Spanje

Vakantie Spanje

Op stedentrip naar een stad vol must sees, op roadtrip naar een eiland of kamperen met de kinderen. Tijdens een vakantie in Spanje kun je alle kanten op. Naar wat voor soort vakantie je ook op zoek bent,gezellig is het in Spanje altijd. Bruisende boulevards, terrassen, mooie zandstranden en historische bezienswaardigheden die je gezien wilt hebben. Sluit je dag af met tapas en sangria en je vakantie in Spanje is compleet.

Bezienswaardigheden en populaire plaatsen in Spanje

Wil je op stedentrip? In Spanje zijn er een aantal steden te vinden die geschikt zijn. Barcelona is een echte aanrader, want hier komen stad en strand samen. Zo kun je nadat je bij de Sagrada Familia bent geweest, uitrusten in de zon, een ideale combinatie! Wat je verder ook niet mag overslaan in deze stad? Parc Güell. Nadia bezocht deze bezienswaardigheid en schrijft: ‘Het is een prachtig park, met zoveel mooie mozaïeken en terecht een van de top bezienswaardigheden van Barcelona. Je kijkt je ogen uit.’

Een populaire bezienswaardigheid die je volgens veel vakantiegangers absoluut moet zien tijdens je vakantie in Spanje is Alhambra. Vanuit dit eeuwenoude paleis kijk je uit over de stad Granada. Reviewers raden aan om online kaarten te reserveren, want het is hier vaak erg druk. Je kunt je hier vervolgens urenlang vermaken. Sommigen van jullie trokken er zelfs een dag voor uit om Alhambra te bezoeken.

Ook de Grotten van Nerja in de provincie Málaga is een plek waar reviewers graag naartoe gaan tijdens een vakantie in Spanje. Cobie schrijft: ‘Veel grotten gezien in europa, maar deze hebben veel indruk gemaakt! Een bezoek waard!’ Hou er rekening mee dat je wel snel alles hebt gezien, je hoeft geen uren uit te trekken voor deze bezienswaardigheid.

Op het eiland Tenerife vind je Nationaal Park El Teide, een park dat je volgens veel vakantiegangers gezien moet hebben. Je kunt een tour boeken, maar je kunt ook een auto huren en zelf naar het park rijden. Reviewer Britt deelt daarnaast nog een tip: ‘Met de kabelbaan naar de top van de teide gaan voor een onvergetelijk uitzicht.’

Een andere bezienswaardigheid die populair is onder reviewers die vakantie in Spanje vieren is El Barrio de Dalt Villa op Ibiza. Jullie waarschuwen wel dat het een hele klim naar boven is, maar boven word je zeker weten door een prachtig uitzicht beloond. In dit oude deel van Ibiza-stad struin je door smalle straatjes en langs schilderachtige huisjes. Reviewers J. Wolthuizen en C. de Wilde delen een handige tip: ‘Haal een beschrijving bij de vvv, je krijgt dan neem aantal routes die je door de stad kunt lopen.’

Weet jij al hoe je jouw vakantie in Spanje gaat invullen?

Bekijk alle accommodaties
    8.656
    9.689

10.767

vakanties Spanje

We hebben een aantal aanbieders voor Spanje voor je op een rij gezet:

Vacanceselect
Vacanceselect