Hotel Blue Sapphire

9.3Fenomenaal

Sri Lanka, Sri Lanka, Kaluwamodara (Aluthgama)

9.3Fenomenaal

• Animatie

27 reviews over Hotel Blue Sapphire

• 9peet doelman09-05-2017

Klant is konig.

Echt wij vielen er met onze neus in de boter. Kamer groot mooi en zeer schoon. Eten uitstekend de bediening perfect. Deze mensen stonden altijd voor je klaar halen van het vliegveld. met de tuk tuk van en naar het strand. Regelen van treinkaartjes halen en brengen naar het station. Verzin maar wat het werd geregeld. Wij zijn daar onze rondreis gestart. Mooi land moet je zelf verkennen.

Gereisd met partner in januari 2017

• 10Fam de Jonge08-05-2017

Fantasties, Geweldige vakantie

Hier hebben we een geweldige vakantie gehad, een plekje waar je je echt thuis voelt. Mandu en personeel doen er echt alles voor dat je verblijf super is. Samen hebben we meerdere uitstapjes gemaakt van enkele dagen. Ook hier wordt voor gezorgd dat je de mooiste plekjes krijgt te zien, en dat je vooraan staat :-) Dit is een plek waar we zeker weer terug zullen komen,

Einmal Mandu, immer Mandu

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 10Marjolein17-01-2016

Geweldige vakantie in perfect hotel

Dit hotel voelt echt als je 2e huis. Precies zoals de eigenaar Mandu de eerste dag tegen ons zei; feel like second home, is there a problem tell me, you can ask me anything. Mandu was inderdaad de perfecte gastheer, hij is de hoteleigenaar en regelt ook excursies. Het hotel(wat eruit ziet als groot huis) staat in een gewone rustige woonwijk, zijn familie zie je ook regelmatig. Daardoor voelt het niet als hotel maar inderdaad als je huis en dat vond ik een grote meerwaarde hebben ten opzichte van de gewone hotels. Alles ging heel relaxed. Voor mijn verjaardag prachtige bloemen, taart en heel feest in de avond , met als grootste verrassing ook nog een olifant in de tuin!!! Als je naar het strand of winkelen wilt; de tuk tuk brengt je er zo heen. Het personeel is heel vriendelijk en wil het je net als Mandu graag naar je zin maken.Ook heel leuk naar de kinderen toe; grapjes maken/leren djembe spelen. Ze spreken vrij goed engels, je kunt goed met ze praten en een idee krijgen van het leven in Sri Lanka. Alles altijd keurig verzorgd, hele kunstwerken van handdoeken/bloemen; ze hebben de kinderen geleerd hoe ze dat ook kunnen maken. Heerlijk eten en zwembad, heel vriendelijke bevolking. Dit plaatsje en strand ook rustig met touristen ten opzichte van andere plaatsen. Prachtige excursies gemaakt, zie de revieuws hieronder. Niets aan toe te voegen, gewoon gaan! Er is ook niets wat te verbeteren valt; wij zouden maar wat graag terug gaan!

Gereisd met vrienden in december 2015

• 10Jan en Helen16-01-2016

Mooiste vakantie ooit!

Alles klopte op deze vakantie. Sri Lanka is een prachtig land dat niet voor niets het paradijs genoemd wordt. De mensen zijn er ontzettend aardig. Een tochtje door het verkeer met de tuk tuk, of een wandeling door de stad is al een belevenis. Koeien en honden midden op de weg, fruitstalletjes met lychees, passievruchten en bananen. Aardige mensen en niemand is opdringerig als je niets koopt. Mandu, de hoteleigenaar, verzorgde onze excursies. We vielen van de ene verbazing in de andere. Walvissen en dolfijnen gezien, zeeschildpadjes uitgezet in zee, op safari geweest, krokodillen en varanen gezien in een bootje op de rivier, olifanten gewassen in een rivier, rubber/thee/ananasplantages en rijstvelden gezien, een treinreis gedaan, bodyboarden in de warme oceaan.... Mandu luisterde goed wat wij wel en niet wilden zien, het was echt een programma op maat voor ons gezin met kinderen van 16-13-9 jaar oud. En doordat Mandu overal contacten heeft waren we overal precies op tijd en hadden we de mooiste plaatsen. Het hotel is prima met heel vriendelijk personeel. Janniet en 'Jeroentje' reden ons als een Speedy Gonzales naar het strand of de stad in de tuktuk. Ze geven je het gevoel dat ze je al jaren kennen en je vrienden zijn. Maken grapjes met de kinderen en vertellen leuke dingen over het leven in Sri Lanka. Mooie kamers, heerlijk eten, lekker warm zwembad. We zouden onmiddellijk terug gaan als het kon!

Gereisd met oudere kinderen in december 2015

• 10Rob Degenhart05-01-2016

Perfect hotel en prachtige excursies

Samenvattend hebben wij met een familie van 11 personen, van 9 tot 72 jaar, een topvakantie gehad in hotel Blue Sapphire. Mr Mandu is een prima gastheer en reisleider, die een grote bijdrage leverde aan het succes van de reis. Voor familiereizen met kinderen erbij kunnen wij dit hotel van harte aanbevelen. Excursies met alle hoogtepunten van dit prachtige eiland kunnen op maat met Mr Mandu worden samengesteld en waren voor groot en klein een succes.

Hotel Blue Sapphire Het hotel ligt in een woonwijk, dat is leuk om wat rond te lopen (vlakbij is een grote tempel) en de lokale bewoners en huizen te bekijken. Naar de winkelstraat en het strand is het ongeveer 15 min lopen. Bij 30 graden nog een eind… Maar de gratis tuktuk van het hotel brengt je er in 3 min en haalt je later ook weer op. Werkt perfect.

Het hotel is prachtig gesitueerd in koloniale stijl. Grote kamers met hoog plafond. Airco werkte goed. Alles zeer ruim van opzet. Een heerlijk warm zwembad en een schitterende tuin met grote variatie in beplanting. Het onderhoud is uitstekend, alles is schoon.

Het all-inclusive concept is echt letterlijk. We hebben heerlijk gegeten met voldoende afwisseling. Er is geen menukaart, elke dag wordt overlegd wat we wilden eten, keus genoeg. Grote variatie in vers geperst vruchtensap en vers fruit, veel vis, vlees is vooral kip maar ook varkensvlees en lam. Geen rundvlees in Sri Lanka. Naar wens spicy of juist niet. Bij het ontbijt ook een omeletje of gebakken/gekookt eitje. Voor ieder wat wils en iedereen was tevreden. Voor de kinderen ook steeds frietjes. Drinken is er de hele dag door: Cola en Fanta, rode/witte wijn en ‘arrack’ voor de liefhebbers van sterke drank.

Het personeel is perfect. Attente bediening die al snel weet wat iedereen drinkt en lekker vindt. Je bent echt gast en voelt je tegelijk helemaal thuis in deze rustige kleinschalige omgeving.

Het strand: Is prachtig en lekker rustig. De zee loopt langzaam af, is dus veilig (maar advies niet verder lopen dan tot het middel). Het zwemmen in de Indische Oceaan is heerlijk. Of je een warm bad in loopt.

Excursies: Met Mr Mandu als gids hebben wij trips gemaakt, met de hotelbus waar precies elf personen in konden: - Boottocht, 3 a 4 uur, op de Bentota rivier. Varen door de jungle. Varanen gezien, baby krokodillen, bijzondere vogels en bloemen. - Kandy excursie van 2 dagen, de must voor elke toerist. Olifanten weeshuis, zelf even verderop op olifant zitten en natgespoten worden, rubber- en theeplantages, specerijen tuin, de tempel van de tand in Kandy en de beroemde dans show. Een tocht per trein, opgepropt tussen de inheemse bevolking, door een prachtig landschap. - Dagtocht naar Merissa voor een boottocht op de oceaan om walvissen en dolfijnen te spotten. Een groep van meer dan honderd buitelende en dartelende dolfijnen gezien. En waarvoor we kwamen: de blauwe vinvis! Op de terugweg o.a. langs het Hollandse Fort in Galle en bezoek aan de schildpaddenopvang. Na een rondleiding mogen de kinderen een paar pasgeboren schildpadjes in het water uitzetten. Een aandoenlijk gedoe. - Jeepsafari, dagtocht in het Yala wildpark. Een paar uur rijden, maar een luipaard, olifanten, krokodillen etc etc waren de moeite en lange reistijd zeker waard.

Mr Mandu, gastheer en gids: Mandu weet de perfecte gastheer te zijn. Hij voorvoelt de wensen van zijn gasten en speelt daar onvermoeibaar op in. Voortdurend heeft hij leuke verrassingen. Op het vliegveld ontving hij ons met bloemenkransen. Op de verjaardag van mijn dochter werden wij verrast door een enorme olifant in de tuin. Dat gaf leuke fotomomenten. Wat iemand ook vraagt, het antwoord is altijd “no problem”.

Tot slot: Het blijkt uit voorgaande beschrijving: wij hebben hier voor ons 50-jarig huwelijksfeest met onze familie een droomreis gemaakt. Wij kunnen Mr Mandu, zijn staf en accommodatie, van Harte Aanbevelen. En niet te vergeten, mevr Kempers, zie de website, die ons waardevolle tips gaf.

Gereisd met vrienden in december 2015

• 10Fam. de Jonge22-11-2014

Prachtige plek voor onbezorgde vakantie

Prima hotel, zeer schoon, vriendelijk, bijna alles is mogelijk. Mandu kan alles voor je regelen. "Kamerjongen" Janic is een kunstenaar in handdoeken vouwen! Helemaal niets op aan te merken!

Gereisd met partner in november 2014

• 10Roel28-09-2014

Super hotel.

Om een lang verhaal kort te houden, we hebben voor 4e keer geboekt in dit prachtige hotel. Dat zegt wel genoeg!!!!

Gereisd met partner in januari 2014

• 9Jeannet en Johan Zwols23-03-2014

Prachtig, gastvrij en supergemotiveerd hotel

Blue Sapphire is een kleinschalig, zeer schoon, met een super keuken en super gemotiveerd personeel, hotel. Het hotel ligt op loopafstand van het strand maar als je dat te ver vindt brengt men je snel met een tuktuk er naar toe. Dat geldt voor alles wat je wilt bezoeken of bezichtigen. Men rijdt je er graag naar toe. Wij hebben daar in een straal van 40 km gefietst. Dat ging prima. Als je het binnenland in wilt fietsen kun je beter een goeie mountainbike huren met wat versnellingen. Er zijn genoeg fietsenwinkels in de nabijheid. Een goeie kaart van de omgeving is ook handig. Mooie omgeving, trein en bussen in de buurt. Het hotel zelf organiseert ook leuke uitstapjes, 1 dag, 2 dagen of meer, alles is mogelijk. Een heerlijk hotel! Het eten is gevarieerd en goed. Soms een heerlijk buffet, met curry, of verse vis (hmm). En anders kies je van de kaart, ook veel verschillende gerechten, vlees of vis, pasta of curry.

Gereisd met partner in februari 2014

• 10Roel26-02-2013

Een super hotel

We waren voor de 2e keer te gast in Blue Sapphire hotel, We werden door Mandu afgehaald van het vliegveld en na ong. 2 uur kwamen we aan in ons vertrouwde hotel en werden verwelkomt door Sepali ( de vrouw van Mandu ) zijn kinderen en het voltallige team.Alles was, ( zoals altijd) super schoon, de kamers, het zwembad de tuin, alles wordt iedere dag weer tot in de puntjes schoon gemaakt. We hebben net als vorig jaar 2x een 3 daagse trip gemaakt, onder leiding van Mandu en niet te vergeten Sepala, de chauffeur , die ons altijd weer veilig naar het hotel terug bracht.Het zijn super kerels, ze staan onderweg altijd voor je klaar. Dus wie een hotel zoekt zonder massatoerisme, tussen de plaatselijke bevolking, een persoonlijke benadering en personeel dat altijd voor je klaar staat? Dan is dit het hotel bij uitstek voor je. Wij zijn zeer tevreden over dit hotel , daarom hebben we voor de 3e keer weer geboekt voor 2014. Ons motto voor Sri lanka is Een keer Mandu altijd Mandu!!!!

Gereisd met partner in januari 2013

• 9ligt5519-04-2012

Bijzonder leuk kleinschalig hotel in rustige wijk.

Houd je, zoals wij, niet van grote onpersoonlijke massahotels aan het strand maar ben je liever te gast in een aangenaam, wat kleiner, relaxt hotel op een prettige lokatie, dan is Blue Sapphire ook jouw plekje! Sri Lanka is geen vies land maar Blue Sapphire is helemaal superschoon en netjes, t/m zwembad en tuin, geen sprietje verkeerd : ). De kamers zijn niet superdeluxe ingericht maar ruim en bieden wat je nodig hebt: koelkast, airco, grote badkamer, prima bedden en zitje. Het eten is heel erg lekker (we hadden half pension geboekt, mochten alle dagen van de kaart kiezen! ) De sfeer is prettig informeel - het personeel steeds beleefd en voorkomend, aardig en behulpzaam. Het motto van Mandu, de eigenaar is: Je bent op vakantie en alles kan en hij maakt het ook nog waar. Voor een verblijf aan de Zuid West kust bevelen wij Blue Sapphire daarom van harte aan. Als we weer een keer die kant uitgaan zullen we zeker teruggaan.

Gereisd met partner in maart 2012

Hotel Blue Sapphire info