header
Valencia (Costa Blanca,Costa de Azahar)

Viva Valencia

Houd je van drukke stranden, levendige kustplaatsen en volop gezelligheid, dan is de Costa Blanca de perfecte vakantiebestemming. Benidorm is bijvoorbeeld een prima keus, met volop hotels direct aan het strand. Zoek je liever een wat rustiger gebied op, dan is de Costa del Azahar de plek om te ontdekken. Hier vind je onder andere de prachtige stad Valencia, het middeleeuwse dorp Peñiscola en de brede zandstranden van Calpe.

Top-5 hotels aan zee

Hier wil je verblijven!

De 5 leukste bestemmingen

Voor een onvergetelijke tijd

Top-5 bezienswaardigheden

Dit mag je niet missen!

Top-5 hotels aan zee

Sun Palace Albir

Met de bergen van Altea op de achtergrond en een luxe wellnesscentrum is ontspannen in Sun Palace Albir geen probleem. Voor een beetje extra luxe kies je voor een all inclusive verblijf. Vanaf Sun Palace Albir loop je zo naar het strand, waar je ook kunt watersporten. Langs het strand vind je El Paseo de las Estrellas, een Spaanse ‘Walk of Fame’. Alle grote Spaanse acteurs hebben hier een plekje gekregen.

2. Hartje Benidorm: Aparthotel Les Dunes Comodoro

Centraler dan Aparthotel Les Dunes Comodoro wordt het niet: dit hotel ligt direct aan de boulevard van Benidorm, met het strand Playa de Levante voor de deur. Ideaal als je graag de gezelligheid opzoekt. De hotelkamers zijn bovendien ruim opgezet en hebben allemaal zeezicht.

3. Gezellig: Corona de Mar

Beoordeeld met een 8.8 door onze bezoekers weet je zeker dat je hier zorgeloos kunt genieten! Het viersterren Hotel Corona Del Mar, de ‘parel van de zee’ doet haar naam eer aan met een perfecte ligging vlakbij het Poniente-strand en het centrum op loopafstand. De fantastische service van het hotel gecombineerd met voortreffelijke keuken zorgen ervoor dat dit hotel ieder jaar zeer geliefd is.

4. All Inclusive genieten in Hotel Los Alamos

Los Alamos is gelegen in het levendige centrum van Benidorm op 200 meter van het prachtige Levante zandstrand. Los Alamos is in 2016 gerenoveerd en je verblijft hier All Inclusive. Vanuit het hotel wandel je zo het sfeervolle oude centrum in met talloze winkels, (tapas)bars, restaurants en terrasjes. De boulevard ligt op steenworp afstand.

5. Rustige omgeving: Hotel Gran Sol y Mar

Betekent vakantie voor jou de rust opzoeken, dan is Hotel Gran Sol y Mar een goede keuze. Dit hotel met een prachtige infinity pool ligt direct aan het strand in Calpe, het eten in de twee restaurants is uitstekend en de kamers zijn erg ruim. Bovendien heeft het hotel een eigen wellnesscentrum met massages, sauna, jacuzzi en stoombad. Hier heb je alles voor een ultieme relaxvakantie.

De leukste bestemmingen aan de Costa Blanca

Aanrader: citytrip Valencia

Valencia is een geweldige mix van oud en nieuw, met een historisch centrum en een modern gedeelte. De stad ligt ook nog eens direct aan het strand. Vier je vakantie aan de Costa del Azahar, dan kun je Valencia prima als dagtrip bezoeken. Ook als losse citytrip is Valencia meer dan de moeite waard. In twee of drie dagen kun je de meeste hoogtepunten zien. Ga je met ons mee?

Levendig Benidorm

Benidorm is één van de grootste en bekendste badplaatsen aan de Costa Blanca. Benidorm wordt ook wel ‘het Manhattan van de Costa Blanca’ genoemd met dank aan de vele skyscrapers. Verder vind je er een sfeervol centrum met authentieke gebouwen waarin winkeltjes, cafés en restaurants gevestigd zijn en twee prachtige lange zandstranden. In de winter wordt het nooit kouder dan 15 graden wat het ideaal als winterbestemming maakt.

Authentiek Moraira

Moraira is een traditioneel vissersdorp aan de Costa Blanca dat in de loop der jaren uitgegroeid is tot een populaire vakantiebestemming aan de Spaanse kust. Het centrum van Moraira vol winkels en restaurants is gesitueerd rondom de prachtige jachthaven waar vissersbootjes dagelijks de verse vis aan land komen brengen die je in de avond in een van de vele restaurants kunt eten.

Genieten in kunstzinnig Altea

Altea is een prachtige dorp dat tegen een heuvel aan gebouwd is. Je kunt hier genieten van de heerlijke stranden en het karakteristieke stadscentrum met een levendige boulevard. Altea staat vooral bekend als kunstenaarsdorp en je komt er dan ook talloze galeries en kunstnijverheidswinkels tegen.

Modern vissersdorp Calpe

Calpe is van oorsprong een vissersdorpje dat de laatste jaren is uitgegroeid tot een levendige badplaats met een boulevard, brede stranden en een moderne jachthaven. Calpe wordt in tweeën opgedeeld door het zoutwatermeer Las Salinas dat middenin het dorp ligt. Calpe heeft een gezellig historisch centrum waar je door de smalle straatjes langs vele oude gebouwen, de gotische kerk en leuke winkeltjes kunt wandelen.

Zien & doen aan de Costa’s

Op vakantie met kinderen

De Costa Blanca is een heerlijke vakantiebestemming als je graag levendige badplaatsen opzoekt waar veel te doen is. Met kinderen kun je hier ook een geweldige vakantie beleven. Voor authentieke stadjes is de Costa del Azahar een aanrader, de kuststrook tussen Barcelona en Valencia. De stadjes Peñiscola, Oropesa en Morella zijn allemaal erg sfeervol.

Chocolade proeven in Villajoyosa

Campello en Villajoyosa bezoeken, de moeite waard vanwege hun indrukwekkende geschiedenis. De dorpen dateren uit de Romeinse tijd. Villajoyosa heeft bovendien een chocoladefabriek, één van de oudste chocoladefabrieken van Spanje. Tijdens een rondleiding en in het bijbehorende chocolademuseum leer je alles over de manier waarop chocolade wordt gemaakt.

Stranden van de Costa del Azahar

Aan de kust ligt het plaatsje Alcossebre, dat maar liefst tien kilometer strand heeft. Hier vind je stranden van topkwaliteit, die vaak ook nog eens relatief rustig zijn. Het strand Playa de Las Fuentes is het meest bijzonder, vanwege de zoetwaterbronnen die hier ontspringen in het zand. Ook de stranden van Benicassim, Oropesa en Torreblanca zijn de moeite waard.

Snorkelen bij de Columbretes-eilanden

Een kleine zestig kilometer uit de kust bij Castellón liggen de vier Columbretes-eilanden. Slechts één eiland, Illa Grossa, is bewoond en heeft een vuurtoren. Vanuit Castellón kun je een dagtrip maken naar deze bijzondere eilandengroep. Je vaart langs de ruige eilanden, stopt om te snorkelen in het kristalheldere water en probeert zoveel mogelijk vogelsoorten te spotten.

Klimmen en wandelen in natuurpark

Bij Spanje denk je al snel aan lange stranden en mooie steden, maar ook qua natuur heeft het land veel te bieden. Ten westen van Valencia ligt het Parque Natural de Chera-Sot de Chera. Dit natuurpark is ruig en bergachtig, met toppen van ruim een kilometer hoog. Houd je van bergbeklimmen, dan is dit een ideale bestemming, maar ook wandelaars kunnen hier hun hart ophalen.

• 1.226
  • 1.329
      1.127
      1.329
    1.114
    1.199

Sorteren

2.537

vakanties Valencia (Costa Blanca,Costa de Azahar)

Reviews over accommodaties in Valencia (Costa Blanca,Costa de Azahar)

Altijd goed vertoeven in hotel Brisa.

Monique Trooster
    16-9-2018

Heerlijk schoon modern hotel direct aan zee. Aanrader voor iedereen. Wel klein zwembad!

Goed te doen

Viv
    16-9-2018

Mooi hotel om te zien met veel luxe zoals zwembad en sauna, zelfs een gym aanwezig. Het personeel was heel vriendelijk en de kamers waren verzorgd. Elke dag werd de kamer netjes schoongemaakt en opgeruimd. De badkuip mocht van mij wel een keer goed door de bleek gehaald worden. Onze kamer had een deur die door liep naar een andere kamer. Waarschijnlijk was het normaal gesproken een familiekamer met doorgang, maar dit zorgde voor veel lawaai. Je kon alles horen wat er in de kamer ernaast gebeurde. Dat was jammer. Het ontbijt was uitgebreid maar we vonden niks echt lekker. Broodjes waren taai en koffie slap. Hotel had een mooie ligging bij de Dama Iberica en om de hoek stopte de bus en zaten restaurantjes plus supermarkt.

Zeer aangename plek.

Anneke
    12-9-2018

Heerlijk lang weekend gehad bij Villa Senomar. Alles zeer goed verzorgd en netjes. Lekkere bedden. Rustige, aangename plek en toch dichtbij allerlei leuke en gezellige plaatsen.

Ramon, Eigenaar , 13-9-2018
    Dank je wel voor deze mooie review. Wij zijn blij dat je hebt genoten bij ons en zien je graag weer terug bij Villa Senomar.

Heel goed

Dhr Plasmans
    9-8-2018

Heel goed en heel vakantie de eerst met de camper het was heel mooie in Frankrijk en spanje

Geweldig

Laura Hornkamp
    13-3-2018

Top vakanties gehad denk dat ik wel samen met zus en ouders wel 20 x zijn geweest toen nog eigenaar van ria en familie.voelde als de tweede huis.