Marigot

We hebben een aantal aanbieders voor Marigot voor je op een rij gezet:

Reviews over Marigot

• 9Fisscher05-05-2017

Wauw

Heerlijke omgeving.met zalig weer en prachtige stranden.

• 9Sfeer in stad
    • 9Stranden

Gereisd met partner in januari 2017

• 8Ellie_18-02-2017

Leuk, die Franse sfeer!

Vanaf een bushalte bij de Grand Marché zijn we met een busje voor 2 Amerikaanse dollars (ongeveer 2 euro) meerdere keren naar Marigot geweest. Op het busstation in Marigot kun je evt. nog overstappen in een busje naar de Baie de Grand Case. Je hoeft niet persé op te stappen bij een bushalte, je kunt ook langs de weg je hand opsteken als je wilt meerijden met een busje (waar de naam van je bestemming op staat). En daarna kun je aan de chauffeur vragen om te stoppen als je er weer uit wilt.
    Bij de grensovergang van het Nederlandse naar het Franse deel was een keer identiteitscontrole van de passagiers van ons busje, wij lieten toen onze ID-kaart zien.

Het Bureau de Tourisme van Marigot, dat ligt aan de Rue de Sandy Ground nabij de Marina Royale, heeft veel informatiemateriaal over Saint Martin. Langs de sfeervolle Marina Royale zijn meerdere restaurantjes. Vlakbij is een Maison de la Presse met fraaie ansichtkaarten van Saint Martin, die je desgewenst daarna kunt posten op het Bureau de Poste aan de Rue de la Liberté, naast het Palais de Justice. Op de hoek iets verder, op nr. 21, is de Boulanger Patissier Epi Centre, waar je een vers gebakken stokbrood kunt laten smeren met beleg naar keuze of je kunt genieten van goede koffie met lekker gebak. Zondags om 12.00 uur gaat de boulanger patissier dicht.

Bijgevoegd 6 filmpjes en 11 foto’s van Marigot en de Baie de Grand Case.

• 9Sfeer in stad
    • 8Omgeving