Reviews over Ahungalla

Zeker 5* Palace Riu waardig

JPD,
    20-6-2018

Net terug van een fantastische vakantie in hotel “Riu Sri Lanka”. (3-18/06/2018)

Prachtig hotel op alle vlakken.

* Mooie ruime kamers met grote badkamer. Kamers werden dagelijks zeer netjes en zeer goed gepoetst.

* Restaurant met meer dan voldoende keuze. Aangeboden eten een van de beste van de door ons reeds bezochte Riu- hotels. Waaronder de meeste Palace Hotels. Dikke pluim voor het restaurantpersoneel.

* Zwembaden werden constand proper gehouden.

* De hele dag door werd er overal in de openbare ruimtes gepoetst.

* Ligzetels aan de zwembaden stonden dicht tegen elkaar. Echter, men was bezig om voor één van de zwembaden een ligzone op het strandgeelte aan te leggen. Dit met in het achterhoofd om rond de zwembaden de ligzetels iets verder uit elkaar te kunnen zetten.

Hotelleiding kwam op regelmatige basis informeren naar eventuele ongemakken of tips. Een van de leidinggevende koks heeft er voor gezorgd dat daags na een tip er aanpassingen waren in de avondbar.

ALLE personeel van leidingevende tot bewakers waren SUPER vriendelijk en behulpzaam.

Liging hotel is een minpuntje om uitstappen te maken. Ver van alle belangrijke bezienswaardigheden.

Duurtijd tussen luchthaven Colombo en het hotel neemt +/- 2,5 uren in beslag.

Bij daguitstappen is het aangeboden lunchpakket echt onvoldoende.

Het hotel krijgd van ons een dikke 5* label of mag gerust onder de noemer 5* Palace label vallen.

Fijn verblijf! Maar geen 5*

Lina,
    29-4-2017

Wij verbleven in RIU Sri Lanka in de maand april. Het hotel was zeker in orde, enkel jammer dat het 2 uur rijden is van het vliegveld. (Na een vlucht van +-10u) Bij onze aankomst ontvingen we een welkomstdrankje en werden onze koffers naar de kamer gebracht. Naar onze mening hadden wij één van de betere kamers (junior suite). De kamers met zicht op het zwembad (merendeel) hebben last van de shows die tot +- 23u duren. Niet echt handig als je graag op uitstap wil en rond +- 4u moet opstaan. Onze kamer (2036) lag uiterst links (vanop het strand gezien) met een prachtig uitzicht op zee! Wij hebben weinig tot geen last gehad van de muziek. (Discotheek en podium zijn gelegen aan de Flamingo bar) Wat ons wel stoorde tijdens ons verblijf, waren de leurders/verkopers op het strand! Rustig aan de rand van het zwembad genieten of even een kijkje gaan nemen op het strand zit er echt niet in!!! Je wordt constant lastig gevallen. Ze roepen, klappen in de handen fluiten tot je reageert. Zéér vervelend. Aan de trap (Flamingo bar) en aan het wegje heeft het hotel zelfs "agenten" geplaatst om deze verkopers van het domein te houden. Wij boekten onze uitstappen (Udawalawe, schildpadden, Galle, Kandy, Maansteenmijn, Kruidentuin, Botanische tuin, ...) bij de reisagent van touroperator (Aitken). Of we hier nu veel meer voor betaald hebben laten we in het midden, maar wij waren zeker dat we met een gerust hart en veilig op uitstap konden. Als je ziet hoe ze rijden in Sri Lanka (7 verkeersdoden per dag) waren wij zeer gelukkig dat wij in een busje of auto zaten en niet in zo'n TukTuk. Elke uitstap was meer dan zijn geld waard! Je reist geen 12u om enkel je hotel te zien... Weet wel dat de ontbijtbox van het hotel een flop is... Onze vakantie eindigde zeer spannend. Onze laatste avond maakten wij een onweertje mee... De elektriciteit was uitgevallen in heel het hotel!!! De bliksems en de donderslagen bleven ons om de oren vliegen. Geen elektriciteit = geen eten. Koude buffetten dan maar bij LEDkaarslicht. Wij boekten die avond bij de Italiaan (jammer) Maar wij kunnen alleen maar zeggen dat de mensen Alles gedaan hebben wat ze konden. Dit is trouwens iets wat voor onze hele reis telt. Sri Lankanen zijn zeer vriendelijke mensen. Enig minpuntje: We melden op onze 2de dag al dat onze douche deur niet goed sloot. De receptie zei dat dit een vaak voorkomend probleem is en liet het hier bij. Na elke douche beurt konden wij onze badkamer dweilen!!! Water tot in de kamer... Not done voor een 5*! Extra tip: de maand april is géén zon zekere maand...

fantastisch hotel met prachtige kamers,suites.

Willem Leupe,
    30-3-2017

Uitstekende service, zeer vriendelijk personeel, voldoende lig zetels rond de drie zwembaden.. Een groot nadeel zijn de vluchten met Qatar airways, eten aan boord was maar pover, te weinig beenruimte, als het ware op elkaar geperst.

Helaas, veel van voorgesteld maar nooit weer.

Fori,
    20-3-2017

Het hotel is groots, mooi gelegen aan zee, welke zeer gevaarlijk is, door onderstromen. Het strand wordt gebruikt voor het drogen van visnetten en uitrustende vissers.

Er zijn geweldige zwembaden, voor elk wat wils. Ligstoelen genoeg maar de populaire plaatsen zijn al voor 7.00 uur gereserveerd. Het lijkt vol maar het is toch niet druk.

De bediening is uitermate correct en zeer vriendelijk.

De WiFi voor meer dan 2 apparaten dient bijbetaald te worden á $ 10 per dag! Dit wordt niet aangegeven bij aankomst met het gevolg dat we WiFi aanzetten voor 2 IPads en dit niet meer te veranderen was.

Er is een excellente selfservice keuken. De eetzalen lijken echter wel op vreetschuren.

De diverse specialiteitenrestaurants, reserveren verplicht, zijn bij aankomst al volgeboekt.

De lokale bevolking hangt altijd rond het hotel om hun waren te verkopen. Ze zijn zeer aanhoudend.

Als je met de tuktuk gaat, krijg je, ondanks protesten, een rondleiding langs.... slapende vleermuizen in een boom, een verkoop van gele kokosnoten, een bezoek aan een olifanten fabriek, een bezoek aan een juwelier en waar je heen wilt daar kom je dus niet.

De meeste gasten arriveren per vliegtuig. Van het vliegveld naar het hotel was ongeveer 3 uur met een taxi.

Luxehotel na een mooie 10daagse rondreis Sri Lanka

Carla,
    1-11-2016

Nieuw all-in hotel van de Riu keten. Geweldig hotel om te bekomen van een 10-daagse rondreis door Sri Lanka. Gelegen aan het strand, met verschillende zwembaden, poolbar, restaurants à la carte en gewoon buffetrestaurant met zowel inheemse als internationale buffetten. Personeel spreekt Engels. Aanleren Duitse taal wordt via cursus aangeboden aan personeel door hotel. Supervriendelijk en behulpzaam personeel. Uitstekende service van het zwembadpersoneel/redders. Vervelen doe je niet door het animatieteam met zelfs plaatselijke bordspelen. 's Avonds live muziek en natuurlijk de dagelijkse shows.

Extra dank aan Ishan (poolbar), Nishan en Robin (animatie), Dinesh (lobbybar) en Mangala en Lal (restaurant).

Kamer junior suite met grote badkamer met inloopdouche, dubbel lavabo en toilet. Ruime opbergmogelijkheden in de kamer, safe voorzien. Balkon met tafeltje en stoelen en droogrekje aan muur.

In de nabijheid enkele winkeltjes en apotheek (300 meter links).

Afstand luchthaven tot hotel: ongeveer twee uur.

Ahungalla scoort een 9,3 uit 10, op basis van 3 reviews