Sorteren

stedentrip accommodaties Boekarest (Bucuresti)

Reviews over Boekarest (Bucuresti)

Mix van cultuur, relaxen en vermaak

Priscilla
    12-8-2018

Leuke combi van cultuur en uitgaan. Het park Muzeul Naţional al Satului (Openlucht museum) is echt een aanrader. Verder is theehuisje Acuarela erg leuk om even bij te komen en lekkernijen van zowel lokale als internationale keuken te proberen. Overigens zijn er nog veel meer leuke theehuisjes in Boekarest.

Het ov is goed te doen en goedkoop. Mocht je van geschiedenis houden, bezoek dan de metrostations uit de communistische tijd.

Eten en drinken kan gevarieerd van duur tot goedkoop, de achteraf straatjes zijn net zo goed en dus goedkoper.

Ook Therme Boekarest is fantastisch om een dag te spenderen. Ook voor kinderen is er een leuk bad.

De stad oogt grijs en grauw (te vergelijken met Duitse steden) maar er zijn dus echt wel mooie juweeltjes te vinden!

Wij gaan in September weer een week naar Boekarest!

Eerst indruk bedriegt. Bucuresti is top.

Fred
    26-4-2018

De stad is aanzienlijk veranderd de afgelopen jaren (veel kroegjes, hippe eetgelegenheden etc). Het is een auto stad, er worden wel fietspaden aangelegd maar is nog een beetje gevaarlijk. Neem Uber, weet je zeker dat je een eerlijke prijs betaald. De taxi's plussen de meter ook bij Roemenen (dus het is niet dat je een toerist bent;))

Bezoek de standaard plekjes (uit de reisgids). De musea zijn niet top. Ik vind het geweldig rond te lopen en te zien hoe men langzaam wat probeerd te maken van de stad. Vergeet niet dat men een minimum nettosalaris heeft van 250‎ eur . Het leven is voor deze mensen erg lastig en duur. Hierdoor komen sommige wat nors/bits over. (2 baantjes of 12/14 uur werken per dag is niet vreemd). De mensen zijn in mijn optiek ongelooflijk vriendelijk. Nooit problemen gezien (ik kom er inmiddels 5 jaar voor 1.5- 2 maanden per jaar), meeste spreken Engels. De stad is veiliger dan Amsterdam of Rotterdam.

Lekker eten en goed uitgaan!

Remko
    30-5-2017

Lang weekend via touroperator met 9 gasten (30+) naar Boekarest geweest. Ik kan er kort over zijn. Veel uitgesteld onderhoud. Goedkoop. Lekker eten en goed uitgaan. Veel barretjes, maar ook veel clubs. De stad is grauw en niet mooi om te zien. Je kan er wel goed wandelen. Paar mooie parken. Ov is goed. Taxi is goedkoop. Shoppen is niet bijzonder. De standaard winkels. Leuk om een keer geweest te zijn, maar ik ga er niet nog eens naar toe.

Geen topper

geertselsy
    26-10-2014

Is een 'auto'stad met weinig initiatieven voor de wandelende toerist

Echte socialistische sfeer

Marco
    31-7-2014

Deze stad voelt aan de ene kant alsof de tijd 30 jaar heeft stilgestaan, de mensen zijn nors en geven weinig blijk van plezier in het werk en de huizen zijn veelal slecht verzorgd en er zijn aardig wat sociaal onveilige plekken te vinden. Aan de andere kant heeft de stad de 21e eeuw ook wel gevonden. Sommige brede autowegen worden inmiddels ingericht zodat je er ook kunt lopen en het kapitalisme begint op te komen in de zin van vele verschillende winkeltjes (en vooral ook de grote westerse keten) De stad is duidelijk in opbouw en over 10 jaar denk ik dat deze stad er heel anders uit zal zien.