Hotel Olenka sunside beach

23 reviews over Hotel Olenka sunside beach in het Nederlands

Eenvoudig hotel in lelijk Marawila

Joep
14-11-2014

Prima hotel om even bij te komen van je lange vlucht. Hebben hier 2 nachten verbleven en dat is meer dan genoeg. Voordelen: we waren bijna als enige in het hotel, hadden dus bijna persoonlijke service. Groot zwembad & direct aan het strand. Nadelen: hotel is erg gedateerd, bij zwembad & strand zijn veel kraaien. In de omgeving is echt niets te doen, geen barretjes of restaurantjes dus je bent echt op je hotel aangewezen.

1 ster

ashnir
9-12-2013

Je denkt waar ben ik beland, het hotel heeft 1 ster.

Afgelegen, wel direct aan het "strand" waar je niet kan zwemmen, te veel stroming.

Zwembad wordt iedere dag schoongemaakt.

Personeel wel aardig, staan vaak toe te kijken wat ze moeten doen.

Eten eentonig

Desolaat hotel

Van Neck
15-4-2013

We zijn hier op 29 maart 2013 geweest. Het hotel is erg verwaarloosd en maakt een spookachtige indruk. De kamers zijn wel ruim, maar zijn sterk verwaarloosd en verouderd en ronduit smerig. De douche is een gammel gordijntje met een verroeste stang en verweerde kranen en vol schimmel. Kortom als je niet moet, kom er niet. Wij waren er met een touroperatorreis en hadden geen keuze. Het eten was gewoon slecht en karig.

Een afrader dus.

Vergane Glorie

Anne
1-9-2011

Het hotel heeft duidelijk betere tijden gekend. Wij waren hier op doorreis met Shoestring. Wij verbleven hier twee nachten en dat is meer dan genoeg. Het gebouw zelf is oud en wordt slecht onderhouden. Onze kamer was schoon, maar zeer eenvoudig. Er was bijvoorbeeld geen tv en voor de airco (zeer verouderd) moest betaald worden. Ook waren onze matrassen erg dun en lag je op een harde plank.

De manager was erg blij met ons als gast, hoewel hij niet wist hoe je het een beetje efficiënt aan kan pakken. Er staat veel personeel werkeloos toe te kijken en wat kraaien van het zwembad weg te jagen. Het zwembad was overigens redelijk schoon. Daarnaast kwam het personeel vaak schooien voor een sigaret, wat wij toen heel charmant vonden, maar gezien de gebruiken van het land niet geschikt.

Wij hebben alleen het diner gehad in dit hotel; ontbijt hebben wij op aanraden van onze gids elders gedaan. Het diner was lekker en veel, de chef was ook trots op zijn gerechten.

hotel is verwaarloosd

H. Dijkman
30-3-2011

het is een hotel die niet geschikt is als strasndvakantie, het is smerig, zwembad zat vol met algen, slechte onderhoud, van hotel en omgeving, restaurant is vies en lag vol met dode vliegen, kamers zijn ongezellig, zinder tv of koelkast, daar moest 5 dollar voor worden betaald, de airco durfde we niet aan te zetten in gevan van brandgevaar. we zijn na 2 dagen weggegaan, naar een ander hotel

nooit meer

van vliet
18-3-2011

terug van en rondreis met TO.het is niet te geloven dat TO dit hotel mensen een week laten verblijven,zeer karig met alles,kleedjes op tafels om te eten!!!! de hele week geen schoon kleedje.ligbedden kapot handoeken niet om aan te zien,eten zeer karig.tuin niet onderhouden..alles vliegen,,alleen de mensen in het hotel zijn heel vriendelijk....het ligt ook heel eenzaam niks te beleven vooral s,avonds,het enige pluspunt de vissers op het strand mooi om ze bezig te zien.wij zouden zeggen mensen een nachtje en dan weg wezen

Smoezelig Hotel

kees
9-3-2011

Kwalificatie driesterren wat ons betreft n.v.t. tweesterren is een betere kwalificatie.

Rommelig strand waar de locale vissers hun netten ophalen. Dit heeft wel wat.

Het was ons eerste overnachtingshotel bij een rondreis van TO. Wat ons betreft mag dit Hotel wel opkrassen. Ons advies aan TO schrappen de boel. Gedateerd hotel met eenvoudige lauwe bufetten. Onze kamer was niet voorzien van airco. Het gat in de muur van de kamer waar de airco hoorde te zitten was afgedekt met vergeeld krantenpapier. De vin deed het daarintegen redelijk. In het hotel waren ook luidruchtige Russische gasten .De paar ligbedden in de tuin waren allemaal defect. Het geheel was behoorlijk rommelig en inderdaad het manegment mag wel eens rond gaan kijken bij de andere hotels op Sri Lanka welke wel van goede en uitstekende kwaliteit waren. Wij hebben het 1 nacht volgehouden. Meerdere nachten is daar niet aan te raden. Kortom een afrader!!!!!

vies & smal strand

vieze kamers > schimmels, vlekken etc

regelmatig geen stromend water

slecht eten (koud, slap, flauw etc)

afgelegen ligging

smoezelig & armoedig geheel

Dit alles zonder al te kritisch te zijn!

Er zijn op Sri Lanka vele voorbeelden van hoe het ook kan! Laat het management van Olenka daar maar eens een kijkje gaan nemen

niet geschikt voor strandvakantie

jannie
24-2-2011

Hotelkamer ruim maar erg sober ingericht. Wij hadden geen warm water om te douchen. Personeel erg traag. Koelkast in het restaurant aan de buitenkant zwart ipv wit. Strand smerig, zonnen tussen de lokale vissers. De strandstoelen stuk. Er is in de omgeving niets te doen.

Olenka Sunside Beach is een eenvoudig hotel, gelegen in de kuststrook ten noorden van Colombo. Het ligt nogal eenzaam en afgelegen. Er is een strandje van ongeveer 50 meter breed. Toen wij er waren was het strand vervuild met een zwarte olie-achtig ruikende stof. Het hotel beschikt wel over een mooi zwembad, met uitzicht op zee. De kamers zijn redelijk groot, maar eenvoudig. De badkamer is ruim maar zeer basic voor Nederlandse begrippen. Er is geen tv op de kamer. Diverse kamers vertonen wel wat gebreken (sleutels werken niet goed, airco maakt erg veel lawaai, toilet loopt niet goed). Men poogt het wel direct te verhelpen. Ontbijt is eenvoudig (geen kaas, vleeswaren; geroosterd brood). Diner in buffet is goed maar ook niet uitgebreid. De bediening is niet echt flot.

Voor een verblijf op doorreis is het hotel wel geschikt; voor verblijf van een week of langer wel erg karig: het strand is weinig aantrekkelijk en in de omgeving is vrijwel niets te doen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Olenka sunside beach in Marawila, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Olenka sunside beach zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.