header

Ervaar het ultieme vakantiegevoel in Spanje

Spanje is al jaren een favoriete bestemming van Nederlandse vakantiegangers. Niet gek, met de prachtige stranden en gezellige boulevards aan de Spaanse Costa’s, bruisende steden als Barcelona en Valencia en natuurlijk het heerlijke lokale eten. Zon, zee en strand, cultuur of natuur: je vakantie in Spanje heeft het allemaal.

Inspiratie voor Spanje

Veelzijdig Andalusië

Voor een actieve en ontspannen vakantie

Bruisend Catalonië

Barcelona, stranden en meer...

Genieten op Gran Canaria

Trakteer jezelf op het eilandgevoel

De Spaanse hoofdstad

Cultuursnuiven in Madrid

Viva Valencia

De leukste tips lees je hier

Pittoresk Nerja

Ook dit is Spanje

Iconen van Andalusië

Deze bezienswaardigheden moet je zien!

Tijd voor actie!

Beleef Spanje op een actieve manier

Bourgondisch genieten

Tapas, paella en nog veel meer lekkers

Veelzijdig Andalusië

Diversiteit vind je in Andalusië
Diversiteit vind je in Andalusië

Dankzij haar veelzijdige karakter biedt Andalusië voor ieder wat wils. Zonliefhebbers komen helemaal tot rust aan de prachtige, lange zandstranden van de Costa del Sol terwijl de cultuurliefhebber de binnenlanden intrekt om de ruige, bergachtige natuur te verkennen. Historische steden als Sevilla en Granada mogen ook zeker niet worden overgeslagen.

Dit mag je niet missen: historisch Sevilla
Dit mag je niet missen: historisch Sevilla

Sevilla wordt dankzij haar prachtige architectuur, historische paleizen en sfeervolle straten ook wel de mooiste stad van Spanje genoemd. Proef de gemoedelijke sfeer terwijl je het mooie centrum bezoekt. De lekkerste tapas uitproberen? Zoek een tafel op één van de vele pleinen en geniet. Ideaal voor een stedentrip of als uitstapje tijdens je vakantie.

Ook dit is Andalusië: Sierra Nevada
Ook dit is Andalusië: Sierra Nevada

Andalusië bestaat voor een vijfde uit een uitgestrekt en fascinerend natuurgebied. Het bekendste en meest bijzondere gedeelte is zonder twijfel de Sierra Nevada. Strik je wandelschoenen, neem eten en drinken mee en ga op avontuur in dit veertien bergtoppen tellende gebied. Word één met de natuur en geef een extra dimensie aan je vakantie.

Bruisend Catalonië

Zon, strand en steden in Catalonië
Zon, strand en steden in Catalonië

Ruige binnenlanden, prachtige zandstranden en natuurlijk bruisende steden als Barcelona, Girona en Salou: tijdens je vakantie in Catalonië is het allemaal binnen handbereik. Trek een paar dagen uit om Barcelona te verkennen en kom daarna bij in één van de sfeervolle kustplaatsen. Nog energie over? Ontdek al wandelend de afwisselende natuur.

Must see: Sagrada Familia
Must see: Sagrada Familia

Dit wereldberoemde meesterwerk van Gaudi moet je gezien hebben tijdens een bezoek aan Barcelona. Bekijk de Gotische invloeden, het glas in lood en de ongelofelijke details. Tip: je kunt je kaartje eenvoudig vooraf online bestellen. Dat scheelt je een hoop kostbare tijd tijdens je dag(en) in Barcelona.

Unieke setting Amfitheater aan zee
Unieke setting Amfitheater aan zee

Het van oorsprong Romeinse Tarragona biedt een uniek tafereel: als vakantieganger kijk je vanaf het strand Platja del Miracle uit op de zee en op het historische amfitheater. Wandel door het imposante bouwwerk en geniet daarna weer van je relaxte stranddag. Aan voorzieningen en restaurants is in de omgeving geen gebrek.

Genieten op Gran Canaria

Geschikt voor iedereen: Gran Canaria
Geschikt voor iedereen: Gran Canaria

Of je nu met je gezin of partner een veelzijdige, zonnige vakantiebestemming zoekt: Gran Canaria heeft alles voor een actieve en ontspannen vakantie. Geniet op het strand van Playa del Ingles, bezoek de leuke authentieke dorpjes of slenter door het oude centrum van Las Palmas. Boek een sfeervolle accommodatie en vertrek!

De Sahara van Maspalomas
De Sahara van Maspalomas

Naast de levendige sfeer en de bruisende boulevard is er nog een reden om badplaats Maspalomas te bezoeken. Want je waant je in Afrika tijdens een tocht door het uitgestrekte duinlandschap hier. Je kunt per kameel op pad of te voet de zandbergen op. Trakteer jezelf op deze unieke ervaring tijdens je vakantie op Gran Canaria.

De wateren van Gran Canaria
De wateren van Gran Canaria

Heb je zin om het avontuurgehalte van je vakantie te verhogen? Ga dan het water op met een surfplank, kajak of boot. En wist je dat er onder de zeespiegel ook een prachtige wereld op je wacht? Ga duiken en spot, als je geluk hebt, roggen of schildpadden. Nog nooit gedoken? Dan is een proefduik een mooie kennismaking.

De Spaanse hoofdstad

Het Prado Museum
Het Prado Museum

Dit imposante gebouw herbergt één van de grootste en beroemdste kunstverzamelingen ter wereld. Zeer geschikt als culturele uitstap tijdens je vakantie in Spanje. Als je van kunst houdt, kun je hier moeiteloos een halve of een hele dag doorbrengen. Bekijk al het moois en strijk daarna neer op een terras aan het sfeervolle plein.

Ook voor niet-voetbalfans: Stadion Real Madrid
Ook voor niet-voetbalfans: Stadion Real Madrid

Bij een stadion denk je natuurlijk meteen aan voetbal, maar het indrukwekkende stadion van Real Madrid heeft ook een museum en architectuur. Dat maakt een bezoek aan het stadion interessant voor jong en oud. Struin zelf rond in het immense complex of laat je rondleiden terwijl je alles te weten komt over dit stadion.

Hotel Victoria 4
Hotel Victoria 4

Gelegen in hartje Madrid en dichtbij Puerta del Sol is dit je ideale uitvalsbasis tijdens je bezoek aan de Spaanse hoofdstad. In de ochtend doe je je tegoed aan het uitgebreide ontbijtbuffet en daarna heb je volop energie om Madrid te ontdekken. Bijkomen van een dagje slenteren doe je vervolgens op je eigen, knusse balkon en comfortabele kamer.

Hotel Atlantico
Hotel Atlantico

Het statige en klassiek Spaanse hotel Atlantico is van alle gemakken voorzien. Hoogtepunt is het sfeervolle dakterras waar je vanaf de middag tot laat in de avond een hapje of drankje kunt nuttigen. De ligging is zeer centraal. In de nabije omgeving ligt het metrostation en zijn er diverse toeristenbussen te vinden.

Viva Valencia

Ciudad de las Artes y las Ciencias
Ciudad de las Artes y las Ciencias

Dit complex wordt met recht één van de meest bijzondere kunstwerken van Valencia genoemd. Aan de rand van het Turia Park ligt de zogeheten ‘stad van kunst en wetenschap’ waar vanalles te zien is op het gebied van kunst en uitvindingen. Interessant voor alle leeftijden en een unieke plek waar je moeiteloos een dagdeel rond kunt dwalen.

Slenteren langs de haven
Slenteren langs de haven

In Valencia combineer je een relaxte stranddag met een wandeling langs de grootste haven van Spanje. Vergaap je aan de luxueuze jachten die af en aan varen, of maak een uitstapje naar het havengebouw of de Santa Maria del Mar kerk. Als je de beste vis wilt proberen, kun je terecht in de haven zelf of bij de sfeervolle boulevard. Verser kan niet!

Relax bij het Las Arenas Balneario Resort
Relax bij het Las Arenas Balneario Resort

Dit ruim opgezette, luxueuze hotel is jouw ontspannen uitvalsbasis tijdens je bezoek aan Valencia. Neem een verkoelende duik in het zwembad of geniet van een drankje op het terras. Verken ook zeker de prachtige, groene tuin. Liever het zand tussen je tenen voelen? Vanuit je hotel loop je zo het strand op. Ook de sfeervolle boulevard ligt dichtbij.

Hotel Villacarlos
Hotel Villacarlos

Dit eenvoudige maar sfeervolle hotel is zeer geschikt vanwege haar centrale ligging. Te voet verken je de omliggende tuinen en andere bezienswaardigheden. Voor de pareltjes die wat verder weg liggen stap je zo in de metro. Tip: het hotel kan ook fietsen voor je regelen. Een mooie manier om Valencia te ontdekken

Pittoresk Nerja

Waarom Nerja?
Waarom Nerja?

Nerja beschikt over de typisch Spaanse gemoedelijkheid en sfeer. Met een kilometerslange kustlijn is de zee nooit ver weg. Wandel over de prachtige promenade die over een klif loopt of huur een auto om allerlei authentieke plekjes te ontekken. Tip: strijk zeker ergens neer om de overheerlijke, lokale tapas te proeven.

De grotten van Nerja
De grotten van Nerja

Nerja herbergt één van de meest bijzondere natuurverschijnselen van Spanje: de grotten van Nerja. Daal af via een trappetje en neem tijdens een rondleiding dit imposante natuurschoon in je op. De gids vertelt je enthousiast over het ontstaan en de geschiedenis van de grot. Een mooie ervaring tijdens je vakantie in Spanje.

Aparthotel Marina Turquesa
Aparthotel Marina Turquesa

Dit appartementencomplex is werkelijk van alle gemakken voorzien. De kamers, geschikt voor zowel stelletjes als families, zijn uitgerust met een vaatwasser en een wasmachine. Ontspannen doe je bij het mooie zwembad en de supermarkt ligt op slechts honderd meter afstand. Het strand bereik je eenvoudig met de pendelbus.

Hotel RIU Monica
Hotel RIU Monica

Vakantievieren doe je in stijl bij het RIU Monica hotel. De kamers zijn schoon en modern en bij het zwembad word je meteen overvallen door het vakantiegevoel. Vanuit je hotel loop je direct het strand op en ook het centrum van Nerja is te voet te bereiken. Slenter door de leuke straatjes en strijk neer bij een sfeervol restaurant.

Iconen van Andalusië

Deze iconen mag je niet missen
Deze iconen mag je niet missen

De Sagrada Familia kent iedereen, maar daarnaast beschikt Spanje over nog veel meer bezienswaardigheden die je zeker niet mag missen tijdens je vakantie. Welke? Voor het blog zochten wij alvast de meest imposante gebouwen of musea bij elkaar. Zodat Zo hoef jij alleen nog maar te kiezen.

Ontdek de natuur van Spanje
Ontdek de natuur van Spanje

Spanje mag met al haar natuurlijke rijkdom een ware natuurschat worden genoemd. Wandelen door prachtige bergen, uitkijken over de kilometerslange kustlijn of het ontdekken van één van de vele natuurparken: Spanje blijft verbazen. In deze blog laten we je kennis maken met bekende en minder bekende pareltjes.

Bezoek Barcelona
Bezoek Barcelona

Tja, Barcelona blijft één van de meest fascinerende steden om te bezoeken tijdens je vakantie in Spanje. De architectuur van Gaudi, bruisende binnenstad en natuurlijk de Sagrada Familia zijn geweldig om te zien. Maar hoe haal je het maximale uit je bezoek? In deze blog geven we je tips en sta je in no-time op de moosite plekjes.

Tijd voor actie!

Verken de steden per fiets
Verken de steden per fiets

Fietsen is aan ons Nederlanders wel besteed. Maar wist je dat dit vervoersmiddel ook bij uitstek geschikt is om de mooiste Spaanse steden te ontdekken? Fiets op je gemak door steden als Valencia en Barcelona en kom zo op de mooiste plekjes.! Zo ontdek je smalle straatjes en kilometerslange kustlijnen en kun je zelfs de bergen in rijden.

Het water op
Het water op

De azuurblauwe wateren van Spanje zijn natuurlijk heerlijk om in te zwemmen, maar wat denk je van een relaxte tocht met een catamaran, snorkelen of duiken? In Spanje zijn de mogelijkheden eindeloos. Op het vasteland is al veel te beleven, maar op eilanden zoals Gran Canaria zit je qua waterpret pas echt goed.

De natuur van Catalonië
De natuur van Catalonië

Er zijn van die plaatsen waar de keuze enorm is. Het zonnige Roses in de provincie Catalonië is er zo één. Ga wandelen in natuurpark Parc Natural del Cap de Kreus of loop over de lange afstand-wandelpaden in dit gebied . Liever fietsen of duiken? Ook dat is hier mogelijk. Laat je inspireren door deze blog!

Tapas, paella en nog veel meer lekkers

De beste tapasrestaurants
De beste tapasrestaurants

Na een dag struinen door de straten van Barcelona is het tijd voor een stevige maaltijd. En wat kun je beter bestellen dan een tafel vol overheerlijke tapasgerechten? Tapas is op iedere straathoek te vinden, maar wij selecteerden alvast de beste tapasrestaurants die de stad rijk is. Dat is pas genieten!

De lekkerste Spaanse gerechten
De lekkerste Spaanse gerechten

Een groot onderdeel van het Spaanse leven is natuurlijk het eten. Overheerlijke tapas, verse vis, een karaf ijskoude sangria: in Spanje weten ze wat culinair genieten is. Maar welke gerechten moet je zeker bestellen? In deze blog vertellen we je alles over de geheimen van de Spaanse keuken.

Lekker eten met tips van een local
Lekker eten met tips van een local

Wie kan je nu beter wegwijs maken in een stad als Valencia dan de inwoners zelf? Bekijk de video op onze blog en leer meer over waar je de lekkerste gerechten kunt vinden. Laat je inspireren zodat je een geweldige tijd zult hebben in bruisende, zonnige Valencia. Ook inspirerend voor andere steden!

• Type accommodatie

Spanje

Reviews over accommodaties in Spanje

heerlijk

n postma, 18-2-2018
    Wij hebben super dagen hier gehad. Onze kamer vonden we erg mooi en luxe. Het all in vonden wij heerlijk, veel keuze in drankjes en maaltijden. Leuk dat je van beide hotelfaciliteiten gebruik kan maken. Animatie was ook gevarieerd en op te zoeken, zeker niet dominant aanwezig. Erg prettig. Bushalte is om de hoek en de bus brengt je in het centrum van Ibizastad. We hebben een auto gehuurd via het hotel en dit ging erg makkelijk. Ophalen en afleveren kan voor de deur. Wat we jammer vonden was het koude zwembadwater en we hebben de mogelijkheid om, op een strandbedje van het hotel, op het strand te liggen ook niet gevonden. We hadden ook graag gebruik willen maken van de spa maar dat is voor 18+ dus dat kon helaas niet. Leek ons heerlijk met z'n 2-en. Volgend verblijf hier hebben we al weer geboekt

Prima hotel!

A. Reijnen, 18-2-2018

Het hotel is prima! Kamer 210 is écht heel fijn: super groot balkon, waardoor van 's ochtends tot 's avonds zon. Persoonlijk vind ik het ontbijt niet zó geweldig; het diner is goed, volop keuze. Om het ontbijt te omzeilen, haal ik elke dag broodjes bij de bakker en maak mijn eigen ontbijt, op de tijd die ik zélf wil ;-)

Het hotel ligt in een gezellige buurt, vlakbij de winkelstraat, met de lift ben je -voor 50 eurocent- zó aan de boulevard, en er zijn in de winkelstraat volop mogelijkheden voor terrasjes en restaurantjes.

Overigens, mijn kamer is ook prima: elke dag schoonmaak en nieuwe handdoeken.

Al met al: Gran Cervantes is zeker een aanrader [ondanks alle negatieve reacties die ik eerder las].

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, de bedden zijn prima.

prima

ronald, 16-2-2018
    mooie appartementen aardig personeel goede omgeving.

Leuk huisje met zijn twee

Margreet, 11-2-2018
    Wij vonden het een leuk huisje voor ons twee. De eenpersoonsbedden konden aan elkaar geschoven. Prima bedden, goed geslapen. Elke dag schone handddoeken. Er was zelfs een setje om af te wassen. Eigen ligbedden bij je huisje in het tuintje. We hadden stroomstoring de laatste dag in ons huisje, maar kregen zo een ander huisje tot onze beschikking. Behulpzame mensen bij de receptie. Vroege aankomst was geen probleem. We hadden een huisje aan de kant van het andere hotel. Het bandje wat daar ‘s avonds speelt houdt na een uur of elf/half twaalf op met spelen. Wat ons betreft is dat prima. Wanneer je met vier personen in zo’n huisje zit heb je denk ik te weinig warm water, zeker wanneer je elk na een dagje strand wilt douchen. Er zijn twee douches met elk een eigen boiler, met hierin genoeg warm water voor 1 persoon. Wij vinden het prettig om te wandelen, dus voor ons was het geen probleem om een stukje naar het strand te wandelen.

Prachtig zwembad en vlakbij het centrum

Jacky, 10-2-2018

Deze camping heeft een slecht imago voor wat betreft de jongeren in het hoogseizoen. Wij hebben echter nog nooit iets vervelends meegemaakt. Natuurlijk gebeurd er wel eens wat iemand stak bij aankomst vuurwerk af maar meteen was de bewaking er bij. In het zwembad heb je alle tijd om baantjes te trekken en het eten op het terras wordt ook steeds beter, (wij komen hier namelijk al jaren).

Pizza en kip aan het spit is ook erg lekker. Bij de receptie spreekt men nederlands en is altijd bereid om je te helpen.

Spanje scoort een 7,9 uit 10, op basis van 51174 reviews