat een geweldige plek

Wat een heerlijke plek om te zijn! De sfeer is goed, vriendelijke en behulpzame mensen van Mets! En bovenal een supergids (Sensi) altijd goed gehumeurd en goed op de hoogte van het planten- en dierenrijk en de marrons. We gaan zeker nog een keer met Mets in zee misschien volgende keer Palameu? Orlando en Monique

Gereisd met partner in januari 2011

• 9Sanne20-09-2011

wat een ervaring

Wij zijn net terug van Suriname. Wij zijn met een gezelschap van 14 personen naar Awarradam gereisd. We sliepen hier in een gezellig hutjes, ieder stel had hun eigen houten hutje. We hebben hier verschillende dorpjes bezocht die aan de Gran Rio Rivier liggen dit was erg leuk om te zien, maar ook indrukwekkend om te zien dat anno 2011 er nog steeds mensen zijn die zo primitief leven. Verder hebben we heerlijk gezwommen in de Gran Rio Rivier, in een natuurlijke jacouzie en stroomversnelling. Ook hebben we een flinke wandeling in de Jungle gemaakt, we kregen uitleg van de meidicinale werkingen van verschillende bomen en planten dit was erg interressant. Ook hebben we verschillende dieren gespot, heel veel vogels, kikkers, hele mooie vlinders. Kortom wij vonden het een hele ervaring om dit allemaal mee te mogen maken. We vonden het geweldig.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2011

• 9Marrit Rebel02-08-2011

Palumeu: onthaasten tussen de inheemsen

Voor de derde keer in Suriname, voor het eerst naar Palumeu. Een midweek genoten van de prachtige natuur, cultuur en de rust. Mooie boswandelingen gemaakt waarbij we verschillende soorten apen en andere dieren hebben gezien en uitleg kregen over de medicinale werking van de verschillende bomen. Ik heb veel geleerd over de cultuur van de inheemsen, wat voor mij nog helemaal nieuw was. Ik heb erg genoten van de activiteiten die georganiseerd werden, het heerlijke eten en de profesionaliteit van de gids van het tourbedrijf. Zeker de moeite waard als je in Suriname op vakantie bent!

Marrit Rebel

Gereisd met vrienden in juli 2011

• 10mirjam van pelt11-01-2011

Awarradam, paradijs op aarde!!

wat een ervaring opzich!! midden in de bush bush van de binnenlanden van suriname ligt dit prachtige eilandje Awarradam. prachtige stroomversnellingen, ontzettend mooie ongerepte natuur, een geweldige gids en zeer lieve mensen. een 5 sterren resort is er niks bij!!

Alleen gereisd in december 2010

10 van de 11 reviews gezien