We hebben een aantal aanbieders voor Oropesa voor je op een rij gezet:

Reviews over Oropesa

verrassend

hans mets
    17-8-2017

Orepesa is een aardig spaans stadje met een gezellig pleintje. Je kunt er goed fietsen over de oude spoorweg naar Benicassim en zelfs tot Castellon. Supermarkt in de buurt en de grootste verrassing is marina dór. Een soort disney achtig dorp vooral gericht op de jongere jeugd

Gereisd Met vrienden in juni 2017

Marina d'or

Arbr4
    13-8-2016

Klein dorpje naast marina d'or.... Bestaat voornamelijk uit tweederangs hotels. Benicasim is het eerstvolgende (wat grotere) plaatsje met meer en betere voorzieningen. Uiteraard draait dit hele plaatsje verder om het vakantieoord marina d'or.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2016

Niet toeristisch, veel leegstand

nelemans_2
    14-6-2013

Voor Oropesa del Mar heeft men veel plannen gehad, veel gebouwd, maar vanwege crisis veel leegstand van appartementen. Daardoor een beetje vreemde sfeer. De straten, de tussenliggende parken, het strand en de omgeving zijn goed. Niet echt heel toeristisch.

Gereisd Met partner in Mon May 27 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Leuk, authentiek Spaans stadje

tilly_leenders
    12-4-2013

Oropesa bestaat eigenlijk uit 2 delen. Dicht bij zee staan vooral grote hotels en appartementsgebouwen en in het andere deel staan de gewone huizen in smalle straatjes met veel winkeltje, cafeetjes en restaurants. Er is wekelijks een markt. Er is een gezondheidscentrum, een tandarts en een dierenarts. Met de trein is Valencia in een goed uur bereikbaar (fantastische stad om een dagje te gaan bekijken). Marina d'Or is een ander deel van Oropesa. Daar is heel veel mooi mozaïekwerk, o.a. in een prachtig park. In de winter is het vrij stil, maar er is in het oude stadsdeel voldoende levendigheid en gezelligheid.

Gereisd Met partner in januari 2013

Oropesa del Mar/Marina d'Or twee uitersten

Nathalie
    6-6-2009

Het plaatsje Oropesa del Mar (niet te verwarren met Oropesa dat ver in het binnenland ligt) bestaat uit een oude stadskern met daaromheen wat oudere en nieuwere bouw vooral in de vorm van appartementen. Deze appartementen worden veelal bewoond door Spanjaarden als hun tweede huis. Marina d'Or daarentegen heeft veel hoogbouw en verschillende hotels, waaronder 1 hotel aangeboden door een Nederlandse Touroperator. Marina d'Or is levendiger en drukker dan Oropesa del Mar met meer uitgaansmogelijkheden en een natuurlijke spa waar je kan kuren. In Marina d'Or voel je je mijns inziens meer toerist, terwijl je in Oropesa del Mar een beetje 'leeft' onder de Spanjaarden. Ondanks het hoogseizoen zijn de stranden hier t.o.v. de bekendere Costa's niet overvol. Friet van Piet vindt je hier gelukkig ook niet! Oropesa del Mar is een prima uitvalsbasis voor een dagje Valencia of zo maar een stuk rijden in de super mooie omgeving en door talloze badplaatsen. Vergeet ook niet een glaasje Cava te drinken!

Gereisd Met vrienden in juli 2008
Oropesa scoort een 7,7 uit 10, op basis van 20 reviews