Sigiriya

Sigiriya

vakanties Sigiriya

Geen resultaten

Probeer je zoekopdracht aan te passen. Hier zijn enkele ideeën:

• Kies een ander gebied
  • Verwijder één of meerdere filters

We hebben een aantal aanbieders voor Sigiriya voor je op een rij gezet:

Reviews over Sigiriya

• 9Willem van Veghel02-11-2018

Authentiek en gezellig plaatje bij Lion's Rock

Klein en gezellig plaatsje bij de Lion's Rock. Veel restaurantjes en veel keus in accomodaties maar ondanks dat oogt het erg rustig en gezellig. Zeker weten de leukste plaats die wij hebben gezien in Sri Lanka!

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9H van der Kamp25-06-2016

Sigiriya is bijzondere plaats vooral de rots.

Vooral de omgeving waar we al jaren komen bij mensen prive, je kunt daar naar de watertanks wandelen en dan loop je door de rijstvelden. 1 van de mooiste plaatsen waar we ooit geweest zijn.

• 10Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2016

• 9niki31-08-2014

Prachtig uitzicht

De beklimming van de leeuwenrots biedt je mooie uitzichten op de omgeving. De schilderingen van de meisjes zijn prachtig. Helemaal bovenaan heb je ook nog een mooie archeologische site. Breng ook eerst eens een bezoek aan het museum.

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 5Toon24-08-2014

In the middle of no where

Voor als je een uitdaging wilt: de bekende rots te beklimmen

• 1Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 8Marc en Marleen07-03-2014

Unesco werelderfgoed

Een hele klim tot boven (200m) maar zeker de moeite waard. Mooi uitzicht over de omgeving (jungle, rijstvelden, meren). Koning Kasyapa liet boven op de rots een paleis bouwen uit vrees voor wraak (vadermoord). Beneden aan de rots zijn de door hem aangelegde tuinen en zwemvijvers goed bewaard gebleven. Halfweg de beklimming zijn er fresco's en een spiegelwand te bewonderen. Op het middenplateau vind je 2 reusachtige leeuwenklauwen.

Gereisd met vrienden in februari 2014

• 8Stijn29-09-2013

Een van de hoogtepunten van Sri Lanka

Deze leeuwenrots moet je eigenlijk gezien hebben als je Sri Lanka bezoekt. De klim naar boven is goed te doen over de trappen langs de rots, met halverwege een mooi rotspunt bij de rotsschilderingen. Bovenop heb je een mooi overzicht over de omgeving.

juli 2013

• 8Wendy08-01-2013

Mooie natuur

wij zijn hier geweest om de lion rock te beklimmen maar onze gids raden het me af omdat ik hoogte vrees heb dus ik heb het niet gedaan. we hebben het nabij gelegen museum bezocht en kregen een mooie indruk van wat en hoe het allemaal eruit zag boven op de rots. Leuk voor één keer. Al moet ik zeggen dat als je de rots wel wilt beklimmen de prijs best duur is. In de omgeving van de lion rock prachtige dieren gezien. Apen, herten, hagedissen en krokdillen en veel meer.

Gereisd met partner in november 2012

• 8Lieke24-09-2012

Mooie plek

Erg leuk om de rots te beklimmen en van het uitzicht te genieten.

Gereisd met partner in september 2012

• 9dordtboy15-09-2011

een prachtige tocht!

Wij hebben de leeuwenrots beklommen met de hele familie bij onze rondreis door Srilanka. Dit was een van de hoogtepunten van onze reis door Srilanka. Waarbij opgemerkt moet worden dat er tegenwoordig trappen zijn, maar toen mijn ouder voor het eerst deze rots beklommen (begin jaren 80, bij de adoptie van mijn zusje) er nog trappen waren, alleen kleine uitgehouwen treden in de rotsen. Dus voor ons een prachtige ervaring.

Gereisd met vrienden in januari 2011

• 8lisa1may29-04-2011

Leuk voor een keertje

We waren vrij vroeg in de ochtend vertrokken, want 's middags is het vaak te warm en benauwd weer voor al die trappen. Eerst liep je nog een hele tuin door voor dat je bij de rots kwam. Beneden waren er stenen rotsen waar je uit moet kijken dat het niet glad was van de regen. En na de leeuwen poten had je een metalen trap van roest kleur, daarna kwam je pas wat nieuwere trap tegen. Muurschilderen zijn wel mooi om te zien, en een koninklijk zwembad boven. Al met al, wel leuk, maar ik zou het waarschijnlijk niet nog een keer gaan doen

• 8Cultuur

Gereisd met vrienden in april 2011