Hotel L' Esperance

8.6Fantastisch

St. Maarten, St.Maarten, St. Maarten / St. Martin

Op vakantie geweest naar L' Esperance?

8.6Fantastisch

5 reviews over Hotel L' Esperance

• 9Ellie_18-02-2017

Prima appartement en een fijne vakantie

We hadden 3 weken een fijn appartement met prettig stevige bedden en voldoende servies, bestek en kookgerei. Ook een waterkoker, koffiezetapparaat, broodrooster en magnetron. Verder stond er een strijkplank en was er badhanddoekenservice. Wel namen we onze eigen handsinaasappelpers mee en hebben we thee gezet in een steelpannetje met een schoteltje erop.

Soms gebruikten we de airco in de slaapkamer of de ventilator in de woonkamer. Om muggen buiten te houden kon geventileerd worden via schuiframen en kantelraampjes met horren. Omdat de kwetsbare schuiframen met horren moeilijk open en dicht gingen hebben we er stokjes onder gezet zodat ze permanent openstonden. Af en toe glipten toch muggen binnen; we gebruikten vloeibare Deet 50%, Deet-spray zou ook handig zijn geweest.

Het personeel was erg behulpzaam en vriendelijk, de receptie is dag en nacht bemand.

’s Nachts hoor je weleens blaffende honden, ’s morgens kraaiden er een paar hanen en af en toe hoorde je een ambulance. Verder hoorde je ’s nachts niet veel in ons appartement.

De wegen op Sint Maarten zijn smal en de voetgangers lopen meestal in de bermen ernaast. Op 5 min. lopen is supermarkt Econo en op 15 min. lopen de grote Grand Marché (G.M.) supermarkt. Veel artikelen zijn 2x zo duur als in het goedkope Nederland. De pinautomaat aan de rechterkant van de G.M. werkt beter dan die aan de linkerkant. Ca. 100 m voor de G.M. zijn aan de rechterkant 2 goedkope winkels en nabij de G.M. een Burger King, KFC en restaurantjes. In het Nederlandse deel wordt vooral betaald met Amerikaanse dollars en in het Franse deel met euro’s.

Nabij de G.M. zijn 2 bushaltes. Met de busjes die daar stoppen kun je bv. voor 1,5 à 2 dollar naar Maho, Philipsburg en Marigot (met op het busstation overstap naar Grand Case Bay). Ook kun je langs de weg je hand opsteken als je wilt meerijden en je kunt de chauffeur vragen om te stoppen als je er weer uit wilt. Bij de grens naar het Franse deel was een keer identiteitscontrole van de passagiers en lieten we onze ID-kaart zien.

Op 25 minuten lopen is het goed verzorgde Divi Little Bay met o.a. een mooi strand, restaurantjes en winkeltjes.

Gereisd met partner in januari 2017

• 8Henri13-01-2016

Prima complex

Nette ruime appartement welke alle verschillend zijn qua inrichting. Maar die wij hebben gehad was prima uitgerust. Niet overdreven maar voldoende om wat te maken. Schoonmaak en service is top! Ik had van te voren gemaild dat het onze trouwdag was de dag dat we aankwamen, ik had een kaart gestuurd en wilde iets van attentie erbij in de kamer. Ondanks dat de kaart niet op tijd was hadden ze zelf een vouwbrief gemaakt met mooi gedicht en dat met fles wijn op tafel gezet, echt top. En later de kaart op bed gelegd :) Het is even zoeken als je zelf met de auto erheen rijdt, maar als je Kooyman bouwmaterialen ziet is het er schuin achter, Kooyman valt niet te missen. En auto is wel handig daar, lopen is niet overal even veilig en makkelijk. Verder een zeer relax en rustig complex. Ligging vinden wij leuk omdat het tussen de lokale bevolking is een geen massatoerisme is daar.

Gereisd met partner in januari 2016

• 10kiekie22-11-2015

supper

Het is een ruim appartement qua huiskamer . prima bedden badkamer is klein . douche niet echt krachtige straal(zou vernieuwd moeten worden). service is top ,mensen zijn zeer behulpzaam. Ligging is prima .auto is noodzakelijk. Als je het eiland wil zien tip doe dat via je reisbureau dan ben je 100% verzekerd .lokaal moet je de bodem ramen bij verzekeren. Maak foto's van de auto ook de km stand. neem zelf koffie, thee en suiker suikerzakjes tip) mee .is daar schreeuwend duur en niet lekker. supermarkt op een min afstand. wij hadden een app. van Mapfactor Navigator kun je kaarten van heel de wereld downloaden offline te gebruiken echt top app. als we terug gaan is het zeker weer naar dit hotel.

Gereisd met partner in november 2015

• 8Edwin 15-07-2012

Prima hotel

Een prima hotel om Sint Maarten te verkennen. Goede prijs/kwalitiet verhouding. Je moet wel een auto huren om het eiland te kunnen bewonderen omdat het hotel niet in de buurt van het strand is! Kamers zijn eenvoudig. Elke dag word alles verschoond en ze doen eventueel de afwas voor je. Medewerkers bij de receptie ook erg gastvrij. Zoek de lekkere restaurantjes bij Philipsburg. St Maarten heeft erg veel mooie stranden dus elke dag kun je een ander strand bezoeken. Vliegtuig spotten op Maho Beach moet je gedaan hebben. Verder kun je vanaf St Maarten ook dagtochten maken naar bv Saba (vliegtuig aan te raden) of naar Anguilla met de boot. Al met al een prima hotel om het mooie Sint Maarten te bewonderen!

Gereisd met partner in maart 2012

• 8Henk en Liesje24-06-2012

ideaal om eiland verkennen

Het is een hotel met 22 ruime appartementen. Grote kamer, grote lcd tv met BVN zender en met simpele keuken (elektrisch koken, magnetron, broodrooster, elektrische koffiezetter), douche (zeepjes, badschuim en shampoo) met toilet en ruime slaapkamer met airco. Niet gehorig, Grote lounge gedeelte met 2 bankstellen en diverse zitjes en leuk zwembad zonder handdoekje leggen gedoe. Elke dag volledige schoonmaak, schone handdoeken en zelfs de afwas wordt gedaan. Voor ons is dit een ideaal verblijf en konden zonder problemen mijn zoon, schoondochter en kleindochter ontvangen. Zeer gastvrij en vriendelijk personeel. Supermarkt 50 meter en diverse eetgelegenheden op ca. 300 meter. Goedkoop openbaarvervoer nabij, maar om alle mooie strandjes en het hele eiland te verkennen raad ik een huurauto aan (creditkaart nodig of geldborg). Verder diverse mogelijkheden mbt watersport en omliggende eilanden.

Gereisd met partner in juni 2012

Hotel L' Esperance info

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Verwarmd, Zwembad

• Gratis wifiOp de kamer